Hvor meget søvn til baby på 10 1/2 måned.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

SabineBH

Hejsa.

Åh synes det er svært det med søvnen....
Det har altid bare kørt på skinner, både dag og nat. Men for omkring 2 måneder siden, tror jeg, begyndte min datter at ligge vågen op til 2 timer efter hun er kommet i seng om aftenen. (Hun kommer i seng kl 19) Hun er ikke ked af det, hun synes bare det hele er vældigt sjovt. Og jeg synes jo hun virker træt inden jeg putter hende.

Jeg prøvede så at korte hende formiddagslur ned til 1 time, og lod hende sove det hun ville om eftermiddagen (ofte 3 timer)

Selvom hun vågner kl 7-7.30 om morgenen er hun klar til at putte igen omkring kl 9. Når jeg så vækker hende igen, er hun meeeget træt og bruger lang tid på at "vågne"
Hun er allerede klar til at sove igen efter max 2 timers vågentid.

Hmm, jeg synes bare hun er så træt hele tiden, pånær om aftenen åbenbart.

I dag lod jeg hende sove det hun ville om formiddagen, og hun sov 3 timer.
Hun sover igen nu og har sovet 1 1/2 time indtil nu....

Jeg synes altså at hun sover meget, er det normalt i den alder?

Kan de vende op og ned på dag og nat i den her alder?
Burde jeg begynde at styre søvnen?

Jeg ved ikk hvordan jeg ska gøre det, for jeg synes jo bestemt det er for sent hvis hun først sover kl 21 om aftenen.

Det blev lidt langt,og måske forvirrende. Det beklager jeg, men håber I kan hjælpe eller komme med råd......

Kh Sabine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

SabineBH

Op.

Anmeld

12. oktober 2012

Jibbe

Sådan lige umiddelbart virker det som en fin rytme synes jeg. Når hun sover så meget om dagen så er det klart hun falder i søvn senere. Hvorfor synes du det er for sent der kl 21? Hun har jo åbenbart brug for søvnen om dagen siden hun sover. Jeg ville leve med det

Anmeld

12. oktober 2012

SabineBH

Jibbe skriver:

Sådan lige umiddelbart virker det som en fin rytme synes jeg. Når hun sover så meget om dagen så er det klart hun falder i søvn senere. Hvorfor synes du det er for sent der kl 21? Hun har jo åbenbart brug for søvnen om dagen siden hun sover. Jeg ville leve med det

Jeg har det oss bedst med ikke at pille ved hendes søvn... Jamen jeg synes det er sent fordi, jeg hører altid at alle andre babyer/små børn komner i seng kl 19. :-)
Hun er endnu ikk startet i Dp, så det kan self oss være at der sker noget der med søvnen.
Tak for svaret. :-)

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

SabineBH skriver:

Hejsa.

Det har altid bare kørt på skinner, både dag og nat. Men for omkring 2 måneder siden, tror jeg, begyndte min datter at ligge vågen op til 2 timer efter hun er kommet i seng om aftenen. (Hun kommer i seng kl 19) Hun er ikke ked af det, hun synes bare det hele er vældigt sjovt. Og jeg synes jo hun virker træt inden jeg putter hende.

Jeg prøvede så at korte hende formiddagslur ned til 1 time, og lod hende sove det hun ville om eftermiddagen (ofte 3 timer)

Selvom hun vågner kl 7-7.30 om morgenen er hun klar til at putte igen omkring kl 9. Når jeg så vækker hende igen, er hun meeeget træt og bruger lang tid på at "vågne"

Jeg ved ikk hvordan jeg ska gøre det, for jeg synes jo bestemt det er for sent hvis hun først sover kl 21 om aftenen.

Det blev lidt langt,og måske forvirrende. Det beklager jeg, men håber I kan hjælpe eller komme med råd......

Kh Sabine

Jeg tror en baby på hendes alder sover mellem 12 - 14 timer i døgnet. Vil sige at da vores datter startede i dp som 11 måneder gammel ændrede hun sin døgnrytme totalt. Førhen kunne hun sagtens først sove ved 21-22 tiden og sove til f.eks kl 8 eller 9. Nu kommer hun senest i seng kl 18 og sover til kl 6 - altså en meget bedre rytme. Hun får stadig en flaske om natten, men ellers sover hun ígennem.

