Eksperthjælp: Overstimulation, baby 5 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Lisbeth Jess

"Overstimulation, baby 5 måneder?"

Hej Stine

Det er bare lige et lille spørgsmål jeg har :-)
Hvor meget skal der til før at et barn på 5 mdr bliver for overstimuleret??

FX af tv, besøgende, udflugter osv..
Knus Anja

Lisbeths svar

Hej Anja!
Jeg har fået dit spørgsmål til besvarelse.
Som mor tror jeg ikke du er så meget i tvivl, når det har været for meget for din baby.
Nogen børn kan klare at blive taget med alle vegne, gå fra arm til arm, spise, sove og være glad.
Andre børn har det bedst derhjemme i de vante omgivelser , i trygge rammer, med deres nærmeste omsorgsgivere omkring sig.
Selvfølgelig skal alt ikke forsages fordi der ankommer et barn, alligvel er der ting som ikke er barnets behov.
For meget støj fra et fjernysn giver uro, hvorimod musik kan de fleste børn lide.
Små babyer skal ikke se fjernsyn.
Mange gæster, der snakker og griner kan være skræmmende for et lille barn, derfor bedst i mors og fars favn.ved sammen komster,
Alle de andre pårørende skal nok komme til når barnet bliver lidt ældre.
Måske er der nogen bedsteforældre, der kan give samme omsorg.
Du opdager når telefonen ringer, reagerer dit barn, for mor snakker, og deter ikke til mig, hvad sker der mon?
Skal du have besøg eller har lidt travlt, er det næsten helt sikkert dit barn reagerer, bliver urolig og vil være i favn.Det kan give stress hos forældre. Bæreselen er en god ting.
Når dit barn er mæt, har sovet, er skiftet og alligvel græder, så er det oftest tegn på, der er sket for meget, så er det tid til ren afslapning, med tæt kropskontakt, så harmonien bliver genoprettet.
Håber du kan bruge lidt af dtete, du ved helt sikkert hvor meget dit lille barn kan kapere, for du er eksperten , og deter dig/jer der bestemmer.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.