Eksperthjælp: baby 6 måneder, bedre dagsrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.765 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Lisbeth Jess

"baby 6 måneder, bedre dagsrytme"

Hej Lisbeth

Min dreng bliver 6 måneder her om 9 dage og vi mangler simpelthen noget rutine i vores hverdag, jeg synes jeg prøver og prøver men det glipper hver gang, han får 2 skemåltider nu og bliver ammet ved siden af, han vågner mellem 6-8 og bliver lagt i seng og sover mellem kl 19-20, vågner 1-2 gange om natten og bliver ammet.
Vores aften rutine er fast, der går vi op og bliver natklar og så læser vi en godnat historie og synger nogle godnat sange og så putter han mellem mor og far til han falder i søvn.
Kan du prøve at hjælpe med at lave et dagsskema med måltider og lign som du mener er gavnligt for en 6 måneders baby

Kh

Christina

Lisbeths svar

hej Christina!
Når jeg læser din beskrivelse så tænker jeg i har en fin rytme. Han blive rputtet til samme tid, han sover godt, og ammet et par gange om natten.

Jeg ved ikke helt hvad du tænker på i f.h.t dagsrytme.?
Nu skriver jeg lidt om hvad jeg mener er rytmen for en 6 måneders baby, alligveler der jo store forskelle, da børn heldigvis er forskellige.

Når han er 6 måneder kan han få havregrød til morgen mad, med sveskemos, æblemos, eller moset banan,
Dui kan give brystmælk til dessert, eller inden han sover sin første lur. Den er sikkert kort.
Når han vågner sikkert omkr klokken 10, kan du give lidt grød, eller frugt..
tilfrokost må han når han er 6 måneder, få brød, start med små bitte brød hapser smurt med avocados, leverpostejg eller smøreost.
Han vil sikkert lige i starten have lidt svært ved at sutte på brødhapserne, observer om han ikke klarer at få dem spist uden de store problemer.Lad ham endelig sidde og række ud efter sin mad. Af og til kommer der noget i munden. og du giver ind i mellem..
begynd at tilbyde ham drikke af en lille kop, det sviner og deter o.k.
Enten brystmælk eller MME.
Inden middagssøvn, brystmælk hos dig.

Nu tror jeg han sover en god lur på et par timer.
Om efterrmiddagen, tilbyd frugt, eller lidt grød.samt brystmælk,

Han sover sikkert igen en lille lur inden aftensmad.

Hans aftensmad, begynder med grøntsagsmos. måske er i allerede igang?kartoffel med den søde gulerod er god til at vænne ham til at spise det., Når han e rgodt igang med forskellige grøntsager, skal han så småt igang med at få kogt fisk, kylling eller andet ukrydret kød.
Den næste måned eller to går sikkert med at vænne ham til at spise mosen af grøntsager..
jo ældre han bliver jo mere nysgerrig blir han efter mad, udnyt det..
han får sikkert et brystmåltid inden han bliver puttet.
når han begynder at få mere fast føde, kan du sikkert nøjes med en amnin g om natten,.
Mange børn får bryst om natten, indtil et års alderennogle længere.
Du skal gøre det du mærker er det rigtige for dig og for ham.

jeg håber det var svar du kan bruges, hvis dit behov var et andet så skriv igen.
held og lykke med ham og med dagsrytmen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
,

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

christinak

Hej Lisbeth

mange tak for svar det kunne jeg klart godt bruge

vores dreng har dog besvær bare der er de mindste klumper i hans mad så tør ikke rigtig give ham rugbrød endnu.

Er der noget frugt han selv må sidde med i hånden eller er det for tidligt?

Jeg vil til at give ham øllebrød om morgenen, må han få en klat flødeskum på eller duer det ikke?

vh

christina 

Anmeld

11. oktober 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen!

Du skal ikke starte med rugbrød, men med bondebrød.

Han vil hurtigt lære at håndtere klumperne, d.v.s hoste , hvis han er ved at kløjs i dem.

Hvis han ikke kan klare klumper,, så er det nok for tidligt at lade ham sidde selv med frugt.

Forsøg dig med et stykke modent melon, se hvad der sker, når han sutter af den.

I øllebrøden kan du komme lidt sødmælk.

Rigtig meget held og lykke med den æste epoke i hans liv. Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.