VIPpigen skriver:
Hvordan begyndte i med jeres børn, og hvornår.
Jeg har ikke ville presse L selvfølgelig, hun er klar når tid er. MEN i går og i dag har hun alle 3 gange lavet på potte, og ikke i bleen... Hun kommer hen og siger Kaka (puha/lort/afføring, ja, herhjemme hedder det Kaka) og tager på sin ble. Jeg spørger om hun har lavet Kaka, og hun svare nej, så spørger jeg om hun skal lave Kaka, og hun svare ja. Vi går ud på potte, synger lidt sange og imens laver hun nu det hun skal...
Jeg var ved at falde bagud af dansen i dag da hun kom, fordi jeg troede i går var en engangs forestilling. Men igen til aften kom hun og sagde hun skulle på potte... Og ganske rigtigt...
det skal lige siges at hun endnu ikke er begyndt at sige til når hun skal tisse.
hun bliver 2 om 14 dage.... Jeg har tænkt mig at gøre gæste dp opmærksom på det i morgen, at hvis hun ber om at komme på potte, så skal hun altså det. Og er meget spændt på igen om det er noget som holder ved, eller om det bare lige er en overgang. Så hjælp lige, begyndte jeres at gøre disse tegn til at smide bleen, eller hvordan sket det??
Her har vi ikke brugt potte, da jeg kender flere, som har haft problemer med at vænne dem fra potte til toilet, men vi har brugt toiletsæde i stedet
Vi havde spurgt hende nogle gange om hun ville prøve og pludselig en dag sagde hun ja, dog kun når hun skulle lave stort. da hun var 2 år og 8 mdr. Sagde hun pludselig en dag, at hun ikke længere ville have ble på, men gå uden. Jeg sagde så til hende, at hun jo derfor var nødt til at tisse på toilettet, hvilket hun kun havd eghjort en håndfuld gange før og det sagde hun bare ok til. Ja, der har været små uheld, men nu er hun 100% blyfri både nat og dag og endnu ikke fyldt 3 år.
Synes det er super sejt, hvis din datter kan komme ind i en rytme på potten. Alt er jo en start