Hvor meget sover jeres baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Betteisen

Hejsa!

Jeg er ny herinde og er lidt nysgerrig efter at vide, hvor meget jeres børn sov, da de var omkring 7 mdr..

Jeg har en datter og jeg er i tvivl om hun får sovet det hun skal i løbet af dagen.

Hun vågner mellem 5.30 og 6.30, får en kop mælk og jeg forsøger at få hende til at sove lidt mere (oftest uden held).

Alt afhængig af, hvornår vi står op... er hun putteklar ca 2 timer efter igen. Her sover hun max 1½ time.

Herefter kan jeg være heldig at hun lige tager et par powernap på ½ time af gangen om eftermiddagen.

Kl. 18 spiser vi og hun er oftest så træt at hun græder og er utilfreds. Omkring 19.30 er hun putteklar og sover igennem til næste morgen (kun afbrudt af at hun taber sutten et par gange).

Hvordan ser det ud hos jer og er hendes "søvnmønster" om dagen meget normalt?

Hilsen Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Cris

Han sov ikke en skid dengang!!!!!!  Fra nyfødt til han var ca 12 måneder sov han dårligt og jeg var ved at dø! Da han var 7 måneder har jeg stadig ammet ham så han vågnede hver 2. time om natten. Han vågnede for alvor på samme tidspunk som din datter. Han var på hele formiddagen men ca. kl 9.30 kunne jeg putte ham og sov måske en lille time. Så var han på igen og ca. kl. 13 sov han en lille time igen, måske halv anden. Og så puttede jeg ham ca. kl 07 eller 07.30 om aftenen dengang. Og så vågnede 117 gange (sut nogle gange+amning) Du må gerne spørge eller bare skrive til mig, for jeg kan sagtens forstå, hvordan er det med at have en lille en som er på hele tiden og ikke kan sove længere end 2 timer af gangen! Men nu er det heldigvis overstået

Anmeld

28. maj 2009

Anja

Min datter Esther er lige nu 7½ mdr og hun sover:

Nat: kl 20.00 - 06.00  -  uden en lyd

Morgen 8..00 - 9.00

Middag: 12.00 - 15.00

Nogle gange får hun en lur igen ved 17-tiden, andre gange springer hun den over.

Anja

Anmeld

28. maj 2009

Tynen

Stella har ALDRIG været god til at sove.

Kan huske at JEG tit havde krise da ungen kun tog 17 minutter fra kl. 8 om morgenen til kl. 16  
Stella derimod var super frisk...
Hvis jeg var heldig fik hun lige en ½ time kl. 16.
Hun blev puttet 1930-20 stykker.

Hun har så sovet igennem fra dag 1 af, men damn det var hårdt at komme igennem en hel dag uden nogen rigtig pause

Anmeld

28. maj 2009

KarinaIda

Min datter Ida er lige nu 9 mdr, men da hun var 7 mdr, der sov hun som regel fra 18.30 - 06.30 ca, nu her sover hun stadig i same tidsrum, men kan godt sove lidt længere om morgenen... Hendes middagslur tager hun fra 11.30 ca til omkring 14-15 tiden, og det gjorde hun også da hun var 7 mdr...

Anmeld

28. maj 2009

Betteisen

Cris skriver:

Han sov ikke en skid dengang!!!!!!  Fra nyfødt til han var ca 12 måneder sov han dårligt og jeg var ved at dø! Da han var 7 måneder har jeg stadig ammet ham så han vågnede hver 2. time om natten. Han vågnede for alvor på samme tidspunk som din datter. Han var på hele formiddagen men ca. kl 9.30 kunne jeg putte ham og sov måske en lille time. Så var han på igen og ca. kl. 13 sov han en lille time igen, måske halv anden. Og så puttede jeg ham ca. kl 07 eller 07.30 om aftenen dengang. Og så vågnede 117 gange (sut nogle gange+amning) Du må gerne spørge eller bare skrive til mig, for jeg kan sagtens forstå, hvordan er det med at have en lille en som er på hele tiden og ikke kan sove længere end 2 timer af gangen! Men nu er det heldigvis overstået

Hej Chris!

OMG det må have været hårdt? Var det fordi han ikke havde nok i amningen han ikke ville sove mere?? Jeg begyndte at give min datter grød, da hun begyndte at vågne flere gange om natten. Det virkede her.

Formiddagsluren er på en måned kortet drastisk ned (fra 2-3 timer til max. 1½), så mor her er ved at få stress, hvis jeg har en masse jeg skal nå når hun sover.

Om eftermiddagen har jeg svært ved at få hende til, at falde i søvn.... det bliver noget "sjat-soven" desværre. Ville gerne, at hun kunne tage et par timer om eftermiddagen og ikke være hysterisk træt kl. 18, når der er spisetid.

Anmeld

28. maj 2009

Cris

Tak for du har tænkt på mig! Men nej, jeg har prøvet med flasken for at se, om det virkede men nej, efter to timer så vågnede ham. Jeg har også prøvet vælling og niksen. Da han var 7 måneder har jeg ikke givet grøden så sent på aftenen, det var kl. 17.30 eller 18.00. Men som sagt, han sov dårligt siden han blev født! Så gad jeg ikke så meget at tænke på flasker og han har bare ammet. Natamning varede til han var 11 måneder, men til den tid sov han meget bedre. Det væreste var da han blev 8 og 9 måneder. For han ikke kun har ikke sovet, han har haft så nogle skrige ture, jeg skulle meget tit går i seng sammen med ham, for han blev hysterisk, hvis jeg ikke var der. Midt om natten skreg ham også, puha! Men vi blev ved med vores rutine, mit system til at putte ham og nogle andre ting og efter 13 måneder sov han næsten igennem... Han er næsten 16 måneder nu og en gang i mellem vågner han stadig og beder om vand. Men sådan er det bare, man overlever alligevel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.