Ja, som overskriften lyder har jeg lidt et problem med min far og farmor.
Når min mand, søn på 1 år og jeg besøger min far (som bor alene) kritiserer han hrje tuden Hvordan jeg er overfor min mand og søn. Han mener jeg er en hønemor og spiller altid bedre vidende omkring børneopdragelse, på trods af at jeg er hans eneste barn og jeg er vokset op ved min mor. Så han har ingen baggrund for sine udtalelser.
Sidste gang vi var på besøg og min mand var ude og putte den lille i barnevognen, siger han til mig at jeg er for hård ved min mand og skal behandle ham bedre for ellers vil det ende med at han går fra mig!
Jeg har ingen ide om hvor det lige kom fra. Han ser os Maks en gang om måneden og har absolut ingen kendskab til vores samliv! Det er nok mig der styre husholdningen,økonomien og kalenderen her hjemme for har min mand Ingen interesse i overhovedet. Jeg er altid den der kommer først hjem så sørger for at der er lavet mad og vasket op, vasket tøj og ryddet op så vi har tuden sammen med hinanden og vores søn når de kommer hjem.
Vi bruger minimum to timer sammen om aftenen med at snakke, spille spil,se film og hygge hver dag. Vi elsker hinanden og er gode til at nyde hinanden.
Må men så snakkede jeg med min farmor forleden og så siger hun fandme at jeg skal passe på at det hehe ikke drejer sig om vores søn, og at jeg skal huske at give plads til min mand. Har set min farmor 5 fange det sidste år i maks 2 timer af dagen. Så ved at min far far siddet der henne og kritiseret mig!
Bliver simpelthen så KED af det. Fortalte min mand hvad de havde sagt for sad og græd da han kom hjem. Han så fuldstændig forvirret ud og forstod ingenting. Han mener at han er forkælet med at jeg order det huslige så vi har tid sammen om aftenen. At han får lov at tage til computer hygge en hel weekend hvor jeg så er alene med den lille. Og har gjort det flere gange uden jeg har haft en fri weekend. Men har jeg ikke lige brug for så prioritere at han får set sine kammerater. Jeg ser mine hver dag på universitetet. Så der er mit behov dækket.
Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere min far og farmor. Tror jeg kommer til at græde hvis de bringer det her op igen. Min farmor har altid været nedgørelse over for min vægt da jeg vat yngre, og det lærte jeg at leve med. Men at hun nedgøre min rolle som mor og kone gør mig bare så tosset! Og at min far, som aldrig har haft børn i huset og kun boet bed en kvinde i 1 år af sit liv, er så fræk at kommentere mit samliv med min mand, får mig næsten til at eksploderer!
Puha var noget af en omgang, havde virkelig brug for at komme ud med det. Håber i han hjælpe bed Hvordan jeg kan håndtere dette?
Hilsen en fortvivlet hønemor
Anmeld