Smerter forneden - dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.298 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hejsa

Ved godt knejten er 2 år nu, men skal altså lige høre mht. rengøring/vask dernede.

Hvor "grundigt" skal man gøre det ved bleskift? Skal der bare duppes/vaskes på og omkring penis, eller skal man vaske "grundigt" og ved forhuden??

Han er opereret på penis også, han fik flyttet urinhullet 1cm op og lukket forhuden omkring penis, da denne var spaltet.

... Jeg spørger fordi han er begyndt at beklage sig ved bleskifte.

Han vil slet ikke høre tale om at jeg kigger/"undersøger" ham dernede og han skriger "av av av - ble på!!" når jeg kigger.

Han siger avavavav når jeg vasker ham på og omkring penis og man må ikke røre.

Så jeg har ingen mulighed for at se om der kan være noget i vejen...?

Han er ikke rød, blå, misfarvet, hævet, knoppet eller på anden vis synligt ubehag dernede 

Men han vil IKKE vaskes på/omkring den og da slet ikke røres...

Nu skal der ikke misforståes noget - følsomt emne!!! - men hvordan kan man evt. tjekke om han er blevet hys/opmærksom på hvad han har dernede og det er hans ???? Eller om han reelt har smerter/ubehag????

Hvad gør en mor???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hejsa

Ved godt knejten er 2 år nu, men skal altså lige høre mht. rengøring/vask dernede.

Hvor "grundigt" skal man gøre det ved bleskift? Skal der bare duppes/vaskes på og omkring penis, eller skal man vaske "grundigt" og ved forhuden??

Han er opereret på penis også, han fik flyttet urinhullet 1cm op og lukket forhuden omkring penis, da denne var spaltet.

... Jeg spørger fordi han er begyndt at beklage sig ved bleskifte.

Han vil slet ikke høre tale om at jeg kigger/"undersøger" ham dernede og han skriger "av av av - ble på!!" når jeg kigger.

Han siger avavavav når jeg vasker ham på og omkring penis og man må ikke røre.

Så jeg har ingen mulighed for at se om der kan være noget i vejen...?

Han er ikke rød, blå, misfarvet, hævet, knoppet eller på anden vis synligt ubehag dernede 

Men han vil IKKE vaskes på/omkring den og da slet ikke røres...

Nu skal der ikke misforståes noget - følsomt emne!!! - men hvordan kan man evt. tjekke om han er blevet hys/opmærksom på hvad han har dernede og det er hans ???? Eller om han reelt har smerter/ubehag????

Hvad gør en mor???

Du skal ikke trække forhuden tilbage.

Mht om han har ondt, så er det svært at vurdere gennem dit indlæg, men da min søn havde en (lille) infektion under forhuden, var der ingen tvivl. Han SKREG da han tissede, og den var rød og hævet.

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er også hvad jeg tænker og ikke gør - piller ved forhuden, var bare en som spurgte om jeg vaskede der, hvilket jeg jo ikke som sådan gør og så kom jeg i tvivl,

Han har ikke ondt når han tisser, i hvert fald ikke noget som vi lægger mærke til. Ved jo ikke hvornår han tisser dahan går med ble, men er sikker på jeg ville lopdage det hvis han havde ondt.

Det er kun nårvi skifter bleen og vasker på/omkring penis at han skriger av av av av

Anmeld

8. oktober 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Er også hvad jeg tænker og ikke gør - piller ved forhuden, var bare en som spurgte om jeg vaskede der, hvilket jeg jo ikke som sådan gør og så kom jeg i tvivl,

Han har ikke ondt når han tisser, i hvert fald ikke noget som vi lægger mærke til. Ved jo ikke hvornår han tisser dahan går med ble, men er sikker på jeg ville lopdage det hvis han havde ondt.

Det er kun nårvi skifter bleen og vasker på/omkring penis at han skriger av av av av

Det kan jo være han har ondt, så du kunne jo få en læge til at kigge på det. Bare for at få det udelukket ...

Der var en anden herinde, hvis søn ikke kunne lide at blive rørt på tissemanden. Måske du kan nikke genkendende til hendes historie?

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Syntes ikke umiddelbart det er lige så ekstremt som det beskrives i den tråd.

Og det er kun de sidste 3-4 dage jeg har været opmærksom på det - han har ikke været i gæstedagpleje. Eller jo det er han i denne uge, men det er ved mormor.

Hun oplevede det samme problem/reaktion ved bleskifte idag

Det er lidt svært at forklare ja... 

han havde lavet nu til aften og ville gerne have en ny ble, indtil han kom i tanke om han skulle vaskes så ville han bare have ble på og ned.

Så det er lidt svært at komme problemet nærmere...??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.