Vi har ramt 3 års krisen... (håber da den er den?!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Hvem?

Og hold nu kæft (ja, for at være meget ærlig), så er vores ellers tilpasse, dejlige dreng på 2 år og 8 mdr blevet til et monster, der flipper fuldstændig skråt hvis tingene ikke passer herren.

Legetøjet kan være li ved siden af han, men han siger han ik ka nå det, han vil alting selv og vil absolut ikke have hjælp, selvom han godt kan se han ik kan, han hyler fuldstændig uhæmmet hvis Lillebror leger med et eller andet han li har udset sig (og det går altså bare ik herhjemme)

og ordet NEJ er blevet en del af ALLE hans sætninger - efterfulgt af et total amok-flip uanset hva man gør.....

Gud - giv mig styrke.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

SAL

Hvem? skriver:

Og hold nu kæft (ja, for at være meget ærlig), så er vores ellers tilpasse, dejlige dreng på 2 år og 8 mdr blevet til et monster, der flipper fuldstændig skråt hvis tingene ikke passer herren.

Legetøjet kan være li ved siden af han, men han siger han ik ka nå det, han vil alting selv og vil absolut ikke have hjælp, selvom han godt kan se han ik kan, han hyler fuldstændig uhæmmet hvis Lillebror leger med et eller andet han li har udset sig (og det går altså bare ik herhjemme)

og ordet NEJ er blevet en del af ALLE hans sætninger - efterfulgt af et total amok-flip uanset hva man gør.....

Yes!! Det er noget så stygt... Hårdt for forældre og ikke mindst drengen! Har selv en dreng på 3 der har været igennem det samme - hold ud!! Det er KUN en fase

Anmeld

10. oktober 2012

Hvem?

SAL skriver:

Yes!! Det er noget så stygt... Hårdt for forældre og ikke mindst drengen! Har selv en dreng på 3 der har været igennem det samme - hold ud!! Det er KUN en fase

Amen, det da til at blive tosset af - gad godt vide hvornår denne fase har tænkt sig at slutte - for det er godt nok ikke særligt hyggeligt

Anmeld

10. oktober 2012

SAL

Hvem? skriver:

Amen, det da til at blive tosset af - gad godt vide hvornår denne fase har tænkt sig at slutte - for det er godt nok ikke særligt hyggeligt

I know!! Jeg kan dårligt huske hvor lang tid sønnikes krise varede...den startede lige så stille for dereftervat kulminere og gøre vores hverdag JÆVNT udfordrende! Nu sidder jeg og tænker...htm, det har vel taget 2-3 måneder! Men derefter fik vi osse en dejlig harmonisk dreng der i den grad havde været igennem en krise men osse en lærerig periode i sit liv Bare bevar roen...og hold ud

Anmeld

10. oktober 2012

Hvem?

SAL skriver:

I know!! Jeg kan dårligt huske hvor lang tid sønnikes krise varede...den startede lige så stille for dereftervat kulminere og gøre vores hverdag JÆVNT udfordrende! Nu sidder jeg og tænker...htm, det har vel taget 2-3 måneder! Men derefter fik vi osse en dejlig harmonisk dreng der i den grad havde været igennem en krise men osse en lærerig periode i sit liv Bare bevar roen...og hold ud

Åh, dejligt - jeg sad li og tænkte i halve år - så vi jo godt halvvejs..... Phu - tak for opmundringen

Anmeld

10. oktober 2012

DitteFisk

Husker det tydeligt - det var skrækkeligt af og til (Han er nu snart 5)

Der er ikke andet for end at tælle til 10 rigtig mange gange, og nøgleorderne er at kunne rumme hans frustration. Lad være med at lad hans trælse humør smitte af - hvis du lader dig smitte bliver det først en viirkelig ond cirkel. Men der er ingen let udvej hæng i! Han bliver god igen - når det er ovre

Anmeld

10. oktober 2012

Hvem?

Gigl skriver:

Husker det tydeligt - det var skrækkeligt af og til (Han er nu snart 5)

Der er ikke andet for end at tælle til 10 rigtig mange gange, og nøgleorderne er at kunne rumme hans frustration. Lad være med at lad hans trælse humør smitte af - hvis du lader dig smitte bliver det først en viirkelig ond cirkel. Men der er ingen let udvej hæng i! Han bliver god igen - når det er ovre

Ja, når der er ovre

Men nej nej, så nemt smitter han mig heller ikke - i blev bare li mit pusterum efter en laaaaaaaaaaaaaaaang dag hjemme med en meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet hidsig dreng

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Hvem? skriver:

Puuhha..ja, den er strid den tid.

Men timeout og bestemthed, så går det over igen.

De tager en tur igen når de er omkring 5-6 år, men det er på en lidt anden måde.

Det er gerne der, hvor de f.eks begynder at lyve, stikker af, bliver væk, og opfører sig rædselsfuldt ude blandt andre. Men alligevel er 3års-oprøret langt det værste 

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

--pige 87--

den der 3 års krise kan jeg også godt mærke på min dreng herhjemme, vil alting selv, bliver sur ved det mindste og siger også meget nej. Min dreng er 2 år og 9 mdr. Det er da rart at høre det er meget normalt og vi ikke er de eneste  herhjemme har vi også en stor tøj krise, han gider især ikke og ha overtøj på om morgenen, og man må ikke hjælpe så det er ikke altid nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.