Cokkies opskrift??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja nu er det jo snart julegave tid igen, og derfor tænker jeg på at lave cokkies in a jar, som små hygge julegaver/ pakkespilspakker osv. Så nu er det jeg tænker, på om i har nogle gode opskrifter på jeres ynglings cokkies, i vil dele?? På forhånd tak! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Nettemor

Årh jeg har en god og ekstremt usund opskrift på nogle cookies Skal lige se om jeg ikke lige kan finde den frem i løbet af dagen og smide den ind til dig i aften

Anmeld

20. oktober 2012

StineW79

Nettemor skriver:

Årh jeg har en god og ekstremt usund opskrift på nogle cookies Skal lige se om jeg ikke lige kan finde den frem i løbet af dagen og smide den ind til dig i aften

Uha ja det må du meget gerne!! Vh stine

Anmeld

21. oktober 2012

Nettemor

StineW79 skriver:

Uha ja det må du meget gerne!! Vh stine

Undskyld jeg ikke fik skrevet igår

Jeg har fået opskriften af en bager. Så der en giga stor. Men du får den bare lige som jeg har den og så kan du selv dividere ned Du kan også sagtens lave en stor portion og så fryse det ned i ruller Så er det nemt at lave småkager hvis lysten kommer over dig

Amerikanske småkager:
1500 g mel
500 g sukker
500 g farin
1000 g smør /margarine
500 g hakket mørk chokolade
250 g havregryn
125 g valnødder
125 g hasselnødder
250 g æg (plejer bare at veje dem inden jeg klækker dem Mener at 1 æg vejer omkring 50 g men kan ikke huske det præcist)
50 g vanilie sukker
25 g bagepulver

Det hele skal bare blandes Så ruller du det ud. Min huske regel er at 600 gram masse skal blive til en rulle på ca 60 cm
Bages ved 180 grader i ca 10 min. De splatter ikke så meget ud..

Anmeld

21. oktober 2012

BabyMus

StineW79 skriver:

Ja nu er det jo snart julegave tid igen, og derfor tænker jeg på at lave cokkies in a jar, som små hygge julegaver/ pakkespilspakker osv. Så nu er det jeg tænker, på om i har nogle gode opskrifter på jeres ynglings cokkies, i vil dele?? På forhånd tak! Vh stine

Jeg bager altid dem her, og de smager altså bare mums!

http://www.oetker.dk/oetker_dk/html/default/debi-7xnadt.dk.html

Jeg bruger mandler, da jeg ikke er så glad for andre nødder, og så tilføjer jeg lige en plade mørk chokolade (100g) - for chokolde skal der til.

Anmeld

21. oktober 2012

StineW79

Nettemor skriver:

Undskyld jeg ikke fik skrevet igår

Jeg har fået opskriften af en bager. Så der en giga stor. Men du får den bare lige som jeg har den og så kan du selv dividere ned Du kan også sagtens lave en stor portion og så fryse det ned i ruller Så er det nemt at lave småkager hvis lysten kommer over dig

Amerikanske småkager:
1500 g mel
500 g sukker
500 g farin
1000 g smør /margarine
500 g hakket mørk chokolade
250 g havregryn
125 g valnødder
125 g hasselnødder
250 g æg (plejer bare at veje dem inden jeg klækker dem Mener at 1 æg vejer omkring 50 g men kan ikke huske det præcist)
50 g vanilie sukker
25 g bagepulver

Det hele skal bare blandes Så ruller du det ud. Min huske regel er at 600 gram masse skal blive til en rulle på ca 60 cm
Bages ved 180 grader i ca 10 min. De splatter ikke så meget ud..

Hé Hé en giga potion, men det er jo også altid godt med lidt til fryseren!! Tak for opskriften. Vh stine

Anmeld

21. oktober 2012

StineW79

BabyMus skriver:

Jeg bager altid dem her, og de smager altså bare mums!

http://www.oetker.dk/oetker_dk/html/default/debi-7xnadt.dk.html

Jeg bruger mandler, da jeg ikke er så glad for andre nødder, og så tilføjer jeg lige en plade mørk chokolade (100g) - for chokolde skal der til.

Uhmmmm den ser også lækker ud, og faktisk så elsker jeg nøder! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.