ESV skriver:
Hej folkens
Min datter på knap 3 har en infektion i det ene næsebor. Den er opstået fordi hun har været forkølet og der er blevet tørret næse MANGE gange dagligt og så er der gået hul på huden =infektion. Det skal hun have pencillin for og smøres med noget lokal virkende salve.
MEN den pencillin mikstur både lugter og smager helt forfærdeligt og det er næsten umenneskeligt når hun skal have det og hun hyler og skriger og jeg føler næsten jeg begår overgreb.
Så hvordan får i andre jeres børn til at indtage deres pencillin på en human måde???
På forhånd tak fra en mor hvis hjerte bløder ved tanken om at hun i 8-10 dage skal give sit barn pencillin 3x dagligt
Hej!
Åhh, det har vi osse prøvet utallige gange pga. MØB! Min søn kastede op af mixtur og vi måtte prøve alle mulige andre penicilliner hvilket resulterede i allergiske reaktioner! Suk

Men jeg kan huske at vi, da han blev lidt ældre, blandede mixturen med kakaomælk - det må I vel osse godt? Og han fik det på den måde, det gik lidt langsomt men det var roligt og han fik det uden at skulle begå overgreb!
Vi har lige været igennem MØB igen, og der skulle han have piller (for 1. gang) - den knuste vi dem og blandende igen med kakaomælj og det gik bare så fint, kunne intet smage! Måske prøv (hvis i må) at bland mixturen i kakao ellers så hør om I kan få pilleform og knus dem og bland i kakao! Det er mit bedste råd...God bedring med hende, og held og lykke....
Anmeld