Skal hun i ramme alvor blive ved at være syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Frøken J.

Min lille nusling Siden Rose startede i vuggestue, har hun været mere eller mindre kronisk syg. Det i sig selv bekymrer mig ikke, for jeg ved det er helt normalt, når man kommer ud og bliver bombarderet af 30.000 bakterier, som man ikke møder hjemme.. Men..

Et er den der kroniske forkølelse. Men hun har hostet lige siden hun startede i start august.. Altså 2 måneder siden. Det går fra slemt til ok, slemt til ok, slemt til ok... Når det er slemt, har hun grim falsk strubehoste, og det varer ikke kun de der 24 timer, men flere dage, før det så går over til "almindelig" hoste, hvor hun så bare hoster og hoster..

Hun har jævnligt haft feber siden hun startede. Typisk i hvert fald en gang om ugen, som regel i weekenden (i ved, der har man jo tid til at være syg). Nogen gange lader det som om, at feberen ikke har nogen indlysende årsag.. Fx sidste weekend havde hun pludselig lidt over 39 i feber, jeg ved ikke hvorfor, og dagen efter var det ok igen. Hun har ikke tænder på vej!

I aften har hun så cirka 39 i feber IGEN, og slem falsk strubehoste, og det bliver endnu en mandag hvor hun ikke skal i vuggestue.

Lægen siger "det er bare forskellige vira der overlapper hinanden", og lungerne lyder fine. Kan det virkelig passe hun skal blive ved med at hoste konstant, få falsk strubehoste-anfald og have jævnlig feber som kommer og går? Synes det er SÅ synd for hende.

Min mor nævnte det for mig ifm. det med hun ikke har taget så meget på de sidste 3 måneder, og jeg havde ikke tænkt over sammenhængen. Men når hun er skidt, vil hun jo ikke rigtig spise, og så er det svært at tage på. Fx i dag har hun spist 2 skefulde grød til morgen, så 2 småbitte tern rugbrød, en halv bolle og en portion grød til aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Vidunderligeunger

hej du

Det lyder meget som Alberte de første par måneder af DP.. (og der er der jo "kun" tre andre børn). Det gik over lige pludselig..

tror faktisk det var efter en 3 1/2 måned.. så var det hele godt

efter hun begyndte at gå kan jeg huske det blev rigtig godt faktis.. ved så ik om det har en sammenhæng

men i hvert fald  til og og Rose.. 

Anmeld

7. oktober 2012

Frøken J.

Vidunderligeunger skriver:

hej du

Det lyder meget som Alberte de første par måneder af DP.. (og der er der jo "kun" tre andre børn). Det gik over lige pludselig..

tror faktisk det var efter en 3 1/2 måned.. så var det hele godt

efter hun begyndte at gå kan jeg huske det blev rigtig godt faktis.. ved så ik om det har en sammenhæng

men i hvert fald  til og og Rose.. 

Så jeg skal bare vente? Synes bare hun får sådan en forvirrende VS-start, fordi hun så som regel er hjemme hver mandag pga. feber, og vi har valgt at hun altid har fredag fri i vores plan, da vi har deltidspasning. Så er det ofte hun tirs-ons-tors hun er der, og næste uge skal vi til Kreta, så der er hun der heller ikke..

Jeg tror næsten ikke det har en sammenhæng, for Rose har gået i en 3 ugers tid, men er stadig lige syg! Hehe

Anmeld

7. oktober 2012

Vidunderligeunger

Frøken J. skriver:

Så jeg skal bare vente? Synes bare hun får sådan en forvirrende VS-start, fordi hun så som regel er hjemme hver mandag pga. feber, og vi har valgt at hun altid har fredag fri i vores plan, da vi har deltidspasning. Så er det ofte hun tirs-ons-tors hun er der, og næste uge skal vi til Kreta, så der er hun der heller ikke..

Jeg tror næsten ikke det har en sammenhæng, for Rose har gået i en 3 ugers tid, men er stadig lige syg! Hehe

det var akkurat det samme her.. Hun var hjemme fredag og aldrig afsted mandag pga. sygdom... vi rendte lige ind i påskeferien da hun startede i sin tid, så der fik hun også lige 10 dage hjemme.. plus hun havde lungebetændelse = 3 uger hjemme.. :/ men pludselig vendte det

Anmeld

7. oktober 2012

Frøken J.

