Skelen????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Musen5

Jeg har lige en spørgsmål..

Leah skeler... Men kun når hun er træt. Normalt skeler hun ikke, men lige så snart hun er det mindste træt skeler hun på det venstre øje. Og det er ikke en lille smule.

Er det noget vi skal være OBS på når det kun sker når hun er træt? Og i så fald hvor længe?

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Pikku Myy

Min søn skelede lidt ved 1 årsundersøgelsen (rimelig meget når han var træt), og vi fik en henvisning til en øjenlæge. Der var vi et par gange, men øjenlægen syntes det så fint ud. Jeg synes det var meget rart lige at få en professionel vurdering...

Hvad siger din læge til det?

Anmeld

19. oktober 2012

Musen5

Pikku Myy skriver:

Min søn skelede lidt ved 1 årsundersøgelsen (rimelig meget når han var træt), og vi fik en henvisning til en øjenlæge. Der var vi et par gange, men øjenlægen syntes det så fint ud. Jeg synes det var meget rart lige at få en professionel vurdering...

Hvad siger din læge til det?

Glemte at spørge lægen v 1-års.... ringer lige og hører ad på mandag...

Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

/Mette

Anmeld

19. oktober 2012

L&V

Musen5 skriver:

Leah skeler... Men kun når hun er træt. Normalt skeler hun ikke, men lige så snart hun er det mindste træt skeler hun på det venstre øje. Og det er ikke en lille smule.

Er det noget vi skal være OBS på når det kun sker når hun er træt? Og i så fald hvor længe?

/Mette

Øjn musklerne bliver jo trætte som resten af kroppen.. Man skal huske og træne børns øjne lige som vi træner deres nakke,ryg osv. det er bare noget man ofte glemmer og ligger ofte til grund for skelen

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

Musen5 skriver:

/Mette

Hej

Ja det er noget man skal være meget obs på. Det I bør gøre er at tage hende til øjenlæge og denne vil så undersøge hende og efter alt sandsynlighed sige at der ikke ser ud til at være noget i vejen, men at hun skal følges med kontroller nogle gange årligt for at sikre at det ikke bliver til noget behandlingskrævende. Det er ikke farligt som sådan at skele, bare øjenlægen er med inde over og kan iværksætte behandling med det samme det evt bliver nødvendigt. Hvis denne behandling ikke bliver iværksat kan det nemlig medføre synsskader og potentielt alvorlige problemer med øjnene, men det er dog ikke noget man kommer ud i bare man går til de kontroller som øjenlægen anbefaler.

Det er normalt at hendes skelen bliver værre ved træthed og også ved evt sygdom fx. Hvis den kun optræder der og ikke hele tiden skal I bare fortælle øjenlægen dette. Det er et godt tegn for resten.

Min egen datter går til kontrol for skelen nogle gange årligt.

Anmeld

19. oktober 2012

Pikku Myy

Musen5 skriver:

Glemte at spørge lægen v 1-års.... ringer lige og hører ad på mandag...

Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

/Mette

Præcis

Anmeld

20. oktober 2012

Musen5

Amandas-mor skriver:

Hej

Ja det er noget man skal være meget obs på. Det I bør gøre er at tage hende til øjenlæge og denne vil så undersøge hende og efter alt sandsynlighed sige at der ikke ser ud til at være noget i vejen, men at hun skal følges med kontroller nogle gange årligt for at sikre at det ikke bliver til noget behandlingskrævende. Det er ikke farligt som sådan at skele, bare øjenlægen er med inde over og kan iværksætte behandling med det samme det evt bliver nødvendigt. Hvis denne behandling ikke bliver iværksat kan det nemlig medføre synsskader og potentielt alvorlige problemer med øjnene, men det er dog ikke noget man kommer ud i bare man går til de kontroller som øjenlægen anbefaler.

Det er normalt at hendes skelen bliver værre ved træthed og også ved evt sygdom fx. Hvis den kun optræder der og ikke hele tiden skal I bare fortælle øjenlægen dette. Det er et godt tegn for resten.

Min egen datter går til kontrol for skelen nogle gange årligt.

Det er KUN når hun er træt.

Det er et af de "tegn" der er på når hun er søvnig. Gnider øjne, røde ører og så skeler hun en del, dog kun på det ene øje.

Vil helt klart prøve at høre lægen ad på mandag.

Hun er 15 mdr så sys at det burde være stoppet nu. Hendes 3 ældre søskende har aldrig skelet i den alder.

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.