Helt sikkert, ved præcist hvordan du har det!
Jeg har dog helt personligt valgt IKKE at bede faren om børnepenge. Jeg vil hellere have at hans økonomi hænger godt sammen og min datter derved vil kunne få en stabil tilværelse ved ham når hun skal være der, frem for at han skal betale mig for at være mor...
Jeg er af den overbevisning at man ikke skal "ha' bare for at ha'" og at man kun skal bede om det man har absolut brug for. Det må være forudsætningen for den "gode skilsmisse".
Jeg siger ikke, at du skal gøre det samme. Men jeg opfordrer stærkt til at tænke på ikke som det første at bede manden om penge, for så er det hurtigt det, det kommer til at handle om. Penge er bare penge - især når du om nogle år kigger tilbage på hvordan det forløb. Ha' hjertet med, også selvom kærligheden muligvis er visnet. Der er alt for mange kvinder som, efter min mening, ikke bør kunne se sig selv i øjnene efter at have trådt på deres mænd der i øvrigt ligger ned i forvejen (her taler jeg naturligvis om de kvinder der 'vinder' børnene på fuld tid hvor faren må stå tilbage med weekend børn og ødelagte drømme.
Anmeld