Pottetræning ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

CS

VIPpigen skriver:

Hold op det er flot... Jeg syntes bare næsten jeg er helt nervøs over det, men det er nok fordi hun bliver så hurtigt stor... 

Men kan godt være hun ligeså stille er ved at være klar. Får hun lov at rende rundt i Body, eller natdragt, så er den sten sikker at hun har knappet dem op og taget bleen af, og så siger hun til uden problemer at hun skal enten det ene eller det andet...

men mange tak, jeg er jo bare den pave stolte mor....

Ja vær endelig super stolt  men ja kan sagtens følge dig, det er bare så pludselig - og for mit vedkommende kom det nok lidt bag på mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

oerbaek

Min dreng er selv begyndt at komme og sige mor tis og hive mig med på toilettet, hvor han så kommer på potten. Han er ikke mere end 1½ år og han er på potten flere gange om dagen. men kun når han selv beder om det, jeg syntes ikke jeg vil presse ham når han ikke er ældre. 

han vil absolut ikke sidde på toilettet, vi har prøvet flere gange mne selvom jeg holder ved ham går han nærmest i panik og skriger helt vildt, derofr har vi valgt at han får lov til at sidde på potten og ille toilettet  

Anmeld

22. oktober 2012

VIPpigen

oerbaek skriver:

Min dreng er selv begyndt at komme og sige mor tis og hive mig med på toilettet, hvor han så kommer på potten. Han er ikke mere end 1½ år og han er på potten flere gange om dagen. men kun når han selv beder om det, jeg syntes ikke jeg vil presse ham når han ikke er ældre. 

han vil absolut ikke sidde på toilettet, vi har prøvet flere gange mne selvom jeg holder ved ham går han nærmest i panik og skriger helt vildt, derofr har vi valgt at han får lov til at sidde på potten og ille toilettet  

Det var præcis den der med at presse dem jeg var bange for at gøre, så derfor ville jeg rigtig gerne høre hvad andre gjorde.

Men jeg lader hende selv komme ligeså stille, og så skal det nok komme med også...

Anmeld

22. oktober 2012

FruHolm <3

VIPpigen skriver:

Tak for du ville dele, det rart at vide hvad man lige skal gøre. Selvfølgelig skal de have lov at komme på potte/toilet når de vil, men derfor blev jeg stadig slået lidt ud... Hehe.

hvor har i købt den trappe dims, det er sådan en jeg tror vi skal have så hun kan begynde at bruge toilettet. Lilje har selv været meget interesseret i at gå på toilet, men har ikke kunne li når hun endelig sad deroppe. Og den lille mås falder jo helt i

jeg må undersøge hvad vi skal finde på, så hun bliver hjulpet bedst muligt på vej.

Hehe det var skam så lidt

den er købt i babysam

sådan en koster kun 130 kr og hun hvertfald ikke i

Anmeld

22. oktober 2012

Pige2009

VIPpigen skriver:

Hvordan begyndte i med jeres børn, og hvornår. 

Jeg har ikke ville presse L selvfølgelig, hun er klar når tid er. MEN i går  og i dag har hun alle 3 gange lavet på potte, og ikke i bleen... Hun kommer hen og siger Kaka (puha/lort/afføring, ja, herhjemme hedder det Kaka)  og tager på sin ble. Jeg spørger om hun har lavet Kaka, og hun svare nej, så spørger jeg om hun skal lave Kaka, og hun svare ja. Vi går ud på potte, synger lidt sange og imens laver hun nu det hun skal...

Jeg var ved at falde bagud af dansen i dag da hun kom, fordi jeg troede i går var en engangs forestilling. Men igen til aften kom hun og sagde hun skulle på potte... Og ganske rigtigt...

det skal lige siges at hun endnu ikke er begyndt at sige til når hun skal tisse.

hun bliver 2 om 14 dage.... Jeg har tænkt mig at gøre gæste dp opmærksom på det i morgen, at hvis hun ber om at komme på potte, så skal hun altså det. Og er meget spændt på igen om det er noget som holder ved, eller om det bare lige er en overgang. Så hjælp lige, begyndte jeres at gøre disse tegn til at smide bleen, eller hvordan sket det??

Her har vi ikke brugt potte, da jeg kender flere, som har haft problemer med at vænne dem fra potte til toilet, men vi har brugt toiletsæde i stedet 

Vi havde spurgt hende nogle gange om hun ville prøve og pludselig en dag sagde hun ja, dog kun når hun skulle lave stort. da hun var 2 år og 8 mdr. Sagde hun pludselig en dag, at hun ikke længere ville have ble på, men gå uden. Jeg sagde så til hende, at hun jo derfor var nødt til at tisse på toilettet, hvilket hun kun havd eghjort en håndfuld gange før og det sagde hun bare ok til. Ja, der har været små uheld, men nu er hun 100% blyfri både nat og dag og endnu ikke fyldt 3 år.

Synes det er super sejt, hvis din datter kan komme ind i en rytme på potten. Alt er jo en start

Anmeld

22. oktober 2012

VIPpigen

MinBabyOscar <3 skriver:

Hehe det var skam så lidt

den er købt i babysam

sådan en koster kun 130 kr og hun hvertfald ikke i

TAK

Anmeld

22. oktober 2012

VIPpigen

Baagøe skriver:

Her har vi ikke brugt potte, da jeg kender flere, som har haft problemer med at vænne dem fra potte til toilet, men vi har brugt toiletsæde i stedet 

Vi havde spurgt hende nogle gange om hun ville prøve og pludselig en dag sagde hun ja, dog kun når hun skulle lave stort. da hun var 2 år og 8 mdr. Sagde hun pludselig en dag, at hun ikke længere ville have ble på, men gå uden. Jeg sagde så til hende, at hun jo derfor var nødt til at tisse på toilettet, hvilket hun kun havd eghjort en håndfuld gange før og det sagde hun bare ok til. Ja, der har været små uheld, men nu er hun 100% blyfri både nat og dag og endnu ikke fyldt 3 år.

Synes det er super sejt, hvis din datter kan komme ind i en rytme på potten. Alt er jo en start

Tak... Det er lige præcis de erfaringer jeg søger, hvad er bedst, eller hvad er dårligt, og har netop selv tænkt det med potte og overgang til toilet, men ikke helt vidst hvad var rigtigt og forkert... Ikke fordi der er noget rigtig og forkert....

Anmeld

22. oktober 2012

FruHolm <3

VIPpigen skriver:

TAK

Det var så lidt  

Anmeld

23. oktober 2012

Pige2009

VIPpigen skriver:

Tak... Det er lige præcis de erfaringer jeg søger, hvad er bedst, eller hvad er dårligt, og har netop selv tænkt det med potte og overgang til toilet, men ikke helt vidst hvad var rigtigt og forkert... Ikke fordi der er noget rigtig og forkert....

Der er jo ikke rigtig noget der som sådan er forkert. Jeg lyttede bare til andres erfaringer og har nu også gjort mig mine egne Held og lykke med det! 

Anmeld

23. oktober 2012

VIPpigen

Baagøe skriver:

Der er jo ikke rigtig noget der som sådan er forkert. Jeg lyttede bare til andres erfaringer og har nu også gjort mig mine egne Held og lykke med det! 

Det var faktisk også det jeg mente... og erfaringer fra andre mødre er super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.