Børnepenge og udbetaling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.645 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

M&N

Nu har jeg ikke født eller noget, men er nysgerrig.

Taksten for børn fra 0-2 år er satsen 4.266 kr for 2012.

Det er hvert kvartal, hvornår og hvor tit får man dem så udbetalt? Hvad er beløbbet og bliver der trukket skat?

ER helt ny i det her og det er jo rart at vide hvad man kan regne med, når man står med en lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

MissTas

BabyWish2012 <3 skriver:

Det er hvert kvartal, hvornår og hvor tit får man dem så udbetalt? Hvad er beløbbet og bliver der trukket skat?

ER helt ny i det her og det er jo rart at vide hvad man kan regne med, når man står med en lille

4266 pr. kvartal. den 20 i den måned de skal komme næsten gang her den 20 oktober og så igen den 20 januar

Anmeld

16. oktober 2012

M&N

MissTas skriver:

4266 pr. kvartal. den 20 i den måned de skal komme næsten gang her den 20 oktober og så igen den 20 januar

Okay super, så hver 3. måned ca?  Og så får man 4.266 udbetalt?

Får jeg så børnepenge fra 20. april 2013? Jeg har termin 26. februar

Anmeld

16. oktober 2012

Ayasmor

BabyWish2012 <3 skriver:

Børnepengene udbetales som du skriver 1 gang i kvartalet. Det vil sige at de indsættes på din nemkonto d. 20. hver 3. mdr. i oktober, januar, april og juli. Beløbet på 4.266 kr. er det beløb der udbetales.
Kan nu godt forstå at du gerne vil vide lidt om hvordan økonomien ser ud når du har født. Hvis du føder før d. 1 i de mdr. hvor børnefamilieydelsen (BFY) falder, får du udbetalt i den efterflg. mdr. Altså føder du eks. før 1. okt. så får du udbetalt første gang d. 20. oktober.

Mvh. Sara

Anmeld

16. oktober 2012

M&N

Ayasmor skriver:

Børnepengene udbetales som du skriver 1 gang i kvartalet. Det vil sige at de indsættes på din nemkonto d. 20. hver 3. mdr. i oktober, januar, april og juli. Beløbet på 4.266 kr. er det beløb der udbetales.
Kan nu godt forstå at du gerne vil vide lidt om hvordan økonomien ser ud når du har født. Hvis du føder før d. 1 i de mdr. hvor børnefamilieydelsen (BFY) falder, får du udbetalt i den efterflg. mdr. Altså føder du eks. før 1. okt. så får du udbetalt første gang d. 20. oktober.

Mvh. Sara

Mange tak for svar! Så blev jeg det klogere. Det er bestemt rart at vide og man kan sætte sig ind i det.

Jeg har først termin 26. februar, hun kommer nok ud til marts, så får jeg vel børnepenge fra d. 20 april?

Anmeld

16. oktober 2012

MissTas

BabyWish2012 <3 skriver:

Okay super, så hver 3. måned ca?  Og så får man 4.266 udbetalt?

Får jeg så børnepenge fra 20. april 2013? Jeg har termin 26. februar

lige præcis og ja så får du børnebidrag den 20. april

Anmeld

16. oktober 2012

M&N

MissTas skriver:

lige præcis og ja så får du børnebidrag den 20. april

Mange tusind tak for svar  Super.

Hvor søger man dem? På kommunen eller på borger.dk?

Anmeld

16. oktober 2012

Ayasmor

BabyWish2012 <3 skriver:

Mange tak for svar! Så blev jeg det klogere. Det er bestemt rart at vide og man kan sætte sig ind i det.

Jeg har først termin 26. februar, hun kommer nok ud til marts, så får jeg vel børnepenge fra d. 20 april?

Selv tak.. Ja helt bestemt, så er der i hvertfald styr på den del.

Jo så får du udbetalt i April 2013. Du behøver heller ikke at melde det nogen steder når du har født. Det kører helt automatisk igennem folkeregistret, hvor de så indsættes på din nemkonto

Anmeld

16. oktober 2012

Fru.Mäes <3

Har lige et spørgsmål ang. børnepenge..

Så håber det er okay at smide den herind

Min søn bliver 2 år i næste månede, falder vi så allerede i ydelse?

For næste gruppe hedder 3-6 år..

Jeg er lidt forvirret

Anmeld

16. oktober 2012

MissTas

BabyWish2012 <3 skriver:

Mange tusind tak for svar  Super.

Hvor søger man dem? På kommunen eller på borger.dk?

de får automatisk en fødselsanmeldelse fra sygehuset, så pengene kommer helt automatisk du skal intet søge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.