Vidunderligeunger skriver:

det var akkurat det samme her.. Hun var hjemme fredag og aldrig afsted mandag pga. sygdom... vi rendte lige ind i påskeferien da hun startede i sin tid, så der fik hun også lige 10 dage hjemme.. plus hun havde lungebetændelse = 3 uger hjemme.. :/ men pludselig vendte det

Nåårh stakkels pus! Nå, jamen så må jeg vel bare vente hvis jeg skal se på plussiden, er hun et rigtig hængetræ, som vil putte hos mor, holdes om, og ligger hovedet ind til min skulder og armene om min hals, når jeg tager hende op. Og normalt har hun krudt i røven og vil NED på gulvet og lege. Så lidt nærhed får mor da ud af det

Anmeld

7. oktober 2012

Vidunderligeunger

Frøken J. skriver:

Nåårh stakkels pus! Nå, jamen så må jeg vel bare vente hvis jeg skal se på plussiden, er hun et rigtig hængetræ, som vil putte hos mor, holdes om, og ligger hovedet ind til min skulder og armene om min hals, når jeg tager hende op. Og normalt har hun krudt i røven og vil NED på gulvet og lege. Så lidt nærhed får mor da ud af det

hehe og det er jo dejligt at få 

Anmeld

7. oktober 2012

Leneur

Frøken J. skriver:

Min lille nusling Siden Rose startede i vuggestue, har hun været mere eller mindre kronisk syg. Det i sig selv bekymrer mig ikke, for jeg ved det er helt normalt, når man kommer ud og bliver bombarderet af 30.000 bakterier, som man ikke møder hjemme.. Men..

Et er den der kroniske forkølelse. Men hun har hostet lige siden hun startede i start august.. Altså 2 måneder siden. Det går fra slemt til ok, slemt til ok, slemt til ok... Når det er slemt, har hun grim falsk strubehoste, og det varer ikke kun de der 24 timer, men flere dage, før det så går over til "almindelig" hoste, hvor hun så bare hoster og hoster..

Hun har jævnligt haft feber siden hun startede. Typisk i hvert fald en gang om ugen, som regel i weekenden (i ved, der har man jo tid til at være syg). Nogen gange lader det som om, at feberen ikke har nogen indlysende årsag.. Fx sidste weekend havde hun pludselig lidt over 39 i feber, jeg ved ikke hvorfor, og dagen efter var det ok igen. Hun har ikke tænder på vej!

I aften har hun så cirka 39 i feber IGEN, og slem falsk strubehoste, og det bliver endnu en mandag hvor hun ikke skal i vuggestue.

Lægen siger "det er bare forskellige vira der overlapper hinanden", og lungerne lyder fine. Kan det virkelig passe hun skal blive ved med at hoste konstant, få falsk strubehoste-anfald og have jævnlig feber som kommer og går? Synes det er SÅ synd for hende.

Min mor nævnte det for mig ifm. det med hun ikke har taget så meget på de sidste 3 måneder, og jeg havde ikke tænkt over sammenhængen. Men når hun er skidt, vil hun jo ikke rigtig spise, og så er det svært at tage på. Fx i dag har hun spist 2 skefulde grød til morgen, så 2 småbitte tern rugbrød, en halv bolle og en portion grød til aften..

Åh ja kender det alt for godt. Silje havde kun været ramt af sygdom i forbindelse med tænder og vaccinationer det første år. Hun kommer i dp og så starter det da for fulde gardiner. Konstant hoste og forkølelse. Næsten hver uge 1-2 dage med feber. Skruen uden ende og meget hårdt både for hende og mig. Sådan var det desværre det første halve år, efter hun var startet. Så blev det forår og sommer og det blev da meget bedre men så startede det gudhjælpe mig igen. Suk. Spurgte lægen hvad man kunne stille op og ikke andet end en god vitaminpille og varieret kost og så ville hun ellers vokse fra det. Gav hende så også biostrath uden effekt. Nu er hun startet i bh pr. 1. aug. og har været syg 2 gange nu. Giver hende noget der hedder infeksin og det har ikke været lige så slemt som det plejer, så håber godt nok at det også virker, når efteråret og vinteren rigtigt sætter ind.
Har desværre ingen gode råd men du er ikke alene om det.

Anmeld

9. oktober 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Det første år her i dagpleje har Madeleine stort set også været syg nærmest hver uge. Jeg tror bare nogen børn samler mere op end andre.
Vi har lige haft en omgang falsk strubehoste og det varede næsten en hel uge inden hun var ovre i alm hoste. Min søster sagde at hendes børn gerne havde den en uge ad gangen da de var små.

Men ja, det er SÅ træls at der konstant hænger to 11 taller ud af næsen og der nærmest er feber hver uge... Men det blir bedre.. Om det så er om nogle måneder når vejret bliver varmere eller om 1 år.. Det vil tiden jo vise.

Anmeld

9. oktober 2012

Clisolka

Frøken J. skriver:

Det lyder meget som isabella da hun startede i vuggestue i septemper sidste år. De første 3-4 måneder havde hun hoste konstant - vi var til lægen med hende 4 gange, men der var intet. Hosten stoppede først omkring feb/marts måned...

Anmeld

9. oktober 2012

Frøken J.

Tak for jeres svar... Vi ser det an så! Hun er bare ikke så happy i vuggestuen når hun har den hoste, men er meget pyller siger de

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.