Antal æg der vokser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg/vi var inde og blive scannet i tirsdags på 2. cyklusdag (tror jeg  det hedder)  Der var 11 små fine æg at se.

Men idag var vi til scanning igen, efter at jeg har taget Gonal-F i 4 dage, og der var "kun" 5 store æg (mellem 11 og 13 mm.)

Sygeplejersken sagde at de selvfølgelig havde regnet med der var flere der var vokset, men at 5 også er et okay antal.

Blev egentlig lidt skuffet, da der jo kun var under halvdelen tilbage, men var jo også min første gang. Så tror bare jeg havde forventet flere?

Hvad er jeres erfaring, tanker osv? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg/vi var inde og blive scannet i tirsdags på 2. cyklusdag (tror jeg  det hedder)  Der var 11 små fine æg at se.

Men idag var vi til scanning igen, efter at jeg har taget Gonal-F i 4 dage, og der var "kun" 5 store æg (mellem 11 og 13 mm.)

Sygeplejersken sagde at de selvfølgelig havde regnet med der var flere der var vokset, men at 5 også er et okay antal.

Blev egentlig lidt skuffet, da der jo kun var under halvdelen tilbage, men var jo også min første gang. Så tror bare jeg havde forventet flere?

Første gang havde jeg 4 æg, men blev også sat op i dosis så sent, at der ikke nåede at vokse flere.

Anden gang fik jeg dobbelt dosis fra start og der havde jeg 8 æg

Vi fik at vide, at første forsøg lidt er et testforsøg, fordi de ikke vil risikere at overstimulere med en for høj dosis hormoner første gang, så det er der de pejler sig ind på hvordan kroppen reagerer...

Jeg fik dog ikke de samme hormoner som dig, så jeg kan ikke helt sige så meget om, hvordan de er

Rigtig held og lykke med dine fine æg, der skal jo trods alt kun bruges et godt æg

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Første gang havde jeg 4 æg, men blev også sat op i dosis så sent, at der ikke nåede at vokse flere.

Anden gang fik jeg dobbelt dosis fra start og der havde jeg 8 æg

Vi fik at vide, at første forsøg lidt er et testforsøg, fordi de ikke vil risikere at overstimulere med en for høj dosis hormoner første gang, så det er der de pejler sig ind på hvordan kroppen reagerer...

Jeg fik dog ikke de samme hormoner som dig, så jeg kan ikke helt sige så meget om, hvordan de er

Rigtig held og lykke med dine fine æg, der skal jo trods alt kun bruges et godt æg

Jo tak 

De har ikke engang sat mig op i dosis, men ja det kræver jo bare ét godt æg 

Anmeld

21. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jo tak 

De har ikke engang sat mig op i dosis, men ja det kræver jo bare ét godt æg 

Det kan være, at det er anderledes med de hormoner du er på eller at mine æg slet ikke voksede hurtigt nok... Det kan jo godt være, at dine vokser fint, der bare ikke kommer så mange

Anmeld

21. oktober 2012

Nessie

Æggene vokser desværre ikke altid i samme hastighed, men 5 er et fint antal, og sikkert derfor de ikke har sat dig op i dosis, da du jo så risikerer at de store bliver alt for store i forhold til de andre.

Men jeg har altså også prøvet at de små pludselig har taget ved, og er kommet op i en god størrelse til sidst, så det kan være der kommer et par stykker mere med

Anmeld

21. oktober 2012

Viventerjer

Anonym skriver:

Jeg startede med at, have 10 ægfolikler og det udviklede sig hele tiden .. Så var der 3 på den ene side og 5 på den anden og så var der lige pludselig byttet om så jeg havde 5 på den side der var 3 før og 2 på den side hvor der var 5 .. Det kan udvikle sige hele perioden igennem .. Og tror også man tit sammenligner sig med dem som får taget 20-25 æg ud .. Det man bare skal huske er at, der jo " kun" skal bruges 1 æg ..

Mine 10 ægfolikler endte i at, der blev taget 5 æg ud, 3 blev befrugtet og 2 delte sig som de skulle - det endte desvære ikke i graviditet denne gang

jeg håber det gav lidt svar

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Det lyder meget normalt. Som andre også nævner - de starter altid stille ud med dosis i første forsøg, plus de kan ikke rigtigt sætte op i dosis undervejs hvis nogle af æggene udvikler sig fint, for så risikerer man at de store æg bliver for store.

Det du beskriver her, lyder som mit første forsøg. I andet forsøg blev jeg sat op i dosis, og der kom cirka dobbelt så mænge æg.

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar 

Det er rart at høre at det ikke er heeelt unormalt 

Men et eller andet sted (i min underbevidsthed) tror jeg bare jeg havde forventet flere 

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Var til scanning igen idag, og mon ikke om der er vokset flere æg 

11 stk der er mellem 10 og 15 mm  Så får nok min første ægudtagning i weekenden. Uha,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.