Hjælp ang. bolistøtte, friplads mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Meilby

Hej piger!

Jeg har brug for hjælp angående ansøgning om boligstøtte og friplads

Vi får på nuværende tidspunkt næsten fuld friplads til Phillips vuggestue, da både både Christian og jeg har været på su de sidste måneder, og har også fået et ret højt beløb i boligstøtte.

Christian er så startet i lære her fra d. 13 oktober, efter han afsluttede grundforløbet som kok d. 12, og får jo derfor ikke su til den 1, men løn. Han får dog ikke fuld løn, da det jo kun er for en halv måned. Mit spørgsmål er så hvornår jeg skal søge ny boligsstøtte og friplads? De skal jo have en lønseddel på kommunen, men kan jo ikke sende den med fra d. 1 november, da det kun er en halv måneds løn jo? Men vil jo heller ikke risikere at skulle betale boligstøtte tilbage?

Håber det gav lidt mening, blev vidst lidt rodet 

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Meilby skriver:

Hej piger!

Jeg har brug for hjælp angående ansøgning om boligstøtte og friplads

Vi får på nuværende tidspunkt næsten fuld friplads til Phillips vuggestue, da både både Christian og jeg har været på su de sidste måneder, og har også fået et ret højt beløb i boligstøtte.

Christian er så startet i lære her fra d. 13 oktober, efter han afsluttede grundforløbet som kok d. 12, og får jo derfor ikke su til den 1, men løn. Han får dog ikke fuld løn, da det jo kun er for en halv måned. Mit spørgsmål er så hvornår jeg skal søge ny boligsstøtte og friplads? De skal jo have en lønseddel på kommunen, men kan jo ikke sende den med fra d. 1 november, da det kun er en halv måneds løn jo? Men vil jo heller ikke risikere at skulle betale boligstøtte tilbage?

Håber det gav lidt mening, blev vidst lidt rodet 

Knus Pernille

ohm du skal da bare søge online?
Jeg har ikke sendt nogen lønsedler til dem nogensinde KUN da jeg skulle have barselsdagpenge

De henter selv alle oplysningerne så det I skal gøre er at gøre opmærksom på at fra xx dato træder jeres nye indtægt i kraft

Ellers så evt ring til borgerservice og bed om vejledning

Anmeld

17. oktober 2012

Meilby

Carl-Emil's mor skriver:

ohm du skal da bare søge online?
Jeg har ikke sendt nogen lønsedler til dem nogensinde KUN da jeg skulle have barselsdagpenge

De henter selv alle oplysningerne så det I skal gøre er at gøre opmærksom på at fra xx dato træder jeres nye indtægt i kraft

Ellers så evt ring til borgerservice og bed om vejledning

Men er det nu jeg skal søge nu når han ikke får fuld løn til 1 november? Eller er det med ny indtægt pr. 1/11 jeg skal skrive så?

Anmeld

17. oktober 2012

FruK

Meilby skriver:

Men er det nu jeg skal søge nu når han ikke får fuld løn til 1 november? Eller er det med ny indtægt pr. 1/11 jeg skal skrive så?

Ring til dem og forklar hvordan det er. Og spørg, hvad de vil have. Så får I det gjort rigtigt. Da jeg fik boligsikring/fripladstilskud (i Odense Kommune) skulle man sende kopi af lønsedlerne når der skete ændringer.

Jeg var så dum at tro at det hele gik automatisk, da jeg selv sidder og indberetter min egen løn til Skat hver måned - det gør det ikke.

Anmeld

17. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Meilby skriver:

Som jeg har fået det forklaret så skal I ikke søge boligstøtten på ny I skal oplyse om de økonomiske ændringer og det bør være der forskellen ligger

men jeg ville ringe derind og spørge for at vide hvordan de helt præcist helst vil have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.