Har jeg Pco?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hvad er symptomerne? Jeg lider af træthed, ledesmerter, hovedpine, lang menstrurationscyklus, kraftig hårvækst, overvægt og mavesmerter. Lyder det som pco? Jeg ved ikke om jeg har svært ved at få børn, vi har nemlig ikke forsøgt, men "stået af i Roskilde" og han er kun kommet i mig de første dage efter mens. Blev gravid alligevel, 3 års efter p-pillestop. Hvad har i andre som lider af pco af symptomer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hvad er symptomerne? Jeg lider af træthed, ledesmerter, hovedpine, lang menstrurationscyklus, kraftig hårvækst, overvægt og mavesmerter. Lyder det som pco? Jeg ved ikke om jeg har svært ved at få børn, vi har nemlig ikke forsøgt, men "stået af i Roskilde" og han er kun kommet i mig de første dage efter mens. Blev gravid alligevel, 3 års efter p-pillestop. Hvad har i andre som lider af pco af symptomer?

Jeg har PCO..

http://www.netdoktor.dk/kvinder/fakta_pcos.htm

Jeg har heldigvis ikke øget hårvækst, men er overvægtig med æblefacon, uren hud og har uregelmæssig cyklus. Tror jeg fik mens 2 gange om året hvis det endelig skulle være 

Din læge kan tage en blodprøve og tjekke en masse andre ting og en gynækolog kan tjekke dine æggestokke. Min blodprøve var meget anerledes og min æggestokke havde en sort krans omkring dem - så ja jeg havde PCO.

Den eneste kur er god motion og sunde vaner. Man kan godt få Metformin til at hjælpe, men det er ikke noget alle læger godvilligt giver ud. Jeg fik først Metformin efter en lang kamp med lægerne og op til at jeg fik en henvisning til klinik..

Men nu har jeg så samtidig en veninde der også er meget overvægtig med æblefacon og uregelmæssig cyklus og hun er bare overvægtig - hun har ikke PCO

Anmeld

19. oktober 2012

Camillos

Anonym skriver:

ud over det du skriver har jeg også akne det kunne godt lyde som pco men tag til læge og få det undersøgt

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

ud over det du skriver har jeg også akne det kunne godt lyde som pco men tag til læge og få det undersøgt

Men hører ledesmerter hovedpine og træthed med i symptomerne, eller hvordan? 

Anmeld

19. oktober 2012

Camillos

Anonym skriver:

Men hører ledesmerter hovedpine og træthed med i symptomerne, eller hvordan? 

ikke ledsmerter... men hovedpine, og træthed kan være en del af symptomerne og "dovenskab".. forstå det som man har svært vedat sparke sig selv igang.. ekstra hårvækst i på uønskede steder, akne, overvægt osv... 

Anmeld

19. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

og så er der det med PCO at overvægt og PCO hænger sammen så man har større risiki for at blive det hvis man har PCO men man har også større risici for at få PCO hvis man er overvægtig af andre årsager...

Der er forskellige former for PCO og forskellige grader af det...

Kan fortælle at der faktisk er en landsforening for kvinder med PCO... kan desværre ikke lige huske hjemmesiden men kan huske at der var rigtig mange gode informationer derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.