Paragraf 56 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hjælp mig med disse spørgsmål ; 1. Hvor længe kan man have ~56 ? 2. hvor mange gange kan man bruge den ( hver 3 månede) ? 3. Hvis man har den og man ofte er syg kan ens chef fyre en eller flytte over i andet arbejde på stedet ? 4. Kommer der ingen opfølgenis samtale om man skal forsætte med at have 56~ ? . Håber en har svar på disse spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Skouboe

Jeg kan ihvertfald svare på noget af det. En paragraf 56 bevilges for to år ad gangen, og for at kunne få den fornyet skal man have minimum 10 sygedage relateret til sygdommen årligt.

Jeg tror ikke den beskytter mod at ens chef kan fyre en, eller flytte en, men det kan være der er andre der ved det.

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

Dvs man faktisk bare kan sygemelde sig hele tiden for at den forsætter ? Er der ingen grænser for hvor meget sygdom man kan have , før det er for meget ? Ved godt arb pladsen får penge men at have en ansat med 56, kan da umuligt være godt på længer sigt hvis man er væk meget af ens tid ?

Anmeld

7. oktober 2012

Stumpen

Så vidt jeg har forstået så refundere kommunen pengene til din arbejdsplads, så de ikke minster penge ved at du er syg - det er vel en måde at holde dig på arbejdsmarkedet og tror den gør det svære for din arbejdsplads at fyre dig.. Men er ikke 100% sikker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.