Hvordan får man dem til at spise noget der smager SÅ grimt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Tullebobs

ESV skriver:

Hej folkens
Min datter på knap 3 har en infektion i det ene næsebor. Den er opstået fordi hun har været forkølet og der er blevet tørret næse MANGE gange dagligt og så er der gået hul på huden =infektion. Det skal hun have pencillin for og smøres med noget lokal virkende salve.
MEN den pencillin mikstur både lugter og smager helt forfærdeligt og det er næsten umenneskeligt når hun skal have det og hun hyler og skriger og jeg føler næsten jeg begår overgreb.
Så hvordan får i andre jeres børn til at indtage deres pencillin på en human måde???

På forhånd tak fra en mor hvis hjerte bløder ved tanken om at hun i 8-10 dage skal give sit barn pencillin 3x dagligt

Hej

Øv altså! Vi var i samme situation for 14 dage siden, og jeg fik det råd at lade min dreng på 2 1/2 få en sodavandsis (halvdelen før og halvdelen bagefter) - da det helt kolde ligesom 'bedøver' munden lidt, så det ikke smager helt så grimt.

Mht til at få noget andet penicillin, så er det ikke sikkert at det kan lade sig gøre. Det smalspekterede smager grimmere end det bredspekterede, men der er ingen grund til at få det der er stærkere, når det ikke er nødvendigt - sagde min læge, for jeg spurgte også

Pøj pøj med det fra Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Pikku Myy

lenemor77 skriver:

Spørg lægen om du ikke kan få noget andet.

Vores datter fik en svampeinfektion i bla munden. Lægen ville have hun skulle have noget klistret pasta, som skulle gurgles rundt i munden - og derefter synkes. Det viste sig, at det smagte af sure citroner - og pigen var altså kun 2 år. Vi bad om noget andet - og fik noget specialblandet medicin, som smagte af jordbær - men kostede ca 10 x så meget. Men det var pengene værd.

Om at få det penicillin der smager bedre

Anmeld

22. oktober 2012

ESV

Tullebobs skriver:

Hej

Øv altså! Vi var i samme situation for 14 dage siden, og jeg fik det råd at lade min dreng på 2 1/2 få en sodavandsis (halvdelen før og halvdelen bagefter) - da det helt kolde ligesom 'bedøver' munden lidt, så det ikke smager helt så grimt.

Mht til at få noget andet penicillin, så er det ikke sikkert at det kan lade sig gøre. Det smalspekterede smager grimmere end det bredspekterede, men der er ingen grund til at få det der er stærkere, når det ikke er nødvendigt - sagde min læge, for jeg spurgte også

Pøj pøj med det fra Trine

Jeg ved godt man skal tage sine forbehold men vi har snakket med lægen og får noget andet. Som hun sagde hvis i ikke kan få det i hende hjælper det jo alligevel ikke..
Det med at tilbyde noget virker ikke, hun vil ikke have is hvis hun skal tage sin pencillin, vi har prøvet at lokke med alt tænkeligt og skal hun tage sin medicin vil hun ikke have noget af det vi har tilbudt hende..

Anmeld

22. oktober 2012

Tullebobs

ESV skriver:

Jeg ved godt man skal tage sine forbehold men vi har snakket med lægen og får noget andet. Som hun sagde hvis i ikke kan få det i hende hjælper det jo alligevel ikke..
Det med at tilbyde noget virker ikke, hun vil ikke have is hvis hun skal tage sin pencillin, vi har prøvet at lokke med alt tænkeligt og skal hun tage sin medicin vil hun ikke have noget af det vi har tilbudt hende..

Så måske en is før medicinen (uden at hun ved det) - for at prøve at opnå den "bedøvende" effekt

Anmeld

22. oktober 2012

SAL

ESV skriver:

Hej folkens
Min datter på knap 3 har en infektion i det ene næsebor. Den er opstået fordi hun har været forkølet og der er blevet tørret næse MANGE gange dagligt og så er der gået hul på huden =infektion. Det skal hun have pencillin for og smøres med noget lokal virkende salve.
MEN den pencillin mikstur både lugter og smager helt forfærdeligt og det er næsten umenneskeligt når hun skal have det og hun hyler og skriger og jeg føler næsten jeg begår overgreb.
Så hvordan får i andre jeres børn til at indtage deres pencillin på en human måde???

