Hjælp min 2 årige vil kun sove i vores seng!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

dollygirl

Hej piger . Min snart 2 årige søn , Falder i søvn i vores seng og derefter ligger vi ham i hans tremmeseng. Men hver nat kl 3 piver han og vil i vores seng.

Men han vil ikk tilbage igen :/ hva gør jeg ? Hjælp mig så han kan sove i sin egen seng. Og hvordan får jeg ham til at sove i sit eget værelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

VNB

lillepuller skriver:

Hej piger . Min snart 2 årige søn , Falder i søvn i vores seng og derefter ligger vi ham i hans tremmeseng. Men hver nat kl 3 piver han og vil i vores seng.

Men han vil ikk tilbage igen :/ hva gør jeg ? Hjælp mig så han kan sove i sin egen seng. Og hvordan får jeg ham til at sove i sit eget værelse.

Vores dreng på 22 mdr er også begyndt med at vågne meget tidligt hver morgen, og så står han og kalder på os fordi han vil ind og ligge i vores seng. 

vi lader ham bare komme ind  jeg synes det er så hyggeligt når vi ligger der sammen alle 3, og jeg tror bare at det er en fase de skal igennem, hvor de måske har ekstra behov for nærhed/tryghed for en stund? 

Han bliver dog altid puttet i sin egen seng om aftenen kl 18.30 ca, og der sover han så rigtig fint indtil kl 5.30/06.00 ca. 

Anmeld

13. oktober 2012

Nadia&Daniel

lillepuller skriver:

Følge lige med - vores datter (bliver 2 år om 12 dage), er lidt ligesom sin søn, men enten er det kl. 00 eller imellem kl. 4-6 hun VIL ind til os..

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

lillepuller skriver:

Lægger ham ind i sin egen seng, når han er faldet i søvn.
og ellers så putter du ham bare i hans egen seng om aftenen på hans eget værelse.

Det er derfor jeg altid slår på., at man hurtigst muligt skal flytte dem på eget værelse inden for de første få uger efter fødsel. Så er de langt lettere at vende til det.

Det er jo ikke noget han bestememr, hvor han skal sove, men dig, der er forældreren og den voksne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2012

Maja_4000

Caroline er også knap 2 og det er det samme her , så jeg tror også det er en fase .. HÅBER i hvert fald Jeg kan slet ikke sove når vi ligger tre i sengen nemlig 

Men følger lige med om der kommer nogle guldkorn Hehe

Anmeld

13. oktober 2012

FruStolpe

lillepuller skriver:

Jeg ville starte med at lære ham at falde i søvn i sin egen seng, på sit eget værelse.

Det er hårdt og det tager tid. Men det er vaner der skal brydes og det er ikke let.

Go arbejdslyst

Anmeld

13. oktober 2012

Tulle28

Det gør vores datter også, hun er 2,6 år. Vi har accepteret at sådan er det og det er et spørgsmål om tryghed. Dog er det ikke længere hver nat, men måske 3 eller 4 ud af 7. Det bliver jo ikke ved i al evighed Så enten skal I beslutte at jeres seng er ikke et sted for børn og så lære ham at sove i sin egen seng eller også bare acceptere at det er hans behov nu her.

Anmeld

13. oktober 2012

Aagaard

Var det mig, ville jeg konstaterer at hun nok havde brug for trykheden og lade hende sove hos os.

Vi har snakket om at bygge en sengeramme til 3 madrasser så der er masser af plads til alle.

Men hvis hun skal sove alene så ville jeg tage kampen og lære hende at falde i søvn i egen seng i eget værelse.

Alternativt - han hun ikke en søsken hun kan sove i værelse med - det øger også trykheden.

Håber i finder den bedste løsning for jer

Anmeld

13. oktober 2012

serinasmor

lillepuller skriver:

Serina gjorde det samme fra hun var 1½ til hun blev 2½ ... hun holdt op igen af sig selv ..

vi gad ikke tage kampen op midt om natten .. så der fik hun lov at komme ind .. vi fik alle mere søvn ved at hun sov resten af natten mellem os end at vi skulle rende frem og tilbage hvert 5. min hver nat mellem 3 og 5 .. . når hun kom ind til os lagde hun sig bare til at sove med det samme ..
det holdt op ad sig selv .. tror hun holdt op med at have brug for trygheden

Anmeld

13. oktober 2012

foto på lærred

Jeg ville starte med at lære ham at falde i søvn i sin egen seng, på sit eget værelse.

Det er hårdt og det tager tid. Men det er vaner der skal brydes og det er ikke let.

Go arbejdslyst

Denne er jeg med på.

Hvis forældrene (begge- og ikke bare mor) er glade for at barnet ligger i sengen, så er der jo ingen ko på isen. Mange er jo glade for co-sleeping. Men hvis ingen rigtig får sovet ordenligt og mor og far gerne vil have deres seng igen. Så ser jeg ingen anden udvej end at få brudt den vane barnet har fået. Ofte tager det ikke mere end måske en uge (hvor man ikke tager barnet ind) Man skal være konsekvent så barnet ikke bliver i tvivl.

Held og lykke med det hele.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.