Hej alle sammen!
Det er så længe siden, at jeg har været herinde!
Som nogen måske husker skrev jeg om at vi var indlagt med vores dreng på Riget i marts måned (til dem som ikke har læst om det kan de finde indlæget på min profil
)
Ellers kommer jeg lige med en fortælling om det her. Det er svært at korte det af, så det bliver nok meget langt.
Simon havde været en del syg i januar og februar med halsbetændelse og problemer med mavsen. Sidste weekend i febuar var vi til lægevagten hvor han havde fået halsbetændelse igen (fik vi at vide). om mandagen var han gul i øjenkrogene og havde meget mørk urin, vi kontaktede lægen som mente det var pencillinen der var synderen og at vi sku give det et par dage og så kontakte dem igen. Det blev ikke bedre og om onsdagen 29-2-12 var han blevet gul i huden. Vi kontaktede lægen igen som stadig ikke ville se os for de havde ikke tid. Så kontaktede vi min mands læge, vi var der i 2 min og blev henvist til børne afdelingen i nykøbing f. Vi kom derover, der blev taget blodprøver og da svaret på dem kom, havde jeg lige været oppe i bilen efter den taske vi havde pakket, da jeg så kom tilbage blev jeg mødt af lægen, en sygeplejerske og min triste mand med vores søn på armen, fik beskeden at vi skulle overflyttes til Riget hurtigst mulig da Simon blodprocent var på 3,7 og de kunne ikke finde ud af hvorfor. Simon og jeg blev kørt med fuld udrykning i ambulance til Riget og min mand kom derind en halv time efter vi var ankommet. Han fik taget flere prøver og blev røngtenfotograferet. jeg blev vækket kl 5 om natten af en sygeplejerske som fortalte at Simon skulle have blod for han blodprocent var faldet ydereligere til 3,2 (på 6 timer ca var den faldet 0,5!)
Dagen efter fik vi at vide at Simon muligvis skulle have taget knoglemarvsprøve, det var det værste mulige der sku ske den dag fik vi at vide. Under en time efter kom narkose og børnelæge med papirer jeg skulle underskrive og skulle snakke med os om narkose. Da det gik op for mig hvad jeg havde skrevet under på brød jeg fuldstændig sammen, gud ske lov var min mands bedsteforældre inde hos os så vi kunne få lov til lige at gå ud og græde for vi ville ikke have Simon blev påvirket af vi var kede af det. Han fik taget nogle andre prøve, og skulle så ned til operationsgangen og Simon blev lagt i narkose.
Ventetiden var lang og han var meget længe om at vågne op efter prøven pga de måtte give ham ekstra narkose. Endelig kom vi ned på stuen (en ny stue på en ny etage) som så viste sig at være hæmolytisk og kræftadfelingen. For pokker det var hårdt.
Der gik en uge før de fandt ud af hvad han fejlede og de kom frem til at han havde haft lungebetændelse på højre lunge og at han var ramt af en sjælden blodsygdom der hedder Autoimmun hæmolytisk anæmi.
Vi lå indlagt i 12 dage, og måtte så komme hjem i et par dage hvorefter vi så skulle til kontrol igen. Vi blev udskrevet mandag og skulle ind igen torsdag.
Torsdag kom vi ind på Riget igen. Fi ktaget blodprøver og gik og ventede på vi skulle have svar. Simon stod og legede ved et bord hvor børnene kunne stå og tegne f.eks. og han lænede sig ind over bordet, og der skete det værste der kunne ske!
Bordet væltede over min stakkels drengs fingre! Bordet var gået næsten helt gennem hans lille finger på højre hånd, og stykket hang kun tilbage i yderste hudlag. Han ringefinger havde også fået et ordentligt slag. Jeg var sønderknust! 

Vi røg på traume og senere på aftenen fik ham amputeret halvdelen af yderste led på lillefingeren og vi fik at vide at han havde fået brud på ringefingeren. Vi lå indlagt på "vores gamle afdeling" en dag mere og tog så op til min mor i weekenden og skulle til kontrol om mandagen.
Hans finger er i dag blevet rigtig fin, den er healet flot og der er kommet en lille negl på.
Vi har jo været til mange kontroller efter vi var indlagt for at de kunne holde øje med om Simons blodprocent var blevet normal og stabil igen, og den 30 august kom dagen hvor vi fik at vide at nu ville de ikke se os mere
Det var sådan en fantastisk følelse der fløj gennem kroppen! Han er nu fuldstændig rask igen, og det er bare fantastisk!
Da vi blev indlagt var Simon 83 cm høj og vejede 13 kg, det var den 29/2, den 30/8 målte han 92 cm og vejede godt 14 kg. Han er vokset hele 9 cm på de 5 mdr! Det er helt vildt! 
Her er et billede af min guldklump fra i dag af 
Hav en fantastisk dag!