Baby med fly.. gode råd søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

nattergalen

Så skal vi endelig på en MEGET velfortjent ferie efter lang tids indlæggelse og operation på vores lille Gabriel.. 

Han er 5 mdr og en uge når vi rejser.. Turen varer 3½ time med et fly og 45 min med det andet.. 
Nogle gode råd til turen? Tænker både i lufthavnen, på flyet og i ventetiden på det næste fly?

Evt noget man skal huske at pakke til ham på ferien? 

Er der evt nogen der ved om man må tag barnevognen hele vejen op til gaiten el den skal indleveres ved check in? 

Alle råd tages imod med kyshånd..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Camilla fra Sovedyret.dk

Min datter var godt nok lige lidt over 1 år gammelt, men jeg havde en iPad med, hvor hun kunne se Peter Pedal og andre tegnefilm på. Det var et hit - hun var næsten som forstenet hele vejen.. og faldt så i søvn på farmands arm undervejs og sov 1 - 1,5 time.. Pludselig var turen ovre. 

Så et eller andet aktivt der kan holde ham beskæftiget er nok en god ide.

Anmeld

14. oktober 2012

nattergalen

Camilla fra Sovedyret.dk skriver:

Min datter var godt nok lige lidt over 1 år gammelt, men jeg havde en iPad med, hvor hun kunne se Peter Pedal og andre tegnefilm på. Det var et hit - hun var næsten som forstenet hele vejen.. og faldt så i søvn på farmands arm undervejs og sov 1 - 1,5 time.. Pludselig var turen ovre. 

Så et eller andet aktivt der kan holde ham beskæftiget er nok en god ide.

Takker..  

Ipaden er allerede et hit på trods af hans alder.. Så den må vi huske )

Anmeld

14. oktober 2012

A&F

Salam søde. Min datter var også 5 måneder på vores rejse sidste år. Jeg sørgede for at amme hende da vi skulle lette og så havde vi bamsen med og lidt legetøj. Hun sov dog det meste af tiden.Det var en udemærket tur frem og tilbage. Vi havde vores kombivogn med, men den skulle indleveres ved check in.  Derfor vil jeg anbefale jer at have en bæresele med. Hvor er det bare dejligt at I skal ud og rejse, inshaallah I kommer godt afsted og hjem igen .God tur

Anmeld

14. oktober 2012

nattergalen

A&F skriver:

Salam søde. Min datter var også 5 måneder på vores rejse sidste år. Jeg sørgede for at amme hende da vi skulle lette og så havde vi bamsen med og lidt legetøj. Hun sov dog det meste af tiden.Det var en udemærket tur frem og tilbage. Vi havde vores kombivogn med, men den skulle indleveres ved check in.  Derfor vil jeg anbefale jer at have en bæresele med. Hvor er det bare dejligt at I skal ud og rejse, inshaallah I kommer godt afsted og hjem igen .God tur

Salam søde, 

Ja det bliver inshallah en dejlig tur..
Vi har også en kombi.. og bæreselen skal med hel sikkert.. Dog kan jeg ikke amme ham, da han stadig er sondebarn men håber hvis jeg giver ham lidt vand med en sprøjte at det stadig vil have samme effekt.. altså at han skal sluge..

Var i i et varmt land? Og hvor meget tøj osv havde hun på hvis i var? Tænker om hun kunne klare det, el fik hedeslag..

Knus 

Anmeld

14. oktober 2012

Jeia

nattergalen skriver:

Så skal vi endelig på en MEGET velfortjent ferie efter lang tids indlæggelse og operation på vores lille Gabriel.. 

Han er 5 mdr og en uge når vi rejser.. Turen varer 3½ time med et fly og 45 min med det andet.. 
Nogle gode råd til turen? Tænker både i lufthavnen, på flyet og i ventetiden på det næste fly?

Evt noget man skal huske at pakke til ham på ferien? 

Er der evt nogen der ved om man må tag barnevognen hele vejen op til gaiten el den skal indleveres ved check in? 

Alle råd tages imod med kyshånd..  

Vi har nogle gange haft autostolen med til gaten. Ellers er en bæresele rigtig god at have. I kbh lufthavn er der låne klapvogne som kan lægges helt ned, du kan evt. have et lille lagen/stofble med til at lægge under ham.

Kan se han får sonde, bruger han sut? Så kan han få den ved start og landing.

Anmeld

14. oktober 2012

morlinen

Jeg fløj en kort indenrigstur med min datter, da hun var 4 mdr. Her var det intet problem i forholdt til trykken i ørerne. Jeg ammede hende ikke, men havde sukkervand på sutteflaske med, just in case, men det blev ikke nødvendigt. Udover det havde jeg lidt nyt spændende legetøj med, og ellers faldt hun i søvn.

I gaten havde jeg hende i slynge, men jeg har også set, at de har klapvogne i Kastrup. Rigtig god ferie

Anmeld

15. oktober 2012

nattergalen

Jeia skriver:

Vi har nogle gange haft autostolen med til gaten. Ellers er en bæresele rigtig god at have. I kbh lufthavn er der låne klapvogne som kan lægges helt ned, du kan evt. have et lille lagen/stofble med til at lægge under ham.

Kan se han får sonde, bruger han sut? Så kan han få den ved start og landing.

Tak, er ikke meget for at bruge andre end hans egen barnevogn.. så det bliver nok bæreselen.. 

Nej han kan desværre heller ikke tag sut.. el det vil sige han vælge kun at sutte på sidsen af den.. Men jeg vil prøve at tag en med og se hvad der sker.

Anmeld

15. oktober 2012

nattergalen

morlinen skriver:

Jeg fløj en kort indenrigstur med min datter, da hun var 4 mdr. Her var det intet problem i forholdt til trykken i ørerne. Jeg ammede hende ikke, men havde sukkervand på sutteflaske med, just in case, men det blev ikke nødvendigt. Udover det havde jeg lidt nyt spændende legetøj med, og ellers faldt hun i søvn.

I gaten havde jeg hende i slynge, men jeg har også set, at de har klapvogne i Kastrup. Rigtig god ferie

Det lyder dejlig smertefrit.. Håber vi får samme oplevelse

Og tusind tak.. Det bliver ihvertfald rart at komme ned til lidt varme

Anmeld

15. oktober 2012

A&F

nattergalen skriver:

Salam søde, 

Ja det bliver inshallah en dejlig tur..
Vi har også en kombi.. og bæreselen skal med hel sikkert.. Dog kan jeg ikke amme ham, da han stadig er sondebarn men håber hvis jeg giver ham lidt vand med en sprøjte at det stadig vil have samme effekt.. altså at han skal sluge..

Var i i et varmt land? Og hvor meget tøj osv havde hun på hvis i var? Tænker om hun kunne klare det, el fik hedeslag..

Knus 

Nåh ja, det skal inshaallah nok gå. Jamen hvor går turen hen? Vi var i Egypten i december månede. Det var mellem 22-25 grader, dog koldt om aftenen hvor det krævede jakke og dyne til den lille . Ellers havde hun let tøj på, tynde bluser og leggings , t-shirt og nederdel body med bukser osv . Og så et tæppe , når hun sov. Det gik fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.