Omskæring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

baby012

Maja88 skriver:

altså nu er forhuden jo ikke til nogen brug.. er en klitoris ihvertfald i min verden.. nen altså ville selv lade min dreng tage valget,men kan ikke hidse mig op over dem som får det gjort ved deres børn

Ja klitoris er, men hvad med skamlæberne ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

FrkZier

Lahn11 skriver:

Hvad er jeres holdning til dette ??? 

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

jeg mener det er hul i hovedet???? ! 

men hvad er din mening om omskæring? Uden medicinsk grund .. 

jeg er lidt ambivalent omkring det..

det er aldrig noget jeg selv ville få gjort ved mine drenge børn(hvis jeg for sådan nogen) men jeg respektere at der er nogen der gør det, så længe det bliver gjort under ordentligt forhold!

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke tilhænger af omskæring af drenge, men din ven har jo fuldstændigt ret i, at det er en helt anden og langt alvorligere sag med piger. Jeg synes slet ikke, man skal sidestille de to indgreb. 

Det må du lige forklare mig, hvordan er skamlæber og forhud ikke det samme ?? Det har vel samme formål ?? 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Lahn11 skriver:

Hvad er jeres holdning til dette ??? 

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

jeg mener det er hul i hovedet???? ! 

men hvad er din mening om omskæring? Uden medicinsk grund .. 

Mener som dig, det er hul i hovedet og fatter ikke man vil udsætte sine børn for det 

Anmeld

11. oktober 2012

SHERO

Jeg kunne ikke selv drømme om at lade min søn omskærer uden nogen medicinsk årsag. For der er altid en risiko uanset hvor lille indgrebet er.

MEN, jeg kan ikke synes dårligt om de der gør det, jeg kan ikke sætte mig ind i at have en tro/religion der siger at det er det man skal, da jeg ikke er religiøs.

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lahn11 skriver:

Det må du lige forklare mig, hvordan er skamlæber og forhud ikke det samme ?? Det har vel samme formål ?? 

Kvindelig omskæring har udelukkende til formål at nedsætte eller helt ødelægge kvindens seksuelle nydelse. Det er ikke "kun" kønslæberne, der ryger, men også klitoris. Og det gælder alle fire varianter af indgrebet. 

Mænds evne til at nyde sex elimineres ikke, fordi forhuden fjernes. Hvis det skulle sidestilles med kvindelig omskæring, skulle man fjerne hele glansen. 

Formålet med mandlig omskåring har da heller aldrig været at fratage mændene nydelse ved sex - det er dels religiøst betinget, dels ud fra en (misforstået) hygiejnisk funktion - over halvdelen af alle amerikanske mænd er omskåret af samme grund. 

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Når man omskærer piger, får de senere mange problemer ved både sex og fødsel, og i min verden hører det ikke nogen steder hjemme.

Drenge bliver omskåret af hygiejniske grunde, og min søn skal også omskæres inden for det næste år eller to, da indgrebet er mindre ved små børn end ved fx større børn/voksne.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du/man kan blive så forarget over noget, der er bedre for drengen/manden eller i det hele taget har så stærk en holdning over for, hvad andre foretager sig.

Jeg har min mening, men det betyder da ikke, at jeg synes, du er en dårlig mor, fordi du ikke gør det på din søn (ikke møntet på TS men generelt )

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I øvrigt var mandlig omskæring jo det helt store debatemne i danske medier i sommer, og jeg synes, der kom mange interessante informationer op der - blandt andet, at mange omskårne mænd reelt lider af problemer pga. indgrebet, dog slet ikke i samme omfang eller voldsomhed som kvindelig omskæring. Jeg mener bestemt ikke, det er ukompliceret, men der er altså kolossal forskel på kønslemlæstelse af kvinder og på at fjerne en hudfold, som en del drenge jo også får fjernet af medicinske årsager. 

Anmeld

11. oktober 2012

OverTheRainbow

Hvis det var meningen det ikke skulle være der, hvorfor bliver mænd så "skabt" med det?  Det bør nok ik fjernes.

Om det er af religiøse grunde eller hygiejniske grunde er mig uforstående.. Og det argument med at det vil være bedre for mandens sexliv synes jeg brummer liiidt af mandschauvinisme!

Jeg er imod omskæring... Synes altså det er noget pjat

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

PT skriver:

Når man omskærer piger, får de senere mange problemer ved både sex og fødsel, og i min verden hører det ikke nogen steder hjemme.

Drenge bliver omskåret af hygiejniske grunde, og min søn skal også omskæres inden for det næste år eller to, da indgrebet er mindre ved små børn end ved fx større børn/voksne.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du/man kan blive så forarget over noget, der er bedre for drengen/manden eller i det hele taget har så stærk en holdning over for, hvad andre foretager sig.

Jeg har min mening, men det betyder da ikke, at jeg synes, du er en dårlig mor, fordi du ikke gør det på din søn (ikke møntet på TS men generelt )

Jeg bliver forarget over at man ikke giver børnene mulighed for at vælge selv  

hvorfor må de ikke selv tage en så permanent beslutning??? 

Det er da deres krop trods alt... 

Ja indgrebet er større meD Alderen, men helt ærligt, så er de jo også voksne nok til at tage smerten med beslutningen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.