Anonym skriver:
Vil først sige at jeg er anonym fordi jeg flere gange oplever en bekendt udstille mig herinde og det er jeg træt af.
Men mit spørgsmål går ud på at høre hvor meget jeres børn laver derhjemme og hvordan det foregår?
Her er vores børn 3,10&15 år og vi er ret uenige om hvor meget de skal hjælpe til. Især de to ældste. Vores barn på 3 år er god til at hjælpe med fx at putte tøj i vaskemaskinen og dække bord og sætte sine ting væk efter maden.
De to store skal nærmest bedes om at gøre tingene før det sker og så brokker de sig big time hver gang. Det er ik til at holde ud af høre på hver gang :-(
Vi snakker nu om at lave en plan over hvad der skal laves hver uge. Men vi er uenige om hvor meget de skal lave. De bruger meget tid foran tv og computer og det ska der skæres ned på.
Hvor meget laver jeres store børn og hvordan gør I? Har I en plan, få de krydser, beder I dem om at hjælpe hver gang eller hvordan gør I???
Please kom med idéer.!
Knus mor til 3
nu er min datter kun 2,5 år, så hun har ingen pligter, men hjælper mig med alt hun kan
Men kan fortælle hvordan det er hjemme ved min mor, der er der 3 børn på 17,14, 8 år, og der har de to store faste dage hvor de henholdvis skal lave mad, eller hjælpe med det, og så har den ene valgt at ville støvsuge + støve af i hele huset en gang om ugen, og den anden at gøre alle badeværelserne rent, så skal de have deres værelse ryddet op til hver fredag, plus den der ikke laver mad skal vaske op osv.. den store vasker os tøj osv.. og det samme gælde da jeg boede hjemme, og har aldrig sys det var for meget, da dem der bor hjemme, har iphones, abb, som vores forældre betaler plus en del i lommepenge og jeg havde os den nyeste mobil dengang jeg boede hjemme hvor de betalte, plus en hvis beløb i måneden + ham på 8 han har så kun to faste pligt, at dække bordet og gå ud med skraldeposen, og resten beder de ham om at hjælpe med hvis de har brug for hjælp ..
Selvfølgelig er der brok nogengange
håber du finder ud af det