Når man er offentlig ansat og i behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

WantingBaby2012

Vi starter i ICSI behandling om 1 uges tid, og vil gerne undgå at arbejdsgiver får noget at vide om dette.

Men som kommunal ansat, kom jeg til at tænke på, om min chef evt. selv kan gå ind og følge med i disse ting?  Nogen der ved dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

**Ønskebabyen

WantingBaby2012 skriver:

VilVi starter i ICSI behandling om 1 uges tid, og vil gerne undgå at arbejdsgiver får noget at vide om dette.

Men som kommunal ansat, kom jeg til at tænke på, om min chef evt. selv kan gå ind og følge med i disse ting?  Nogen der ved dette?

Det tror jeg altså ikke han kan. Eller jeg vil vende den om og sige DET MÅ HAN IKKE!!!

Det er sku privat, og har han ingen som helst ret til.

Anmeld

9. oktober 2012

klmf

Nej, din chef kan ikke få oplysninger om dine behandlinger i sundhedsvæsenet udover det du selv vælger at fortælle ham. Skal du have en pragraf 56 til dit evt. fravær, skal han skrive under på den blanket hvor du beskriver grunden til dit fravær og så kan du jo ikke komme udenom det. Men han må ikke selv trække oplysningerne.

Anmeld

10. oktober 2012

Joerse

WantingBaby2012 skriver:

Vi starter i ICSI behandling om 1 uges tid, og vil gerne undgå at arbejdsgiver får noget at vide om dette.

Mener du om din chef kan hente oplysningerne i computer systemet din kommune bruger?

Man må kun hente oplysninger om den patient/borger man plejer, alt andet er fyringsgrundlag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.