På forhånd tak fra en mor hvis hjerte bløder ved tanken om at hun i 8-10 dage skal give sit barn pencillin 3x dagligt

Hej!
Åhh, det har vi osse prøvet utallige gange pga. MØB! Min søn kastede op af mixtur og vi måtte prøve alle mulige andre penicilliner hvilket resulterede i allergiske reaktioner! Suk Men jeg kan huske at vi, da han blev lidt ældre, blandede mixturen med kakaomælk - det må I vel osse godt? Og han fik det på den måde, det gik lidt langsomt men det var roligt og han fik det uden at skulle begå overgreb!
Vi har lige været igennem MØB igen, og der skulle han have piller (for 1. gang) - den knuste vi dem og blandende igen med kakaomælj og det gik bare så fint, kunne intet smage! Måske prøv (hvis i må) at bland mixturen i kakao ellers så hør om I kan få pilleform og knus dem og bland i kakao! Det er mit bedste råd...God bedring med hende, og held og lykke....

Anmeld

22. oktober 2012

ESV

SAL skriver:

Hej!
Åhh, det har vi osse prøvet utallige gange pga. MØB! Min søn kastede op af mixtur og vi måtte prøve alle mulige andre penicilliner hvilket resulterede i allergiske reaktioner! Suk Men jeg kan huske at vi, da han blev lidt ældre, blandede mixturen med kakaomælk - det må I vel osse godt? Og han fik det på den måde, det gik lidt langsomt men det var roligt og han fik det uden at skulle begå overgreb!
Vi har lige været igennem MØB igen, og der skulle han have piller (for 1. gang) - den knuste vi dem og blandende igen med kakaomælj og det gik bare så fint, kunne intet smage! Måske prøv (hvis i må) at bland mixturen i kakao ellers så hør om I kan få pilleform og knus dem og bland i kakao! Det er mit bedste råd...God bedring med hende, og held og lykke....

Vi må nemlig gerne blande det men alene lugten får hende til at skrige, men har faktisk ikke prøvet med kakao det må afprøves.. Jeg ville nemlig rigtig gerne have haft noget i tablet form men fik af vide at det er hun ikke gammel nok til..

Anmeld

22. oktober 2012

SAL

ESV skriver:

Vi må nemlig gerne blande det men alene lugten får hende til at skrige, men har faktisk ikke prøvet med kakao det må afprøves.. Jeg ville nemlig rigtig gerne have haft noget i tablet form men fik af vide at det er hun ikke gammel nok til..

Er hun ikke 3??

Anmeld

22. oktober 2012

Meyer

Profilbillede for Meyer
Når mine skal have medicin gør jeg følgende.

Medicin i engangssprøjte
glads med juice til bagefter
barnet på gulvet på ryggen
og så er det bare at sprøjte det ind, så langt tilbage som muligt og vupti så er medicinen givet

Anmeld

22. oktober 2012

Team Putte

ESV skriver:

Hej folkens

Har i prøvet at blande det op med noget? Kakao, sodavand, juice? Noget der kan maskere den grimme smag og så skal det bare gives så koldt som muligt, da kolde ting smager af mindre...

Anmeld

22. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan kun sige at her der virkede det der smager af jordbær ikke.. han ville slet ikke røre det... hvis vi puttede det i noget som helst om det så var 2 dråber mod en hel skefuld af noget andet så blev det spyttet ud efter 2 sek...

Prøvede med alt fra vanilie-is til boller i karry... det med at sprøjte det ind virkede heller ikke... vi holdte ham fast mens han skreg (ååhh mit hjerte græd) og sprøjtede det helt ind vi kunne og så endte han blot med at kaste det op pga skrigeturen  bagefter...

Så alle råd modtages med kyshånd til senere brug...

Han er kun lige blevet 1 år så bestikkelse kan ikke bruges endnu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.