Nogle gange sover hun to timer om formiddagen og så kun 1/2 time om eftermiddagen og andre gange sover hun kun om eftermiddagen og igen til natten.

Jeg tror det kommer helt af sig selv - tålmodighed er en dyd  

/Fenja

Anmeld

12. oktober 2012

Mivsen

SabineBH skriver:

Hejsa.

Kh Sabine

Hej..

Jeg synes bestemt IKKE du skal vække hende/pille ved hendes søvn. Det virkelig vigtig for deres udvikling at de sover det de har brug for, det der de går dages oplevelser igennem.

Hvis i altså kan holde ud hun blir puttet kl 21?

Jeg er sikker på det ændrevsig når hun starter.

her kunne vores søn også sagtens vente med at sove til 20-20.30, men efter han er startet, puttes han oftes kl 19. 

Han vækkes mellem 6.30-7.15, sover ca 2-2,5 time efter i 2 Timer, blir puttet til eftermiddagslur ca kl 14 op kl 15.30 og så puttes 19-19.30.. Han er træt efter sådan en dag

Anmeld

12. oktober 2012

SabineBH

Fenja09 skriver:

Jeg tror en baby på hendes alder sover mellem 12 - 14 timer i døgnet. Vil sige at da vores datter startede i dp som 11 måneder gammel ændrede hun sin døgnrytme totalt. Førhen kunne hun sagtens først sove ved 21-22 tiden og sove til f.eks kl 8 eller 9. Nu kommer hun senest i seng kl 18 og sover til kl 6 - altså en meget bedre rytme. Hun får stadig en flaske om natten, men ellers sover hun ígennem.

Nogle gange sover hun to timer om formiddagen og så kun 1/2 time om eftermiddagen og andre gange sover hun kun om eftermiddagen og igen til natten.

Jeg tror det kommer helt af sig selv - tålmodighed er en dyd  

/Fenja

Tak for svar.
Jeg tror oss jeg ska bli bedre til at stole på mig selv. For jeg har oss følt hele tiden at hun ska ha lov til at sove det hun vil... Der var bar flere omkring mig som begyndte at stille spørgsmål, om hun nu sov for meget og om hun begyndte at vende op og ned på dag og nat....

Anmeld

12. oktober 2012

SabineBH

Mivsen skriver:

Hej..

Jeg synes bestemt IKKE du skal vække hende/pille ved hendes søvn. Det virkelig vigtig for deres udvikling at de sover det de har brug for, det der de går dages oplevelser igennem.

Hvis i altså kan holde ud hun blir puttet kl 21?

Jeg er sikker på det ændrevsig når hun starter.

her kunne vores søn også sagtens vente med at sove til 20-20.30, men efter han er startet, puttes han oftes kl 19. 

Han vækkes mellem 6.30-7.15, sover ca 2-2,5 time efter i 2 Timer, blir puttet til eftermiddagslur ca kl 14 op kl 15.30 og så puttes 19-19.30.. Han er træt efter sådan en dag

Tak for dit svar.
Det er ingen problem overhovedet, at hun ska være lidt længere oppe om aftenen.
Men som jeg skrev oven over, har jeg ladet mig påvirke en del af de ting folk (bla familie) har kommenteret mht hendes søvn.
Så er det rart at høre jeg alligevel ikk er helt tosset. Når jeg helst vil lade hende sove som hun har behov for.

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

SabineBH skriver:

Tak for svar.
Jeg tror oss jeg ska bli bedre til at stole på mig selv. For jeg har oss følt hele tiden at hun ska ha lov til at sove det hun vil... Der var bar flere omkring mig som begyndte at stille spørgsmål, om hun nu sov for meget og om hun begyndte at vende op og ned på dag og nat....

Ja, altså hvis hun har det godt og trives i al almindelighed, så tror jeg ikke du skal bekymrer dig. Babyer sover meget og de sover også meget forskelligt. Da vores Alberte var omkring 6-7 måneder kunne jeg sagtens sidde oppe med hende til over midnat fordi hun ikke kunne sove. Jeg lod hende styre det selv, men indrømmer da at det er dejligt at have fået en bedre rytme efter dp-start.

Man fødes ikke til at sove godt, det er noget man skal lære som alt mulig andet. Derudover sker der også en masse under deres tigerspring og tror også at det kan ændre en hel del på rytme og adfærd.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.