hvad får man i SU med børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Muffinmus

Får man det samme som dem uden børn...kan ikek helt forstå hvad der står, for der står man får et elelr andet når man har børn, men kan ikke se om det er større fradrag eller hvad pokker det lige er.

Nogen der lige gider forklare hvordan det hænger sammen og hvor meget man evt ville kunne få på en videregående uddannelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Maja88

hvis du bor sammen med en som ikke ee stud så får man det samme men kan tage suplerende lån.. og så er der noget andet hvis man er ene forsørger eller begge forældre er på su

Anmeld

19. oktober 2012

Muffinmus

Ok, han har normalt job.-)

Synes bare jeg kunne læse mig til et eller andet som galdt alle med børn under 18 i hjemmet:-)

Anmeld

19. oktober 2012

Dustmuz

MariaE skriver:

Får man det samme som dem uden børn...kan ikek helt forstå hvad der står, for der står man får et elelr andet når man har børn, men kan ikke se om det er større fradrag eller hvad pokker det lige er.

Nogen der lige gider forklare hvordan det hænger sammen og hvor meget man evt ville kunne få på en videregående uddannelse?

du vil som udgangspunkt kunne få omkring 12.500-13.000 på SU som enlig forsørger

hvis du bor sammen med faderen til barnet, vil du vidst nok kunne få omkring 8.500-9.000 i SU

Begge 2 er uden lån..

Der er dog en regel omkring den ekstra SU du får..
Du kan kun få den i 12 måneder..

Det er i hvert fald sådan jeg forstod det min SU ting ting sagde på min skole

Anmeld

19. oktober 2012

ESV

MariaE skriver:

Ok, han har normalt job.-)

Synes bare jeg kunne læse mig til et eller andet som galdt alle med børn under 18 i hjemmet:-)

Det der er forskellen på at være på su med børn hvis manden har alm. arbejde (ikke er på su) er det beløb du må tjene ud over din su.
Det er knap 25000 pr. barn under 18 pr. år men tallet er vel og mærke før skat.

Anmeld

19. oktober 2012

MSM

MariaE skriver:

Det du kan få ekstra er et forsøger su-lån på ca. 1500 tror jeg nok det er..

Dvs. du kan optage 2 stk su-lån udover den alm. su som du får..

Anmeld

19. oktober 2012

ESV

MariaE skriver:

Hvis du har børn og bor sammen med en anden får du 5800 i su. Der differentierer kun hvis man er enlig forsøger eller hvis begge er på su. Hvor meget du så rent faktisk får udbetalt kommer jo bla. an på hvad dit fradrag er.

ang forskellen på at have børn og ikke have børn så har jeg lavet et andet svar til dig.

Det er forskellen på hvor meget du må tjene om året hvis du fx. finder et deltidsjob til at supplerer su.

Anmeld

19. oktober 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

du vil som udgangspunkt kunne få omkring 12.500-13.000 på SU som enlig forsørger

hvis du bor sammen med faderen til barnet, vil du vidst nok kunne få omkring 8.500-9.000 i SU

Begge 2 er uden lån..

Der er dog en regel omkring den ekstra SU du får..
Du kan kun få den i 12 måneder..

Det er i hvert fald sådan jeg forstod det min SU ting ting sagde på min skole

Nej nej, når man bor sammen med en, så får man kun omkring 5.500kr før skat om måneden, og kan så tage lån for resten..

Anmeld

19. oktober 2012

Muffinmus

Ok, kan ikke studere fuldt ud og have job ved siden af med 3 børn, så det er helt udelukket. 

Og ville kun skulle have SU et års tid pga noget løn fra mit job, selv om uddannelsen varer 3 år+

Og kunne ikke drømme om at tage et SU lån ..

SÅ der er kun alm SU tilbage som mulighed for penge:-)

Kan ikke huske hvad mit fradrag er, men mener det er ca 5000 kr.

Er simpelthen en spade til tal, ingen tvivl om at jeg er sproglig, men det ville stadig ikke give ret meget i SU og ville ikke engang kunne dække det PBS tager hver måned bare fra min egen konto..det er vist 9000 kr ca.

Men sådan er det jo bare og når det kun er et år må vi finde ud af det jo:-)

Anmeld

19. oktober 2012

hannetheis

MariaE skriver:

Jeg går på en vidregående uddannelse og lige nu får jeg udbetalt 9300 kr pr md. Dette indeholder alm su, Su lån og ekstra lån som forsørger. Og jeg bor sammen med en der har alm job

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.