Min dreng på snart 4 vil ikke lave stort på wc....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

Bryndis

Hvordan kan jeg få min snart 4 årige dreng til at lave stort på toilettet? Han nægter det og går fuldstændig amok og græder når vi spørger om han ikke vil lave stort på toilettet. Han vil KUN lave dem i bleen og han er sådan set ble-fri om dagen hvor han så sover med ble men den bliver taget af som noget af det første om morgenen.

Hvordan kan det være han ikke vil lave det i toilettet eller i potten? Vi har også prøvet med sådan et sæde på toilettet. Intet virker.

Selv min snart 2 årige dreng laver stort i potten mere end hans storebror har gjort i hans 4 år.

Håber i kan give mig lidt råd og måske nogle fif til hvad jeg kan gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Bryndis

Ingen der kan komme med nogle fif?

Anmeld

13. oktober 2012

Lusi

Sådan var det også med vores datter. Hun ville så SLET ik noget på hverken potte eller toilet.
Men det kom fra den ene dag til den anden og så ville hun pludselig slet ik ha bleen på, så vi sniger den på hende om aftenen, når hun sover.
Da vi endelig troede hun var blevet ble fri, fandt vi ud af, at hun ikke lavede stort i børnehaven og hun gjorde det jo altså heller ik hjemme
Hun havde holdt sig i 4 dage!!
Vi gav hende bleen på, når hun skulle lave stort, og ja pludselig gik hun altså også på toilettet og lavede dét
Det kommer nok lige pludselig

Anmeld

13. oktober 2012

Bshizzle

Min store dreng ville heller ikke i en sen alder lave stort på wc'et. 

Vi gjorde det at vi lod ham beholde bleen på mens han sad på wcet. 

Han fik MASSER af ros og kærlighed når han gjorde det, og senere hen prøvede vi at sidde ved siden a ham mens bleen var væk. 

Masser af ros er vejen frem 

Anmeld

13. oktober 2012

Maja88

alyså ros ros ros og så giv ham ble på.. det er en megt akræmmende følelse dor bogen børn at give slip på lorten når man sidder der.. men giv ham ble på... men synes ikke i må snyde ham og liste en ble på ham,når den tid kommer at han nægter

Anmeld

13. oktober 2012

MamaJakob

Også et par 'beroligende' ord herfra: min lillebror var også godt 4 år, før han første gang turde lave stort på WC - og han var rædselslagen! Det har vist noget at gøre med, at det føles som om, de giver slip på en del af sig selv, altså en slags legemsdel, og at det derfor er vildt grænseoverskridende.

Så som andre allerede har sagt; tålmodighed og ros må være vejen frem Pøjpøj.

Anmeld

13. oktober 2012

Bryndis

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg vil være tålmodig og se frem til dagen hvor han selv vælger at lave det i toilettet

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

Bryndis skriver:

Hvordan kan jeg få min snart 4 årige dreng til at lave stort på toilettet? Han nægter det og går fuldstændig amok og græder når vi spørger om han ikke vil lave stort på toilettet. Han vil KUN lave dem i bleen og han er sådan set ble-fri om dagen hvor han så sover med ble men den bliver taget af som noget af det første om morgenen.

Hvordan kan det være han ikke vil lave det i toilettet eller i potten? Vi har også prøvet med sådan et sæde på toilettet. Intet virker.

Selv min snart 2 årige dreng laver stort i potten mere end hans storebror har gjort i hans 4 år.

Håber i kan give mig lidt råd og måske nogle fif til hvad jeg kan gøre

Tjaaa..det er meget svært med børn med toilet angst, og for mange børns vedkommende handler det om at slippe kontrollen, medens de hænger der i luften over et stort hul, så meget ved jeg da.

Jeg vil anbefale dig, at du får en snak med jeres SP, for jeg tror måske at hun kan give nogle tips til at tackle dette problem.
Selv er jeg helt på bar bund.
Men du må meget gerne opdatere, for at have viden om det til en anden god gang.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

13. oktober 2012

Bryndis

Har glemt at skrive at når han har haft lavet stort i toilettet, som har været to gange, så er han ved at kaste op af lugten og han har nogle gange direkte brækket sig af det. Sådan rigtig brækket sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.