Migræne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Kloster

Jeg blev da lige nedlagt af migræne i går. Fuldstændig vildt...
Har haft en anfald for et par år siden og ellers aldrig før.

Men i går var jeg på arb. Det begyndte at slørre for øjnene. Jeg slog det hen og tog ud til en borger og doserede medicin. Men hold da op, hvor tog det til. Jeg kunne slet ikke se ell tælle pillerne.
Jeg gik derfra med en træls fornemmelse og jeg havde bestemt mig for, at sige til min chef, at der var nødt til at komme en op og efter-tjekke mig.

Da jeg kom hen til plejehjemmet igen, blev jeg bare dårlig. Jeg kunne slet ikke sige de ord jeg ville, havde kvalme og var helt konfus.
Chefen (som også er ssa) kaldte på min mor (som også arbejder der) og de tog mit blodtryk og puls. Det var tårn-højt. De ringede til lægen og jeg kom derop med det samme.
Mor tog med  

Jeg blev straks lagt på en båre og pludselig begyndte min ene hånd at sove. Det bevægede sig op i mit ansigt og tunge. Kunne slet ikke sige noget. Jeg fik et hjertediagram på og de tig BT og P ret tit.

Lægen kom ind til mig jævnligt og en ssa/sygepl. var ved mig næsten hele tiden.
Føj jeg var bange... Troede sgu jeg var ved at få en hjerneblødning pga de manglende ord, jeg ikke kunne få ud.

Men lige pludselig gik det væk i ansigt, tunge og hånd også fik jeg bare mega hovedpine. Jeg kunne slet ikke åbne øjnene. Mor kørte mig hjem og hun fik fat på min mand, da lægen sagde jeg ikke måtte være alene. Jeg så ikke mere af den dag.

Fy for sulen da en omgang.

Var ved lægen i dag og han fastslog, det var migræne. Jeg frygtede en del at det var stress. Jeg fik nogle piller, jeg kunne tage, når de første signaler kom.

Ville bare lige dele det med jer.
Er ikke så bekendt med migræne, men lægen sagde, det var et kraftigt migræne-anfald.
Nogle der har ligt erfaring der??

Kloster
- Der bestemt er i bedring, men også har sovet meget i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Mullemus86

Pyha, det har været en sindsyg dag for dig..!
Led selv af migræne en overgang.. Mine anfald startede også med sløret syn, sovende hånd, arm og tunge.. Forvirring og manglende tale-evner..Og så lige pludselig kom hovedpinen, hvis det ord overhovedet dækker.. Panodil og lignende virkede ikke, kun søvn..! Fik nogle piller og senere stikpiller, som jeg skulle tage, når symptomerne viste sig.. Min læge fandt så ud af, at det var mit p-piller mærke, der udløste det.. Der var åbenbart en sammensætning af hormoner, som min krop ikke kunne tåle.. Skiftede mærke, og har siden kun oplevet det én gang..
Håber du bliver forskånet for så slemt anfald igen, og for migræne i det hele taget..!
Rigtig god bedring

Anmeld

28. maj 2009

DK

Hej Kloster! Øv hvor træls! Jeg lider selv af migræne. Jeg får det når jeg er stresset. Jeg er altid SINDSYGT bange for at få det til eksamen, derfor sørger jeg for at stresse helt af aftenen før, tage afsted i god tid og den slags, så der ikke er andre ting end eksamen der yderligere ligger stres på.

Når jeg får det, starter det med syns bedrag/-forviklinger. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Det er ligesom om at der kommer "et sort hul" hvor alt bare er væk i sådan 1/4 af mit synsfelt. Det er altid ovre i venstre side. Det er så mærkeligt. Det betyder at hvis jeg læser forsvinder de første bogstaver. Så ex. Janus bliver til anus...  Jeg har en "test" og det er at jeg tager mine hænder og holder ud foran mig, så kører jeg dem til venstre og højre, og hvis jeg er ved at få migræne, så "forsvinder" mine hænder når jeg kører dem til venstre.

Så gælder det bare om hurtigt at få taget piller og få sig lagt i en 20 min. Så kan jeg godt afværge det, og får kun normal kraftig hovedpine. Men altså jeg skal nå at opfange det inden min næse og tunge og fingre begynder at sove. Når først de gør det er det for sent, og der er ingen vej uden om. Jeg kan på det tidspunkt heller ikke tage piller for så kaster jeg helt sikkert op. Så er der ikke andet for end at gå i seng, og vente på at det går over .

Af og til kan jeg mærke det er under opsejling i et par dage, og desværre kommer mine anfald altid i klynger, så jeg ex. skal have det hver dag i 4-5 dage af varierende styrke, før det vil slippe taget og gå væk igen. Heldigvis går der et par mdr. imellem.

Jeg er helt sikker på at mine anfald er en besked på min krop om at jeg liiige skal slappe lidt af. Jeg har det med altid at lave en masse, og ex. i efteråret, hvor jeg var i Åbenrå (bor i Horsens) på job fra 7.30 til 16 tirsdag og torsdag, på job inde i Horsens efter skole,  onsdag, fredag + lørdag, og i skole mandag, onsdag og fredag, da var det sgu for meget, og jeg havde altså tit migræne... Jeg har heldigvis ikke haft det så meget i det her semester, hvor jeg kun arbejder 20 timer om ugen ved siden af skolen!

Men rigtig god "fonøjelse" med dine anfald. Mit bedste råd må være at lære at se/mærke dem komme, så du kan nå at tage dine forholdsregler, og få afværget det allerværste hovedpine/kvalme og jeg-skal-dø følelse...

Knus!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.