Vokser livmoderen ved menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.442 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål - har forsøgt at søge flere steder på nettet, men jeg synes ikke at kunne finde svaret. Vokser livmoderen ved kommende menstruation eller kun ved graviditet? Er der nogle der ved dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Mutti2

nej det gør den ikke. Den slimhinde der ligger inde i livmoder bliver i løbet af din cyklus en smule bredere. Det er så den der blødes under mens. 

Men livmoderen bliver ikke forstørret under mens  

Anmeld

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Milla-Victoria's mor skriver:

nej det gør den ikke. Den slimhinde der ligger inde i livmoder bliver i løbet af din cyklus en smule bredere. Det er så den der blødes under mens. 

Men livmoderen bliver ikke forstørret under mens  

Okay... Hvis jeg er gravid, så er jeg kun tre uger henne og kan derfor heller ikke (når man tæller fra 1. menstruationsdag, men kun en uge hvis man tæller fra ægløsningsdagen) tage en graviditetstest endnu - men er det fuldstændig vanvittigt at tro, at jeg kan mærke, at min livmoder er hævet op? Er der indbildning? Synes bare jeg er hævet der....

Anmeld

20. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har et spørgsmål - har forsøgt at søge flere steder på nettet, men jeg synes ikke at kunne finde svaret. Vokser livmoderen ved kommende menstruation eller kun ved graviditet? Er der nogle der ved dette?

Jo det gør den, men normalt kun ganske lidt, men den gør det hos nogle mere end hos andre, for nogle er tilbøjelige til at hobe væske op i slimhinderne op mod mens.

Min har altid hævet lidt, men er så også faldet igen et par dage ind i mensen, men jeg har så også altid blødt som et vandfald, og hobet væske op andre steder i kroppen, som så er forsvundet igen.

Men som sagt livmoderen og området omkring den, kan være øm og lidt hævet hos nogle kvinder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.