Madpakke i vuggestuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.750 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

Happiness

Vi er flyttet, og Lukas skal starte i en ny vuggestue imorgen. Og der er ikke madordning, så nu skal han altså have madpakke + for/eftermiddagsmad med.

Kom frisk med spændende ideer til pålæg, tilbehør (ala rosiner, ostehaps...) og eftermiddagsmad til en på 14-15mdr

Er "bange" for han bliver lidt hurtigt træt af leverpostej, smøreost og makreal Er lidt idéforladt Men ser gerne at han får rugbrød med hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

MorDk

Her får Bassen også madpakke med han er dog 2 år... men her er lidt ideer:

• Advokado pålæg (most advocado)

• Agurkestænger

• Ostehaps

• Castus frygtstænger

• Rosiner

• Banan

• Æble

• Pære

• Melon

• Ostemad

• Leverpostej

• Sildepostej

• Tun

• Pastasalat

• Rester som vuggestuen kan varme i microovn (det gør de her)

• Rullepølse

• Kødpølse

• Kalkun

• Minifrikadeller

• Æggemad

• Rejeost

• Feta/oliven

m.m

Anmeld

14. oktober 2012

serinasmor

Happiness skriver:

Vi er flyttet, og Lukas skal starte i en ny vuggestue imorgen. Og der er ikke madordning, så nu skal han altså have madpakke + for/eftermiddagsmad med.

Kom frisk med spændende ideer til pålæg, tilbehør (ala rosiner, ostehaps...) og eftermiddagsmad til en på 14-15mdr

Er "bange" for han bliver lidt hurtigt træt af leverpostej, smøreost og makreal Er lidt idéforladt Men ser gerne at han får rugbrød med hver dag.

hmmm ... Serina ELSKER leverpostej og spegepølse .. så det får hun faktisk med stort set hver dag .. til gengæld ved jeg at hun spiser det ...spegepølsen varierer vi så det ikke er helt den samme i hver uge .. udover det får hun tit rullepølse, hamburgryg, kødpølse og andet i den dur .. jeg har forsøgt mig med laksepaté ... det har været en succes 2 gange .. men ellers er det ikke blevet rørt
fiskefrikadeller kunne også være en idé

i serinas børnehave/vuggestue ser de helst at der er rugbrød og grøntsager med i madpakken hver dag .. grøntsagerne bliver tit peberfrugt i stænger, gulerod i stænger og agurk i stænger ... men det kunne også være små tomater, en lille pakke med ærter/majs, blomkål i stykker og hvad man nu ellers kan finde på ...

det sker at hun får en ostehaps med - men bestemt ikke hver dag Hun har også flere gange fået en halv pølse med - det er en succes den er i hvert fald ikke med hjem ..

Anmeld

14. oktober 2012

Mother-love

isabella får to madpakker med.

madpakken kl 10:30
1 rugbrød med leverpostej. (hun vil bare slet ikke have andet)
lille bøtte med ærter,majs,agurk,frugt eller grønsager fra aftensmaden
figenstang
rosiner
kiks
evt. en lille yoghurt.

madpakken kl 13.30
halv bolle med smørost (ønsker heller ikke andet her)
yoghurt.
figenstang
bøtte med frugt eller grønt
kiks

hendes madpakke er meget ens formet men giver jeg hende andet med smider hun rundt med det. så hun har sådanset ikke fået andet i snart 6 mdr
jeg har så prøvet forskellige smøroste. og det er kun skinkeosten der dur og stryns grovhakket postej. pænt kedeligt men hun får hvad hun ønsker

Anmeld

14. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Æg og rejer. Laksemus, tunmus, spegepølse, kødpølse, jægerpølse, rullepølse, ost og hamburgerryg, frikadeller, et kyllingelår, en lille gnave bøf, 

En riskiks, knækbrød, en lille bolle, frugtstang, ostehaps, grullerodsstave, agurkstave, små tomater, pebberfrugter, blomkål, brokolie. Frugt. Det var lige lidt af det thea har med i madpakke. Vh stine

Anmeld

14. oktober 2012

Happiness

MorDk skriver:

Her får Bassen også madpakke med han er dog 2 år... men her er lidt ideer:

• Advokado pålæg (most advocado)

• Agurkestænger

• Ostehaps

• Castus frygtstænger

• Rosiner

• Banan

• Æble

• Pære

• Melon

• Ostemad

• Leverpostej

• Sildepostej

• Tun

• Pastasalat

• Rester som vuggestuen kan varme i microovn (det gør de her)

• Rullepølse

• Kødpølse

• Kalkun

• Minifrikadeller

• Æggemad

• Rejeost

• Feta/oliven

m.m

Mange tak! Der var en del jeg ikke havde tænkt på! Det var nu lettere da de lavede det i hans gamle vugger

