Hvor har jeg det bare SÅ skidt.. Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i dejlige baby-brugere!
Jeg sidder her med en rigtig dårlig fornemmelse i maven.
Igår var jeg hos en gammel skoleveninde som har en datter på 3 år. Hun er simpelthen den kønneste, sødeste og kærligste lille pige, som der igår havde lidt krudt i enden. Jeg foreslog at vi kunne gå ned på legepladsen med datteren, så hun kunne få brændt noget krudt af, men det ville moderen ikke fordi det regnede. Datteren pjattede rundt med hunden i lejligheden og det gav jo lidt lyd fra sig. Moderen spurgte så datteren:"skal du have en til?"
Jeg kiggede undrende på hende, og håbede på at jeg havde hørt forkert. Moderen kiggede på mig, og sagde nærmest stolt:"ja, jeg klappede hende én i morges"
HVAD?!
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre udover at det selvfølgelig skal meldes. Hvor skal man henvende sig, og kan det gøres anonymt?
Jeg har flere gange lånt hende penge til regntøj, gummistøvler, seng osv. til hendes datter. Helt almindelige ting som en pige på 3 år bare skal have, har moderen ikke penge til, fordi hun spiller 500 kr væk 3 gange om ugen..
Puha jeg har det skidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Igår var jeg hos en gammel skoleveninde som har en datter på 3 år. Hun er simpelthen den kønneste, sødeste og kærligste lille pige, som der igår havde lidt krudt i enden. Jeg foreslog at vi kunne gå ned på legepladsen med datteren, så hun kunne få brændt noget krudt af, men det ville moderen ikke fordi det regnede. Datteren pjattede rundt med hunden i lejligheden og det gav jo lidt lyd fra sig. Moderen spurgte så datteren:"skal du have en til?"
Jeg kiggede undrende på hende, og håbede på at jeg havde hørt forkert. Moderen kiggede på mig, og sagde nærmest stolt:"ja, jeg klappede hende én i morges"
HVAD?!
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre udover at det selvfølgelig skal meldes. Hvor skal man henvende sig, og kan det gøres anonymt?
Jeg har flere gange lånt hende penge til regntøj, gummistøvler, seng osv. til hendes datter. Helt almindelige ting som en pige på 3 år bare skal have, har moderen ikke penge til, fordi hun spiller 500 kr væk 3 gange om ugen..
Puha jeg har det skidt..

Puha, stakkels lille pige 

Og stakkels dig - det er bare en træls situation - men rigtig godt at du vil gøre noget ved det. Du skal anmelde det til kommunen og du skal ikke starte med at sige dit navn, for så ryger din anonymitet. Du skal bare starte med at sige at du gerne vil lave en anonym anmeldelse og så fortælle hvad der er sket.

Kram til dig fordi du gør noget 

Anmeld

15. oktober 2012

Tulle28

Puha:-( Kan du ikke i første omgang prøve at tale med hende? Synes det er sådan lidt voldsomt at melde hende, hvis det er noget som er sket en gang (selvom det lyder det jo ikke til på måden du skriver det på).

Det er bare ikke iorden at slå sine børn:-(

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Puha, stakkels lille pige 

Og stakkels dig - det er bare en træls situation - men rigtig godt at du vil gøre noget ved det. Du skal anmelde det til kommunen og du skal ikke starte med at sige dit navn, for så ryger din anonymitet. Du skal bare starte med at sige at du gerne vil lave en anonym anmeldelse og så fortælle hvad der er sket.

Kram til dig fordi du gør noget 

Ja
Tusind tak for dit svar

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Puha:-( Kan du ikke i første omgang prøve at tale med hende? Synes det er sådan lidt voldsomt at melde hende, hvis det er noget som er sket en gang (selvom det lyder det jo ikke til på måden du skriver det på).

Det er bare ikke iorden at slå sine børn:-(

Jeg sagde til hende, at det overhovedet ikke var i orden at slå sine børn ligemeget hvad de havde gjort. Hun sagde bare, at det kunne blive nødvendigt, og det ville jeg selv finde ud af når min søn blev ældre

Anmeld

15. oktober 2012

JS<3

Årh det gjorte helt ondt indeni at læse.

Stakkels lille pige og sikke en din veninde/mor

Jeg havde fortalt hende min mening, så kan det godt være hun bliver sur, det jo slet ikke fair for den lille pige.

Anmeld

15. oktober 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg sagde til hende, at det overhovedet ikke var i orden at slå sine børn ligemeget hvad de havde gjort. Hun sagde bare, at det kunne blive nødvendigt, og det ville jeg selv finde ud af når min søn blev ældre

Du vil helt sikkert have LYST til det når han bliver ældre MEN derfra og til at gøre det er der lang vej, synes jeg. Måske er hun selv vokset op med øretæver?

Som en anden foreslår så skal du melde det til kommunen. Har ikke selv prøvet det, så kan ikke svare dig på hvordan det foregår eller hvad du skal/ikke skal i den forbindelse. Men det er der helt sikkert nogen andre kloge piger der ved

Øv en dum situation Og stakkels pige.

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

JS<3 skriver:

Årh det gjorte helt ondt indeni at læse.

Stakkels lille pige og sikke en din veninde/mor

Jeg havde fortalt hende min mening, så kan det godt være hun bliver sur, det jo slet ikke fair for den lille pige.

Jeg sagde min mening, men fik som sagt bare et svar der lød på, at det kunne blive nødvendigt og, at det ville jeg selv finde ud af når min søn når den alder

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Du vil helt sikkert have LYST til det når han bliver ældre MEN derfra og til at gøre det er der lang vej, synes jeg. Måske er hun selv vokset op med øretæver?

Som en anden foreslår så skal du melde det til kommunen. Har ikke selv prøvet det, så kan ikke svare dig på hvordan det foregår eller hvad du skal/ikke skal i den forbindelse. Men det er der helt sikkert nogen andre kloge piger der ved

Øv en dum situation Og stakkels pige.

Det er jeg ikke i tvivl om, men jeg ville aldrig gøre det Det ved jeg faktisk ikke, det kan ikke udelukkes..

Tak for dine svar

Anmeld

15. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

HVAD?!
Puha jeg har det skidt..

OMG¨Jeg havde flået håret af kællingen, og givet hende sådan en omgang, at hun ALDRIG mere ville have vovet at gøre det igen.

Men godt at du vil gøre noget.

Det lyder jo heller ikke for godt, det du skriver om at hun spiller.

Så ja, der bør nok komme nogle kommunale øjne på det hjem.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.