Anonym skriver:
Skriver lige ano da jeg har familie herinde..
Min mand går helt amok hvad angår varme på radiatorerne. Han skruer op på max styrke hele tiden og jeg skruer ned. Er ved at gå amok over hn skal have 40 grader indenfor og at man aldrig må åbne vinduerne uden han lukker med det samme.. Vi skændes stort set aldrig men om varmen kan vi skændes hver dag. Kan ikne holde til det..
Vi har 2 børn en fra 2010 og en nyfødt ved godt der skal være lidt varmemmen 20 grader inde for er da rigeligt..
Ved ikke hvor længe jeg kan holde til det.. Og når jeg siger han skal lade vær at skrue på radiatorerne bliver han så higsig han smider med det han har i hænderne..
Øv hvor er det altså træls:-( det ødelægger totalt mine følelser for ham
Nu er det altså ikke spor usundt med varme indenfor.
I vores hus ligger temperaturen på 23 grader, når først efteråret sætter ind, og hele vinteren igennem, og det skyldes, at sønneke under ingen omstændigheder må blive kold, pga. sine luftveje.
Det der er usundt er, at man ikke sørger for at lufte godt ud mindst en gang om dagen, men ellers er varme faktisk sundt i den kolde tid, og det forebygger mange ting, når man ikke går og småfryser.
Mht. din mand, hvad laver han så ellers?
Har han arbejde, og kan han holde varmen der?
Hvis han går hjemme, jamen så send ham ud og få rørt sig, for hvis han går og småfryser, hjælper det at få gang i muskler og krop.
Han kan også lide af lavt stofskifte, det gør nemlig, at man er ret så kuldskær, især på ekstremiteterne, så man har iskolde hænder og fødder.
Som en anden siger, så må I sørge for at han får en varm trøje, at have på hvis han fryser, samt hjemmesko og varme sokker, og så må du jo lufte ud i rummene enkeltvis. Og så må han så sandelig flytte sig hvis han ikke kan lide det, men luftes ud skal der, også af hensyn til dannelsen af skimmel m.m.
Men få ham tjekket hos lægen, mht. stofskiftet.

Kærligst
Sussie