Ikke mælk nok ???!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.782 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

mybaby-girl

Hvordan ved man om man ikke har mælk nok ???

Om natten fungerer det fint, når han vågner får han fra det ene og falder i søvn igen, når han er mæt - gætter jeg på - og det går han to gange om natten .

Når vi om dagen ammer så er det så som han ikk får ordenligt fat eller ikke tømmer brystet - altså han vil sutte men slipper og hiver og bliver sur ... Håber i forstår mig, det er ikk nemt at forklare .. Igår aftes fik han en flaske, da jeg synes at jeg var virkelig tom for mælk og fik så også kommet af med afføring og sov så derefter ....

Tak fordi i læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Finemoar<3

mybaby-girl skriver:

Om natten fungerer det fint, når han vågner får han fra det ene og falder i søvn igen, når han er mæt - gætter jeg på - og det går han to gange om natten .

Når vi om dagen ammer så er det så som han ikk får ordenligt fat eller ikke tømmer brystet - altså han vil sutte men slipper og hiver og bliver sur ... Håber i forstår mig, det er ikk nemt at forklare .. Igår aftes fik han en flaske, da jeg synes at jeg var virkelig tom for mælk og fik så også kommet af med afføring og sov så derefter ....

Tak fordi i læste med

Hvis han ikke virker tilfreds når du tager brystet væk, så er han ikke mæt nok - hvis min mus stadig er sulten, brokker hun sig med det samme og små "græder" ..

Har du prøvet at malke ud? Så kan du jo se hvor meget mælk du har, og har du mere end hvad anvisningen "siger" din søn skal spise, så ksetdet være fordi han ikke vil arbejde for at få mad - sådan vvarmen datter nemlig, dog vejede hun kun 2860 ved fødsel - så det var pga den lave vægt at hun gav op..

Giver det mening?

Anmeld

12. oktober 2012

mybaby-girl

Finemoar<3 skriver:

Hvis han ikke virker tilfreds når du tager brystet væk, så er han ikke mæt nok - hvis min mus stadig er sulten, brokker hun sig med det samme og små "græder" ..

Har du prøvet at malke ud? Så kan du jo se hvor meget mælk du har, og har du mere end hvad anvisningen "siger" din søn skal spise, så ksetdet være fordi han ikke vil arbejde for at få mad - sådan vvarmen datter nemlig, dog vejede hun kun 2860 ved fødsel - så det var pga den lave vægt at hun gav op..

Giver det mening?

jeg dur ikke til at malke ud selv - men har brystpumpe og den ødelægger min produktion helt og skal ikke bruge den ret mange gange så giver der ikke mere mælk ..

men kan se i nogle af de andre indlæg at man kan prøve at drikke hvidtøl og ammer hver 2 time ...

tak for dit svar

Anmeld

12. oktober 2012

sne190810

Søg hjælp på ammenet.dk i stedet for herinde

De er meget mere erfarne og kloge på det amning, dér

Anmeld

12. oktober 2012

Tulle28

Jeps ammenet.dk - der sidder nogen supersøde og kloge ammepiger

http://ammenet.dk/wiki/lidt-mælk

Anmeld

12. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Jeg tænker om han prøver at øge mælkeproduktionen - altså om det er et appetit spring ?

Anmeld

12. oktober 2012

Michalala

mybaby-girl skriver:

Tak fordi i læste med

Uha sådan gør min datter også. Møj irriterende. Og man er konstant bange for at de små pus ikke får nok. Hvis du finder grunden hører jeg meget gerne om det

Tænker dog ofte at min datter ikke virker specielt utilfreds bagefter så vælger at tro at det betyder hun får nok. Men skal have hende til kontrolvejning snart for en sikkerhedsskyld.

Anmeld

12. oktober 2012

raca

Finemoar<3 skriver:

Giver det mening?

det råd du giver kan man ikke rigtigt bruge til noget.

man kan ikke sammenligne den mægde mælk man kan malke ud med den mængde barnet tager.

jeg har maks kunne malke 10 ml ud.. ligegylddig hvad tid på døgnet jeg gjode det..

men jeg har altså fuldammet i 10 og 6 mdr.  da min søn var spæd vejede vi før og efter hver amning og der tog han nok.

Anmeld

12. oktober 2012

raca

jeg tror i er inde i en dårlig rytme,

sidder du godt, slapper du af osv.

eller spæder du forde du sidder ubehagelig eller forde du skal 100 ting, eller forde du forventer han begynder og brokke?

for mig lyder det somom din nedløbsrefleks er lidt langsom om dagen. hvis man er anspændt  kan det i høj grad påvirke nedløbsrefleksen..

kunne det tænkes det var det? 

hvir gammel er din søn? for han kan også havde fået øje på venden og derfor havde svært vetd at koncentere sig om dagen.. pga alle de stimuli der er.

Anmeld

12. oktober 2012

mybaby-girl

raca skriver:

jeg tror i er inde i en dårlig rytme,

sidder du godt, slapper du af osv.

eller spæder du forde du sidder ubehagelig eller forde du skal 100 ting, eller forde du forventer han begynder og brokke?

for mig lyder det somom din nedløbsrefleks er lidt langsom om dagen. hvis man er anspændt  kan det i høj grad påvirke nedløbsrefleksen..

kunne det tænkes det var det? 

hvir gammel er din søn? for han kan også havde fået øje på venden og derfor havde svært vetd at koncentere sig om dagen.. pga alle de stimuli der er.

hmm, kan godt være fordi jeg føler mig stresset .. for det går meget bedre om natten ..

han er 3 uger og to dage .....

Jeg har også ondt når han tager fat i de to første minutter .. har døjet lidt med sår til at starte med ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.