DR1: Overvægtige børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Pige2009

Sidder lige og ser DR1 med de overvægtige børn. Den ene en 10-årig pige bor alene med sin mor, som kæmper for at få tingene til at hænge sammen. Moderen står op inden kl. 4 hver dag. Vækker pigen kl. 4.45 og kører hende i et natpasningstilbud, hvor hun så kan sove ind til hun skal i skole.

Pigen er svært overvægtig efter en hård skilsmisse, hvor hun har trøstespist, blevet mobbet osv.  men nu ser der ud til at være ro på, og pigen skal tabe sig.

Håber virkelig, de får held med det, for sikke da en hård hverdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Valle81

Så det også,

Puha, det er barske vilkår for nogen. Fik følelsen af at den pige, tænker mest hendes helbred, havde bedst af måske at bo ved far.

Anmeld

18. oktober 2012

SukkerDronning

Kan du ligge et link eller kan jeg få at vide hvad udsendelsen hed? Bliver jo nysgerrig

Anmeld

18. oktober 2012

tarkoflen

Jeg så desværre kun det sidste, men vil prøve at se, om jeg kan finde den på nettet eller en genudsendelse!

Det er hårde odds de stakkels børn har hvor vil jeg ønske, at man selv kan undgå, at ens børn bliver overvægtige!

Anmeld

18. oktober 2012

tarkoflen

SukkerDronning skriver:

Kan du ligge et link eller kan jeg få at vide hvad udsendelsen hed? Bliver jo nysgerrig

Det hedder generation xl

Anmeld

18. oktober 2012

Pige2009

Valle81 skriver:

Så det også,

Puha, det er barske vilkår for nogen. Fik følelsen af at den pige, tænker mest hendes helbred, havde bedst af måske at bo ved far.

Ja, det er svært at sige Føler med både hende og moderen. Godt der findes sådan et natpasningstilbud 

Anmeld

18. oktober 2012

Pige2009

tarkoflen skriver:

Jeg så desværre kun det sidste, men vil prøve at se, om jeg kan finde den på nettet eller en genudsendelse!

Det er hårde odds de stakkels børn har hvor vil jeg ønske, at man selv kan undgå, at ens børn bliver overvægtige!

Ja, man ved det jo ikke

Anmeld

18. oktober 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Ja, man ved det jo ikke

Der er heldigvis ikke nogle af os, der umiddelbart er disponeret, men man ved jo aldrig, hvis et barn bliver mobbet, så kan jeg godt forstå, at de begynder at trøstespise men så må man jo forsøge at hjælpe efter bedste evne!

Anmeld

18. oktober 2012

foto på lærred

SukkerDronning skriver:

http://www.dr.dk/dr1/generation-xl/generation-xl

Anmeld

18. oktober 2012

Kakao

Uha jeg fik helt ondt i maven over de forhold som pigen og moren med den skæve døgnrytme havde..

Jeg tror ikke de kommer videre før de kan sove ordenligt om natten!

Da de sad og spiste aftensmad var moren ved at falde i søvn

Hun var så træt, at hun prøvede at overtale pigen til at bryde de nye regler, som lægen havde sat op (at vente med 2. portion til 20 min efter)

Pigen sidder og siger "moar! 20 min!" meget insisterende, men moren siger "nu skal vi jo også nå (..)", og prøver derved at få pigen til at omgå de nye regler, selvom hun er motiveret for at overholde det..

Så er det godt nok op ad bakke at være overvægtig som barn, hvis man selv er motiveret og ikke får opbakning hjemmefra

Er ikke ude på at dømme moren, da jeg er overbevist om at hun sikkert er en god mor, som bare lever under meget vanskelige forhold, med en usund døgnrytme, og alene uden nogen til at tage over når hun bliver træt

Kender det fra mig selv, når jeg bliver træt springer jeg også over hvor gærdet er lavest.. Så hvorfor ikke arbejde på at moren får bedre vilkår, så barnet derved også får det godt igen.. tror det er det bedste der er at gøre for den familie: (

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.