Demonstration i Vejle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

KTP86

Brevet er skrevet af min veninde,jeg ligger det herind i håbet om at andre vil støtte op omkring det 

"Modtog i lørdags et brev om at Aktivhuset pr. 1 nov. ophører. Jeg skal derfor, sammen med alle mine medkursister flyttes til andet aktivering.

Flere startede allerede på nyt i dag!
Ingen af os har fået en forklaring på hvorfor det sker, eller hvorfor man fra jobcentrets side vælger at udvise så lidt respekt over for folk med psykiske diagnoser, ved bare at sende os et brev, på en lørdag, hvor inge

n kan stille noget op, eller for den sags skyld at ha noget at stå op til på en søndag. Og endvidere med jobcentret som eneste afsender så man ikke har nogen specifik person af henvende sig til.!

Nå, men det korte af det lange.. (too late....)
Vi holder på torsdag d.11 en demonstration, vi går samlet fra aktivhuset kl.12.00, via gå-gaden til jobcentret.
Vi vil ha en forklaring, og naturligvis vil vi sætte pris på om de kommer ud og giver os den frivilligt.!

Så til ALLE jer der er, har været eller kommer i samme situation..:
Hjælp og støt os..!!
Det har ubeskrivelig stor betydning at vi får svar på hvorfor vores tillids-base bliver taget fra os..!!

Tak...."

KTP86 fortæller: Min mors historie:
Sidste sommer blev min mor dødeligt syg. Chancerne for overlevelse var ikke store. Hun kunne dårligt nok blinke og mig og min bror måtte skiftes til at vaske det stenede snask omkring hendes øjne væk. At tale kunne hun heller ikke. Vi var indstillede på at sige farvel. Men et mirakel skete og hun genvandt uge for uge evnen til at tale og bevæge sig  Foruden sygdommen der nu har påvirket hendes helbred og hukommelse,så har nær dødsoplevelsen påvirket hende i større grad. Hun startede i genoptræning og kom under kærlig behandling i Aktivhuset i Vejle da hun havde det psygisk svært med oplevelsen. Aktiv huset blev en god og solid støtte til at man selv med babysteps blev i stand til at se fremad. 
Før nær dødsoplevelsen fik hun diagnosen socialangst grundet andre personlige ting,og den her oplevelse har forværret hendes tilstand. Det blev sådan at hun ikke var istand til at forlade sit hjem,og det medførte at nogen fra Aktivhuset i Vejle ydede støtte i og med at de hjalp hende med at komme fra A til B,for der er visse ting som folk med psygiske lidelser ikke er i stand til. Det har været et langt og hårdt forløb,men med en smule fremgang,og nu ser det sort ud. Der er mange som min mor der er (var) tilknyttet Aktivhuset. Mange mennesker hvis liv afhænger af en stabil og forudsigelig hverdag med tryghed og tillid,står nu til ansigt med mulige tilbagefald i frygten for det uvisse da deres tillidsbase ophøre.

Der er taget kontakt til Vejleamtfolkeblad og tv2news i håbet om at få sat fokus på de mennesker der føler sig overflødiggjort og overset-så de får chancen for at blive hørt og set.

Hvis det er noget du vil støtte op omkring,så mød op på  Dæmningen 58, 7100 Vejle i morgen d 11 Okt 2012 kl 12.00 hvor i går  via gå-gaden til jobcentret i samlet trop.

Kærlige tanker fra KTP86, bedre kendt som "Shibby" fra baby.dk i sommeren 2011

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

KTP86

Op...! ^^ 

Anmeld

10. oktober 2012

KTP86

Op 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.