En forælders sjette sans

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

tithi

kesuh skriver:

Jah det måtte jo ske før eller siden med den "sjette sans"

Jeg blev ringet op igår af et hemmeligt nr. hvor jeg ikke nåede at tage den. Fik så en form for mistanke om det var vuggestuen der havde haft ringet og skyndte mig at ringe op til dem.

Det var så godt nok dem, hvor de mente jeg blev nødt til at komme. Mig: øh hva så da?

Pædagogen: jo altså din søn er blevet slået i hovedet af en kost af et andet barn, imens din søn kørte på en hp scooter.

Mig: HVAAD!! jeg er der om 3 min!!

Så det endte med en tur på skadestuen for at få det tjekket og knægten er i godt humør. Trods han fik et slag i hovedet af en kost og en flænge under øjet og det største sæbeøje, 2 andre aftryk af kosten også , så det endte da lige med en lille tur i Toys"r"us og købe en Ford Mustang til knægten og den faldt i god jord 

Har i andre oplevet noget lignende, hvor ens "sjette sans" omkring barnet har slået igennem?

Min søn og jeg var indlagt i en uge efter han blev født, han lå på neonatal og jeg havde en stue flere etager over ham. Hver gang han skulle ammes om natten vågnede jeg og vidste bare at nu manglede han mig, og så gik jeg ned til ham. De nåede aldrig at ringe efter mig for hver gang de skulle til at ringe trådte jeg ind af døren. Det var meget som en 6 sans, sygeplejeskerne synes det var meget sjovt at jeg kom ligeså snart der var brug for mig, uden de overhoved behøvede at sige til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Ciss

Det er mest den slags situationer, hvor alle alarmklokkerne i hovedet pludselig ringer, og jeg bliver klar over, at jeg ikke har hørt noget til en eller begge børn et stykke tid. Når jeg så finder dem og ser, hvad de laver er de i gang med gale streger....

Ellers synes jeg, min mand har rimelig gode instinkter. Da vi ventede den første ringede han hjem til mig fra arbejdet 10 dage før termin i ettiden, fordi han havde på fornemmelsen, at der var noget galt. "Er du helt sikker på, at der ikke sker noget?" Jeg svarede ja, for jeg anede ingenting....Nogen timer efter sad vi med vores lille pige i armene.

Anmeld

12. oktober 2012

Lone Jakobsen

ja du kan tro jeg har en 6. sans hvad angår mine børn en af de nyeste oplevelser var denne:

vi sad til en stor fødselsdag hos en af vores naboer. under en sang begynder mit hjerte pludselig at slå vildt hurtigt og jeg får nærmest koldsved. kan slet ikke finde ro og ved bare at der er noget galt med børnene. smutter ud så snart sangen er færdig og finder flere beskeder fra min datter som er helt i panik.

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

kesuh skriver:

Jeg blev ringet op igår af et hemmeligt nr. hvor jeg ikke nåede at tage den. Fik så en form for mistanke om det var vuggestuen der havde haft ringet og skyndte mig at ringe op til dem.

Det var så godt nok dem, hvor de mente jeg blev nødt til at komme. Mig: øh hva så da?

Pædagogen: jo altså din søn er blevet slået i hovedet af en kost af et andet barn, imens din søn kørte på en hp scooter.

Så det endte med en tur på skadestuen for at få det tjekket og knægten er i godt humør. Trods han fik et slag i hovedet af en kost og en flænge under øjet og det største sæbeøje, 2 andre aftryk af kosten også , så det endte da lige med en lille tur i Toys"r"us og købe en Ford Mustang til knægten og den faldt i god jord 

Har i andre oplevet noget lignende, hvor ens "sjette sans" omkring barnet har slået igennem?

Ork ja, masser af gange.

Det er faktisk netop omkring børnene, at empatien virkeligt slår igennem. 

Jeg kan være optaget af en ting, så pludseligt bremse op og bare vide, at en af mine unger er ulykkelig eller der er noget, der er forkert, og det selvom de fleste af dem for længst er voksne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2012

Rockertand

kesuh skriver:

Jeg synes slet ikke, at det har noget med en sjette sans at gøre - hvis der er et hemmeligt nummer, der ringer til mig, så tænker jeg da lynhurtigt igennem, hvem/hvilken instans, der kunne tænkes at ville have fat i mig - og der overvejer jeg da også de mest sandsynlige institutioner - i dit tilfælde er det så dit pasningssted, meget naturligt, det er jo altid børnene, vi har i tankerne først - men det har da ikke noget med en sjette sans at gøre? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.