Er jeg en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Min datter er 2+ og jeg har altid været alene med hende, hendes far fik hende på weekend fra hun var 1 år, og indtil nu så har jeg brugt mine "ene" weekender på at bare at vente på at hun kom hjem igen, ufatteligt sjældent at jeg egentligt har lavet noget, men nu efter jeg er startet på udd så har jeg været sammen med mine "nye" venner i de weekender hun har været hos far...

så denne weekenden har jeg været hos min barndoms veninde og vi har virkelig givet den gas og jeg har bare nydt det så meget, jeg savner selvfølgelig min datter og glæder mig til at se hende igen, men for pokker jeg har bare nydt at gøre noget jeg har lyst til, jeg har endda brugt penge på snol til mig selv, er ikke sket før efter jeg er blevet mor...

er det så forkert som jeg føler det at nyde at være uden barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

baby012

Nej, bestemt ikke, du ved vel at barnet er i trygge hænder.. Så hvorfor ikke nyde at have "fri" .. Du ved jo at du får hende hjem igen  

det er da for sørgeligt at sidde derhjemme og bare savne sit barn.. 

Anmeld

20. oktober 2012

FruK

Hvorfor skulle det dog være forkert??

Din datter har meget mere glæde af at komme hjem til en mor som har haft det godt, samlet overskud og gjort noget for sig selv.

Jeg har altid sagt til min søn, at jeg selvfølgelig savner ham, når han er hos far, men at jeg aldrig er ked af det, fordi jeg ved at han har det godt. 

Brug dine alene-weekender til at gøre lige nøjagtig hvad DU har lyst til. Det bliver du med garanti kun en bedre mor af! 

Anmeld

20. oktober 2012

Bak

Anonym skriver:

Min datter er 2+ og jeg har altid været alene med hende, hendes far fik hende på weekend fra hun var 1 år, og indtil nu så har jeg brugt mine "ene" weekender på at bare at vente på at hun kom hjem igen, ufatteligt sjældent at jeg egentligt har lavet noget, men nu efter jeg er startet på udd så har jeg været sammen med mine "nye" venner i de weekender hun har været hos far...

så denne weekenden har jeg været hos min barndoms veninde og vi har virkelig givet den gas og jeg har bare nydt det så meget, jeg savner selvfølgelig min datter og glæder mig til at se hende igen, men for pokker jeg har bare nydt at gøre noget jeg har lyst til, jeg har endda brugt penge på snol til mig selv, er ikke sket før efter jeg er blevet mor...

Ja! Du er en dårlig mor, når du sådan kan nyde en ene-weekend og "tanke op"... (Læses med stærk sarkasme!)

Spøg til side. Jeg synes, det er helt fantastisk, at du har haft en så god weekend! Bliv da endelig ved med det

Din datter får da mere ud af at du har nydt tiden væk fra hende, så er I begge glade, når I ses igen

Anmeld

20. oktober 2012

bøllen

Nej bestemt ikke .

syntes da helt sikkert du skal give dig lov til at nyde friheden i de weekender, du ikke har din datter . Ikke sikkert muligheden er der så meget i hverdagen , hvis du er alene .

Anmeld

20. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes, der er mange af de her "Er jeg en dårlig mor?"-tråde - hvor kommer det fra? Er der nogen, der har bebrejdet dig, at du nyder lidt alenetid? Vi, der lever sammen med børnenes far, har jo det privilegium ofte at kunne bede ham tage over nogle timer eller en dag for at være os selv - jeg kender ikke nogen, som ikke indimellem værdsætter at kunne lade batterierne op og nyde at være andet end mor. 

Lad være med at ødelægge din velfortjente pause fra morrollen med at filosofere over, om du burde have det elendigt - dit barn er i gode hænder, og du har da bare at nyde det, hvis det skal give mening, at du kobler lidt af. 

Anmeld

20. oktober 2012

wamse

Allerede inden jeg læste dit indlæg, og kun havde set overskriften, tænkte jeg at du selvfølgelig ikke er en dårlig mor. Jeg oplever sgu sjældent nogen som jeg ville kalde en dårlig mor,og synes det er trist, at vi er så usikre på os selv, at vi tvivler så meget på os selv.

Jeg synes på ingen måde, at du er en dårlig mor, fordi du nyder din alenetid.
Ville det være bedre, at vi som enlige forældre sad og stirrede ud i luften, og var ved at gå til af længsel? Nyd du din alenetid

Min datter er i aflastning i denne weekend, og jeg var ude og give den gas i går, og er total død i dag

Anmeld

20. oktober 2012

Pige2009

FruK skriver:

Hvorfor skulle det dog være forkert??

Din datter har meget mere glæde af at komme hjem til en mor som har haft det godt, samlet overskud og gjort noget for sig selv.

Jeg har altid sagt til min søn, at jeg selvfølgelig savner ham, når han er hos far, men at jeg aldrig er ked af det, fordi jeg ved at han har det godt. 

Brug dine alene-weekender til at gøre lige nøjagtig hvad DU har lyst til. Det bliver du med garanti kun en bedre mor af! 

Helt enig. Det lyder til at være med til at du har mere overskud, når du så har hende igen

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

Anonym skriver:

NEJ!!!

Jeg er selv alenemor og min datters far har hende hver 3. weekend og her fra 1. november bliver det hver 2.
Jeg nyder at have friheden til at gøre hvad jeg vil de weekender hun ikke er her, og det betyder ikke at jeg ikke elsker hende, ikke savner hende eller er en dårlig mor - det samme gælder for dig.

Vi mødre har også brug for at lade op og samle ny energi til en uge som alenemor igen hvor man er på hele tiden. Der er intet at skamme sig over 

Anmeld

26. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Det er ABSOLUT ikke forkert ! Du ville være en dårlig mor, hvis IKKE du hyggede om dig selv sagt, med et smil på læben ..

Kan huske, da mine forældre blev skilt (var 10), og vi skulle på weekend hos min far .. De første mange gange vi skulle det, havde jeg SÅ dårlig samvittighed overfor min mor, for nu var hun jo alene & ensom .. Men det var hun jo ikke - hun var omringet af en masse gode veninder som hun hyggede sig med, og gik i byen med - det gav mig ro på sjælen da jeg fandt ud af det

Så nej, under ingen omstændigheder er du en dårlig mor nyd dine friweekender

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.