Forskellig bryststr og amning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.669 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

kvinde84

Ok, så vil jeg gerna have be- eller af-kræftet en myte!! Er det noget i det, at hvis ens bryster er forskelig skålstr, og man så ammer mere på den mindre side, at så bliver de mere jævns store??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

modesty

Altså, hvis du ammer mest på det ene bryst, bliver det bryst større ja. Mælk fylder jo, og hvis mælkeproduktionen er højere på det ene bryst end det andet, fylder det også mere. Men det betyder jo så også at det kommer til at hænge mere efter endt amning, hvis man er en af dem der får hængebryster. 

Anmeld

15. oktober 2012

kvinde84

modesty skriver:

Altså, hvis du ammer mest på det ene bryst, bliver det bryst større ja. Mælk fylder jo, og hvis mælkeproduktionen er højere på det ene bryst end det andet, fylder det også mere. Men det betyder jo så også at det kommer til at hænge mere efter endt amning, hvis man er en af dem der får hængebryster. 

Hehe, ja desværre er hængepatter ofte en sidegevinst når man får børn  Men det kommer jo også til at se mærkeligt ud, hvis det ene bryst hænger, og det andet ikke  Min venstre babs har altid været større end højre, men jeg synes bestemt at forskellen er større nu (kan også være indbilninger), så tænkte jeg, at hvis denne myte holder stik, så skulle jeg måske til at amme mere med højre bryst 

Anmeld

15. oktober 2012

modesty

kvinde84 skriver:

Hehe, ja desværre er hængepatter ofte en sidegevinst når man får børn  Men det kommer jo også til at se mærkeligt ud, hvis det ene bryst hænger, og det andet ikke  Min venstre babs har altid været større end højre, men jeg synes bestemt at forskellen er større nu (kan også være indbilninger), så tænkte jeg, at hvis denne myte holder stik, så skulle jeg måske til at amme mere med højre bryst 

Mit venstre er en anelse større end det højre, hvilket gjorde at min dreng hellere ville ligge ved det venstre, sikkert fordi der var mere mælk i det. det betøde at jeg altid lagde ham til det højre først. Men det var ikke fordi jeg ville have at han skulle tage mere på det højre, det var blot fordi jeg ville have at han skulle tage i det mindste lidt på det højre.

Da han var 5 mdr. holdt han op med at foretrække det venstre, og ammede derefter lige meget på begge.

Det har ikke gjort den store forskel efterfølgende for størrelsen - jo, som sagt hænger det venstre måske en anelse mere end det højre (selvom de heldigvis ikke hænger meget), men det er meget lidt.

Jeg tror at det er svært at prøve at manipulere med det, man kan aldrig vide hvordan resultatet kommer til at blive.

Anmeld

15. oktober 2012

Pige2009

kvinde84 skriver:

Ok, så vil jeg gerna have be- eller af-kræftet en myte!! Er det noget i det, at hvis ens bryster er forskelig skålstr, og man så ammer mere på den mindre side, at så bliver de mere jævns store??? 

Det er en myte. Skete i hvert fald ikke her

Anmeld

15. oktober 2012

CaWi

Mit venste er lidt større end højre.
Den første måned efter jeg havde født, kunne han bedst li venstre, og det var en kamp t få ham til at tage højre.
Så tog han begge lige godt, og nu er det så højrr han bedst kan li.
Når begge bryster er tømt synes jeg stadig at venstre er størst. De hænger dog begge to lidt.

Anmeld

15. oktober 2012

kvinde84

Ok, lyder ikke til at myten holder helt stik  Min søn foretrækker ikke den ene frem for den anden, tror jeg ammer det samme på begge.

Anmeld

15. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg endte med at de er næsten samme str nu efter endt amning... havde at det ene var mindre end det andet før og endte med at han faktisk kun ville amme fra det der var mindst i de sidste par mdr af at jeg ammede...

er utrolig rart at der ikke længere er ekstra hul i bh'en i den ene side men at begge sider passer nu

Anmeld

16. oktober 2012

kvinde84

Wampires skriver:

Jeg endte med at de er næsten samme str nu efter endt amning... havde at det ene var mindre end det andet før og endte med at han faktisk kun ville amme fra det der var mindst i de sidste par mdr af at jeg ammede...

er utrolig rart at der ikke længere er ekstra hul i bh'en i den ene side men at begge sider passer nu

Så man KAN altså "pille" ved bryststr 

Anmeld

16. oktober 2012

Fenja09

Ingen bryster er nøjagtig samme str og jeg tror at det er et fåtal der har en hel skål til forskel fra bryst til bryst. Mine bryster er næsten lige store, dvs jeg kan ikke med det blotte øje se en forskel. Da jeg ammede ville vores datter kun spise af det ene, så endte med ikke at have særlig meget mælk i det andet. Der er selvfølgelig forskel mens der er mælk i, men her efterfølgende ligner mine bryster sig selv igen.

Så jeg tror det er en myte.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.