Hej piger

Min eksmand og jeg har delt forældremyndighed over vores dreng på 2år og 4 mdr, vi har lavet en løsning der hedder 7/7 - fra mandag til mandag.
Nu går jeg videre til statsforvaltningen pga jeg ikke kan holde det ud mere, hvis jeg gør nogt som min eksmand ikke har "lyst" til jeg gør, bliver der truet med at mit samvær bliver taget fra mig og jeg først ser min dreng igen når jeg opfylder hans ønske.
Han er psykisk et helved, jeg har mest af alt lyst til at give op og trække stikket, han er kontrollerende, dominerende og styrende.
Sagen er den:
Vi gik fra hinanden 1. april i år og jeg er nu her i sensommeren blevet kærester med en af vores gamle fælles venner. Han sender dødstrusler, igen truer med mit samvær ryger og at ´vores søn IKKE må se min kæreste. Min eksmand siger også at vores søn IKKE kan lide min nye kæreste, og ikke har lyst til at komme hjem til mig. Hans farmor siger det stik modsatte og at vores barn ikke nævner noget ondt om ham, men derimod virker til at kunne lide ham. Det er også det jeg se når jeg har ham i min uge.
Senest fik jeg fortalt at hvis ikke jeg gik fra ham, ville han slå min kæreste ihjel som han så flot siger, igen nok nærmere truer med.
Nu har jeg kontaktet amtet i håb om at de kan stadfæste vores samvær så jeg da bare har lidt at kunne sige, jeg er ikke ude på at score mig fuld forældremyndighed, dog blot at jeg kan trække et par tråde hvis det igen ikke skulle gå efter hans hoved - min søn har også brug for sin far og det skal jegi kke ødelægge.
Mit sprøgsmål:
Kan min eksmand i det hele taget bestemme hvem jeg ser og er sammen med i min uge, uden det for konsekvenser senere hen i amtet. Jeg bestemmer ikke over ham og hans veninde besøg.
Anmeld