Kan kvinden ikke få paragraf 56, når manden fejler noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej

Min chef har forsøgt at få den paragraf 56 til mig, så vi har det på plads inden manden og jeg skal starte i behandling.

Men kommunen han ringede til, spurgte om det var mig eller manden der fejlede noget, og det havde chefen lige spurgt mig om, dagen forinden, sådan bare ved et tilfælde, så han svarede at han mente at det var manden. Til det svarede kommune damen så, at jeg ikke kunne få paragraf 56, fordi det ikke var mig der fejlede noget!!! 

(Min chef sagde så også at hun virkede lidt morgensur).

Men hvad er nu dét for noget? 

Det kan da ikke passe 

Vi er sgu da to til en tango?

Man kan da ikke give paragraf 56 til den ene, og ikke til den anden? Vi er jo ligesom begge to nødt til at være der for at blive insemineret?

Er lige lidt frustreret  

Men er der evt. nogle der kender nogle gode links til paragraf 56 jeg kan give min chef?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Hej

Min chef har forsøgt at få den paragraf 56 til mig, så vi har det på plads inden manden og jeg skal starte i behandling.

Men kommunen han ringede til, spurgte om det var mig eller manden der fejlede noget, og det havde chefen lige spurgt mig om, dagen forinden, sådan bare ved et tilfælde, så han svarede at han mente at det var manden. Til det svarede kommune damen så, at jeg ikke kunne få paragraf 56, fordi det ikke var mig der fejlede noget!!! 

(Min chef sagde så også at hun virkede lidt morgensur).

Men hvad er nu dét for noget? 

Det kan da ikke passe 

Vi er sgu da to til en tango?

Man kan da ikke give paragraf 56 til den ene, og ikke til den anden? Vi er jo ligesom begge to nødt til at være der for at blive insemineret?

Er lige lidt frustreret  

Men er der evt. nogle der kender nogle gode links til paragraf 56 jeg kan give min chef?

Hehe, i dette tilfælde er det dig der "fejler" noget da det jo er dig der skal insemineres og ikke din mand (håber jeg).
Det har intet at gøre med hvem der ikke kan få børn  

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hehe, i dette tilfælde er det dig der "fejler" noget da det jo er dig der skal insemineres og ikke din mand (håber jeg).

Ja lige præcis, men hvorfor oplyste kommune-damen så til min chef at jeg ikke kunne få noget, og det kun var min mand, idét det er ham der har problemer med sædkvaliteten??

Det giver ingen mening?

Måske var hun bare ikke helt inde i reglerne?

Anmeld

13. oktober 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Ja lige præcis, men hvorfor oplyste kommune-damen så til min chef at jeg ikke kunne få noget, og det kun var min mand, idét det er ham der har problemer med sædkvaliteten??

Det giver ingen mening?

Måske var hun bare ikke helt inde i reglerne?

Nej, det virker ikke til at hun kender til fertilitetsbehandling

Anmeld

13. oktober 2012

Miss BananaHammock

Den gang jeg søgte den i Horsens kommune blev jeg bare bedt om at udfylde de der papir og så får min chef og min læge til at udfylde deres del. Chefen skulle udfylde nogle firmaoplysninger og lægen skulle udfylde alle oplysninger omkring behandling osv. Vi er uforklarlige barnløse, så ingen af os fejler i princippet noget. Men der var ingen problemer!

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Den gang jeg søgte den i Horsens kommune blev jeg bare bedt om at udfylde de der papir og så får min chef og min læge til at udfylde deres del. Chefen skulle udfylde nogle firmaoplysninger og lægen skulle udfylde alle oplysninger omkring behandling osv. Vi er uforklarlige barnløse, så ingen af os fejler i princippet noget. Men der var ingen problemer!

Okay, chefen må bare prøve at ringe igen 

Anmeld

14. oktober 2012

Nessie

Wimmie skriver:

Ha ha ha, præcis

Begge kan få en §56, den morgensure dame må lige vågne op

Anmeld

14. oktober 2012

klmf

Eftersom det er dig, der skal på briksen så at sige, så er det dig, der skal have aftalen. Et af vores vennepar i samme situation (altså at det er mandens sædkvalitet der er problemet), der kunne manden ikke få aftalen, fordi når han først havde afleveret sæden, var han ikke længere patient kun kvínden. Han må så bruge ferie- og fridage på at følge hende til behandlingerne. Så tror det bliver fortolket lidt forskelligt rundt omkring i kommunerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.