Det der babymad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Muffinmus

Ja, jeg er jo trods det er 3 barn, lidt i tvivl om hvad hun kan spise.

For alle skriver om grød grød grød og mos.....

Men nu er det jo smart at se på det der baby led Weaning der giver børnene lidt mere fast mad fordi de gerne vil have det og sagtens kan tygge det.

Så hvorfor mose kartoflen når hun sagtens kan tygge den selv??

Og det samme med andre ting. hun er jo 5 mdr men de fleste siger kun hvad baby på 4 mdr må få og baby på 6 mdr...

Hun vil meget gerne smage på alting.

Fisk-grøntsager-rejer osv...og ikke moset, bare i små stykker.

Men nu blilver jeg i tvivl om hun må eller hvordan det lige er???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

B&J

hvis hun gerne vil jeg da også give mit barn det hvis det var han ville på det tidspunkt....

så jeg ville bare give løs især når hun sagtens kan finde ud af det...

Anmeld

8. oktober 2012

Muffinmus

Jo, synes bare det er lidt svært at blive klog på det eftersom alle skriver om mos alle vegne, ikke reeel bidder mad.

Mindes også de andre kløjs i klumper osv, men ikke hende her, hun guffer det bare ikke sig..om hun decideret tygger eller maser det kan jeg ikke se, munden går op og ned, men smattet bliver det i munden inden hun synker det i hvert fald.

Anmeld

8. oktober 2012

birthee

Mine to har ikke været til det der med kartoffelmos osv... de har fået bittesmå stykker af kartoffel, gulerod osv., frem for mos... Det gled meget nemmere ned - så hvis hun hellere vil det, ville jeg da bare gøre sådan 

Anmeld

9. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

MariaE skriver:

Ja, jeg er jo trods det er 3 barn, lidt i tvivl om hvad hun kan spise.

For alle skriver om grød grød grød og mos.....

Men nu er det jo smart at se på det der baby led Weaning der giver børnene lidt mere fast mad fordi de gerne vil have det og sagtens kan tygge det.

Så hvorfor mose kartoflen når hun sagtens kan tygge den selv??

Og det samme med andre ting. hun er jo 5 mdr men de fleste siger kun hvad baby på 4 mdr må få og baby på 6 mdr...

Hun vil meget gerne smage på alting.

Fisk-grøntsager-rejer osv...og ikke moset, bare i små stykker.

Men nu blilver jeg i tvivl om hun må eller hvordan det lige er???

Ikke 2 børn er ens, ej heller søskende...

Frederic blev ammet til han var 6 mdr og started først der op med grød, hvor han stort set intet spiste af det. Den mindste klump og der kom enten opkast eller opkast lyde. Så mange gange måtte vi tilbage til 4 mdr's grød.

Freya er fra 16.04.12 og tygger små tern rugbrøds tern med leverpostej. Er bare alt spisende, klumper eller ej. Har siden hun var 4 mdr selv siddet med ting og gumlet på. (skorper - endeskiver - rugbrød - knækbrød - sutte på et stk kød osv.)

Så tror bare du skal følge din mave fornemmelse for netop dit barn, det de skal kunne/må få ved 4 - 6 - 8 mdr er jo blot vejledende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.