Arbejdsløs, gravid og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hjælp!

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er gravid. Både min kæreste og jeg er ellevilde, og vi glæder os helt vildt til at være forældre 

Men vi har et lille "problem".. Jeg er studerende, men vil have termin ca. en måned efter eksamen og altså afsluttet studiet.
Hvad betyder det for barsel og økonomi?
Kan man få barseldagpenge af kommunen, selv når man kun har været studerende? Og hvad er satsen på det?

Det skal siges at jeg ikke har noget job, jeg lever udelukkende af min SU. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

TeamRocket

Ja du kan få af kommunen- jeg tror umiddelbart man får hvad der svare til en kh altså ca 10000kr udbetalt.

Anmeld

9. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Hjælp!

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er gravid. Både min kæreste og jeg er ellevilde, og vi glæder os helt vildt til at være forældre 

Men vi har et lille "problem".. Jeg er studerende, men vil have termin ca. en måned efter eksamen og altså afsluttet studiet.
Hvad betyder det for barsel og økonomi?
Kan man få barseldagpenge af kommunen, selv når man kun har været studerende? Og hvad er satsen på det?

Det skal siges at jeg ikke har noget job, jeg lever udelukkende af min SU. 

Kan du ikke melde dig ind i en a-kasse i slutningen af dit studie?

Anmeld

9. oktober 2012

TeamRocket

Må jeg spørge hvorfor i ikke har tænkt over pengene og fundet en løsning inden i planlagde baby? At få af kommunen ser jeg lidt som en lad løsning. Det er da federe at betale selv end at skulle have penge af kommunen til at forsøge sit barn :-S

Anmeld

9. oktober 2012

annecatrine88

Når man er under uddannelse, kan man melde dig ind i en fagforening og a-kasse.. Hvis man har været medlem i 1 år, kan man få dimittend satsen når man er færdig..

Jeg læste til finansøkonom, men var så uheldig ikke at få et job, derfor fik jeg dagpenge fra den dag af hvor jeg blev færdig.. Jeg gik på barsel igår og får derfor dagpenge under min barsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.