Hej alle
Jeg er gravid 
Jeg vil så gerne dele det endnu mere med min kæreste, men han er næsten aldrig hjemme og det går ud over vores forhold, synes jeg. Jeg har talt med ham om det flere gange, men han holder stædigt fast i at hans aktiviteter er vigtige for hans trivsel - og det gjorde han også opmærksom på, da vi begyndte PB. Hvilket er sandt.
Problemet er bare, at han er mere og mere væk. Da jeg flyttede ud til det område, hvor vi bor nu (jeg flyttede væk fra byen og ud på landet, fordi han har børn fra et tidligere forhold, og jeg gerne ville bakke op om, at de skulle blive i deres nærmiljø og tæt på deres mor). Dengang var min kæreste ret meget hjemme og vi havde børnene meget mere end vi har nu - han arbejdede også hjemme en stor del af tiden.
Men sådan er det ikke længere og jeg bliver meget bekymret for fremtiden - om vores forhold kan holde til det - især når der også kommer en lille ny. Jeg er bange for, at jeg kommer til at stå alt for meget alene med alting, for det føler jeg allerede at jeg gør nu - nogen gange i hvert fald.
En dag, da vi diskuterede det fornylig fandt vi frem til at han i løbet af de sidste 8 måneder kun har haft tid til at være alene med mig i 3 weekender og en uge i sommerferien (hvor vi brugte det meste af tiden på at besøge hans venner.)
Han er fraskilt og har to børn, som er hos os hver anden weekend. Han har et job på ca 33 timer i hverdagene + et andet job, hvor han arbejder hjemme, når han har "fri". Han er ofte ude at rejse langt væk med sit "andet job" i de weekender, hvor vi ikke har de store børn. I arbejdsweekenderne er han ofte væk fra torsdag eller fredag efter arbejde til søndag aften eller mandag aften. I denne uge har han fx været væk fra fredag morgen til i nat/morges (mandag) kl 5 og så direkte op på job 4 timer efter - uden at have tid til at spise morgenmad eller noget. Vi nåede faktisk kun at sige "sov godt" og senere "god dag". Jeg ser ham først engang i aften - og så er han efter al sandsynlighed drøntræt. På torsdag morgen tager han så afsted til udlandet igen og kommer hjem sent fredag aften - lørdag til mandag kommer hans store børn herhjem.
Næste weekend igen har han fri og vi har ikke de store børn her - glæder mig til tiltrængt kærestetid. Men er også påpasselig med ikke at have alt for store forventninger, for han er som regel drøntræt, når han endelig slapper af.
Jeg er så ked af det og kan slet ikke se hvordan det kan hænge sammen med et lille spædbarn. Jeg elsker ham og savner ham - men kan ikke lade være med at føle mig svigtet pga hans fravær.
Hans drøm er at komme til at leve af "det andet job" - så han kan gå længere ned end 33 timer på "hverdags jobbet". Han er pt afhængig af at have indtægter fra begge jobs, da han betaler et fast beløb til børnenes mor - og betaler mere end jeg til vores faste udgifter - da han både har brug for børneværelser og arbejdsværelse + forbrug. (Jeg vil selvfølgelig være med til at betale for vores fælles barn, når den tid kommer).
Jeg ved ikke, hvad jeg gerne vil have fra jer - har bare brug for at lufte mine tanker. Jeg føler et afsavn og en angst for fremtiden.
Jeg elsker ham virkelig og glæder mig til at blive forældre sammen med ham - men ikke under de her rammer - ikke som det er nu. Han siger at han også selv synes det er lidt for meget nu, men aligevel stortrives han med det og siger hele tiden ja til nye jobs. Han ånder og lever for sit "andet job" og har forsøgt at gøre det til en levevej i årevis. Jeg kan mærke på ham, at det virkelig gør ham glad - men jeg er ikke særlig glad og jeg føler at vi vores forhold er blevet endnu mere ulige.
Han er min første priortet - men jeg oplever ikke at jeg er hans, selvom han siger at jeg er det (på linje med hans børn) og at han elsker mig højt.
Oven i det hele er jeg jobsøgende og kan ikke tilbyde en økonomisk ballast, der kan "købe ham fri" til at være noget mere for familien.
Håber så meget at det bare er en træls overgang og at han snart "kommer hjem igen".
Nægter at sidde her og være bitter og føle mig uselvstændig i mit afsavn - men pyyyyh det er svært synes jeg.