Kære mødre.
Jeg står i den forfærdelige situation at min barns far og jeg er gået fra hinanden- sammen har vi vores datter Josephine på 5 måneder.
I forbindelse med vores brud er vi uenige om J's bopæl + samvær.
Hendes far har søgt om at blive bopælsforælder til hende, og hvis han ikke kan det, ønsker han at vi laver en deleordning (enten 2/2 eller 7/7).
Vi skal i statsamtet nu på torsdag, og jeg er hunderæd for hvad der kommer til at ske. Vi bor begge i Fredericia.
Lidt om mig: Jeg har været på barsel af fra dag 1 (siden april), og altså gået hjemme. Mig og J går i mødregruppe+ til babysvøm, og jeg synes selv at jeg klarer det super godt med hende. Vi har en dyb kontakt og forståelse for hinanden.
Hendes far er pædagog-medhjælper og har været det i 7 år nu. Han har bl. haft skrevet til statsamtet at han ønsker bopæl fordi at han er bedre til at håndtere stressede situationer, fordi at han (efter sigende) skulle have bedre økonomi+bil, og fordi at han til dagligt arbejder med børn. Han har snakket med diverse advokater, rådgivere + foreningen far, og har sammen med dem udarbejdet en samværsplan hvor at hans ønsker kommer til syne. I det hele taget har han "styr på sagerne", og virker ikke spor urolig for at han ikke skulle få sin plan igennem. Hans pædagogiske leder har desuden også hjulpet ham. Ydermere har han nu taget 3 måneders orlov i håb om at få lov at få Josephine.
Jeg mener derimod at hun skal bo hos mig, men se ham et par gange om ugen. Jeg mener IKKE at overnatning skal ske før hun starter i institution (når hun er ca 10 mnd), da jeg tror på at hun har behov for en fast base og forudsigelighed i sin hverdag. Hun vil slet ikke endnu kunne forstå hvorfor at mor pludselig er væk i flere dage. Og nej, jeg ammer ikke, men derfor ville jeg alligevel mene at jeg som hendes primære omsorgsperson har det tætteste bånd til hende. Hendes far har indtil nu haft arbejdet hver dag, og kun set hende hen af eftermiddagen/aftenen.
Jeg er bare så nervøs for på torsdag..
Så derfor- er der nogen af jer skønne mødre som før har været i statsforvaltningen eller har styr på hvordan sådan et møde foregår? Hvad bliver man spurgt om, og hvad blir' der lagt vægt på? Hvad er en god idé at have med ift. noter? Vil han kunne blive bopælsforældre til hende allerede nu, og hvordan har de det med deleordninger?
Mange fortvivlede hilsner, Løvemoren.