Andre der har en aktiv baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Deaktiveret profil

Ja, som overskriften siger, er der andre der har en baby som er ekstrem meget vågen og aktiv? 

Jeg forstår det simpelthen ikk, vores lille Freya er utrolig meget vågen, hun vil ikke ligge på os, for så løfter hun selv hovedet op og til siden hele tiden hun vil kun sidde op i vores hænder.. 

Hun sover ikke ret meget syntes jeg, selvom jeg havde den opfattelse at babyer kun lever efter de 3 gyldne S'er..

Sover - Spiser - Skider!

Et lille eksempel, hun vågner kl 8, sover først kl 11 vågner kl.15 er vågen til kl 19, hvor hun så ligger og sover nu stadig.. Er det ikke meget hun er vågen?? 

Hun er altså KUN 19 dage, hvordan får vi hende til at sove mere? eller skal vi bare lade hende være vågen?? ( Har hørt jo mere de sover om dagen, jo mere sover de om natten?? - Hvilket aldrig vil lykkeds her!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Deaktiveret profil

Slet ingen der har en aktiv baby? 

Anmeld

19. oktober 2012

Leonora25

Oh jo- vi har en aktiv baby  Hun er nu 10mdr og har været det siden hun blev født. sov meget lidt og var meget på fra starten. Brugte alt for meget tid på at bekymre mig om hun nu fik nok søvn fremfor at acceptere at hun bare ikke havde brug for det  Hvis Freya trives og er tilfreds når hun er vågen, ja så ville jeg ikke kæmpe kampen

Anmeld

19. oktober 2012

Deaktiveret profil

Leonora25 skriver:

Oh jo- vi har en aktiv baby  Hun er nu 10mdr og har været det siden hun blev født. sov meget lidt og var meget på fra starten. Brugte alt for meget tid på at bekymre mig om hun nu fik nok søvn fremfor at acceptere at hun bare ikke havde brug for det  Hvis Freya trives og er tilfreds når hun er vågen, ja så ville jeg ikke kæmpe kampen

Hun trives fint, der er intet der..  Man kan dog godt mærke når hun er overtræt og bare ikke vil gi sig..  Men vi må vel bare leve med det så, istedet for jeg går og bekymre mig hele tiden om hun sover nok..

Anmeld

19. oktober 2012

Leonora25

Freyasmor skriver:

Hun trives fint, der er intet der..  Man kan dog godt mærke når hun er overtræt og bare ikke vil gi sig..  Men vi må vel bare leve med det så, istedet for jeg går og bekymre mig hele tiden om hun sover nok..

Ja, jeg tror ikke du skal bekymre dig- vær bare glad for i har jer en pige der vil verden

Så længe du læser hendes signaler og putter hende (eller ihvertfald prøver) når hun er træt, så skal det nok gå. Og ja overtrætheden gør det ikke nemmere- det kan være en sej kamp

Anmeld

19. oktober 2012

Maja88

jeg ville putte hende efter maks halvanden times vågenhed. gør ikke noget hun ikke virker træt

Anmeld

19. oktober 2012

Deaktiveret profil

Leonora25 skriver:

Ja, jeg tror ikke du skal bekymre dig- vær bare glad for i har jer en pige der vil verden

Så længe du læser hendes signaler og putter hende (eller ihvertfald prøver) når hun er træt, så skal det nok gå. Og ja overtrætheden gør det ikke nemmere- det kan være en sej kamp

Ja jeg prøver så godt jeg kan at læse hendes signaler, er førstegangsmor så det hele skal lige læres først og man er jo meget forsigtig til at starte med, men indtil videre går det meget godt..

Men hun er også rigtig god til bare at ligge lysvågen og kigge rundt når vi egentlig har lagt hende til at sove lidt...  I starten brød jeg mig bestemt ikke om at hun skulle ligge alene så snart hun havde åbne øjne for jeg ville ikke have hun følte sig glemt, hun skulle føle min tryghed!  Men nu kan jeg godt gi lidt slip på hende, skal jo helst ikke gøre det til en vane.. 

Anmeld

19. oktober 2012

(august)

Hej 

Vil bare sige at vi også har en meget aktiv lille pige. Hun er nu 9 mdr og sover ca 2x1-1,5 time om dagen men tilgengæld hele natten fra 19-06. Det mønster har hun haft siden hun var nyfødt. 

I den anden ende af skalaen er vores ældste datter. Da hun var lille stod hun op kl 6 sov ca kl 7-11 blev ammet 11.30 og sov igen fra 12-16 og var så oppe til 21-tiden for at sove til 6 næste morgen uden at vågne. 

Børn er forskellige og så længe de trives og har det godt, så er det det vigtigste. 

Håber det giver et billede af hvor forskellige børn kan være. 

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Freyasmor skriver:

Ja, som overskriften siger, er der andre der har en baby som er ekstrem meget vågen og aktiv? 

Jeg forstår det simpelthen ikk, vores lille Freya er utrolig meget vågen, hun vil ikke ligge på os, for så løfter hun selv hovedet op og til siden hele tiden hun vil kun sidde op i vores hænder.. 

Hun sover ikke ret meget syntes jeg, selvom jeg havde den opfattelse at babyer kun lever efter de 3 gyldne S'er..

Sover - Spiser - Skider!

Et lille eksempel, hun vågner kl 8, sover først kl 11 vågner kl.15 er vågen til kl 19, hvor hun så ligger og sover nu stadig.. Er det ikke meget hun er vågen?? 

Hun er altså KUN 19 dage, hvordan får vi hende til at sove mere? eller skal vi bare lade hende være vågen?? ( Har hørt jo mere de sover om dagen, jo mere sover de om natten?? - Hvilket aldrig vil lykkeds her!)

Laura har aldrig sovet så meget, som de kloge hoveder siger hun skal. Kun de første 4 dage Hun har altid været MEGET vågen! Men hun er begyndt, som 4 mdr, at sove to gange om dagen. Før sov hun kun 1 gang dagligt, mellem 1,5-3 timer, men sov hele natten, kun afbrudt af spisning, indtil hun var 3 mdr. Derefter sov hun mellem 10-12 timer om natten.

Ved det er hårdt at være på hele dagen, og især når hun kun vil være ved en Men synes ikke, du behøver at bekymre dig, hvis hun trives og selv siger til, når hun er ved at være træt. Og nogen gange kan det være MEGET svært at se. Men jo ældre de blir, jo mere lærer man dem at kende

Anmeld

19. oktober 2012

Mettefpigen

Jaa det havde jeg..... Lukas sov ca 6-8 timer i døgnet, og kun hvis vi gik med barnevognen...... Hvis baby er glad og veltilpas så er der ikk noget galt! :-) babyer er forskellige, nogle sover lidt og nogle sover meget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.