Anonym skriver:
Hvad er symptomerne? Jeg lider af træthed, ledesmerter, hovedpine, lang menstrurationscyklus, kraftig hårvækst, overvægt og mavesmerter. Lyder det som pco? Jeg ved ikke om jeg har svært ved at få børn, vi har nemlig ikke forsøgt, men "stået af i Roskilde" og han er kun kommet i mig de første dage efter mens. Blev gravid alligevel, 3 års efter p-pillestop. Hvad har i andre som lider af pco af symptomer?
Jeg har PCO..
http://www.netdoktor.dk/kvinder/fakta_pcos.htm
Jeg har heldigvis ikke øget hårvækst, men er overvægtig med æblefacon, uren hud og har uregelmæssig cyklus. Tror jeg fik mens 2 gange om året hvis det endelig skulle være 
Din læge kan tage en blodprøve og tjekke en masse andre ting og en gynækolog kan tjekke dine æggestokke. Min blodprøve var meget anerledes og min æggestokke havde en sort krans omkring dem - så ja jeg havde PCO.
Den eneste kur er god motion og sunde vaner. Man kan godt få Metformin til at hjælpe, men det er ikke noget alle læger godvilligt giver ud. Jeg fik først Metformin efter en lang kamp med lægerne og op til at jeg fik en henvisning til klinik..
Men nu har jeg så samtidig en veninde der også er meget overvægtig med æblefacon og uregelmæssig cyklus og hun er bare overvægtig - hun har ikke PCO
Anmeld