Anmeld

14. oktober 2012

Happiness

serinasmor skriver:

hmmm ... Serina ELSKER leverpostej og spegepølse .. så det får hun faktisk med stort set hver dag .. til gengæld ved jeg at hun spiser det ...spegepølsen varierer vi så det ikke er helt den samme i hver uge .. udover det får hun tit rullepølse, hamburgryg, kødpølse og andet i den dur .. jeg har forsøgt mig med laksepaté ... det har været en succes 2 gange .. men ellers er det ikke blevet rørt
fiskefrikadeller kunne også være en idé

i serinas børnehave/vuggestue ser de helst at der er rugbrød og grøntsager med i madpakken hver dag .. grøntsagerne bliver tit peberfrugt i stænger, gulerod i stænger og agurk i stænger ... men det kunne også være små tomater, en lille pakke med ærter/majs, blomkål i stykker og hvad man nu ellers kan finde på ...

det sker at hun får en ostehaps med - men bestemt ikke hver dag Hun har også flere gange fået en halv pølse med - det er en succes den er i hvert fald ikke med hjem ..

Lukas elsker også leverpostej, men tænker han bliver træt af det, hvis han får det hver dag Men det kan jo være han er ligesom din

Må finde en masse blød grønt også. De må ikke have hårdt med, pga kvælningsfare. Men peberfrugt plejer han at være glad for. Og tænker at man bare kan koge gullerødderne. Mon ikke de gerne må få kolde kogte gullerøder med?? 

Anmeld

14. oktober 2012

Happiness

michelledam skriver:

isabella får to madpakker med.

madpakken kl 10:30
1 rugbrød med leverpostej. (hun vil bare slet ikke have andet)
lille bøtte med ærter,majs,agurk,frugt eller grønsager fra aftensmaden
figenstang
rosiner
kiks
evt. en lille yoghurt.

madpakken kl 13.30
halv bolle med smørost (ønsker heller ikke andet her)
yoghurt.
figenstang
bøtte med frugt eller grønt
kiks

hendes madpakke er meget ens formet men giver jeg hende andet med smider hun rundt med det. så hun har sådanset ikke fået andet i snart 6 mdr
jeg har så prøvet forskellige smøroste. og det er kun skinkeosten der dur og stryns grovhakket postej. pænt kedeligt men hun får hvad hun ønsker

Tak! Her skal han så også have én med til kl 9... Men man putter bare for/eftermiddagsmadden i samme frugtpose, og så deler de det selv op. 

Men fik en ide om hvor meget han skal have med

Anmeld

14. oktober 2012

Happiness

StineW79 skriver:

Æg og rejer. Laksemus, tunmus, spegepølse, kødpølse, jægerpølse, rullepølse, ost og hamburgerryg, frikadeller, et kyllingelår, en lille gnave bøf, 

En riskiks, knækbrød, en lille bolle, frugtstang, ostehaps, grullerodsstave, agurkstave, små tomater, pebberfrugter, blomkål, brokolie. Frugt. Det var lige lidt af det thea har med i madpakke. Vh stine

Mange tak. En masse gode idéer  

Anmeld

14. oktober 2012

serinasmor

Happiness skriver:

Lukas elsker også leverpostej, men tænker han bliver træt af det, hvis han får det hver dag Men det kan jo være han er ligesom din

Må finde en masse blød grønt også. De må ikke have hårdt med, pga kvælningsfare. Men peberfrugt plejer han at være glad for. Og tænker at man bare kan koge gullerødderne. Mon ikke de gerne må få kolde kogte gullerøder med?? 

ja ok ... serina har ikke skullet have madpakke med da hun var så lille at der var kvælningsfare- vi skiftede først til vuggestue i sommer .. så den del havde jeg ikke lige overvejet .. men jo gulerødderne kan koges .. så er de jo ikke hårde mere .. og så kan du jo overveje andre rodfrugter .. pastinak bliver dejlig blød og sød når den bliver kogt ..

mht mængder er det jo svært at sige hvor meget din dreng spiser .. serina har hver dag 2 frugter med (det skal de alle sammen og så skærer børnehaven/vuggestuen det ud og deler det mellem alle børnene - jeg er ret sikker på hun spiser mere end én frugt pr formiddag/eftermiddag)
ud over det har hun 3 hele (STORE) stykker groft rugbrød med ... lavet som 6 kvarte klapsammen ... og fx en halv peberfrugt og 5 cm agurk .. nogle gange er madkassen støvsuget .. andre gange har hun halvdelen med hjem igen .. vil hellere give for meget end for lidt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.