Lave i efterårsferien for store drenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Kloster

Hej.

Jeg er så heldig at have 6 dage fri i efterårsferien, men hvad skal vi lave??

Behøver skam ikke lave noget hver dag, men synes da lige, vi skal et ell andet.

Drengene er 8, 13 og 14 år. Og de gider ikke gå en tur i skoven ell samle sten på stranden...

Jeg har tænkt lidt på en tur i svømmehallen, men den har kun frit åbent om aftenen. Mon der er særskilte tider i ferien (??)

Ellers kan vi måske have en biograf-dag i stuen, blive blæst godt igennem på stranden med hunden og derefter hjem til boller og kakao, lave et græskarhoved med den mindste ell cykle en tur...

Andre der har nogle geniale foreslag til aktiviteter med teenagere ell skal man bare lade dem være i deres egen lille "Nørde-hule" ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er så heldig at have 6 dage fri i efterårsferien, men hvad skal vi lave??

Behøver skam ikke lave noget hver dag, men synes da lige, vi skal et ell andet.

Drengene er 8, 13 og 14 år. Og de gider ikke gå en tur i skoven ell samle sten på stranden...

Jeg har tænkt lidt på en tur i svømmehallen, men den har kun frit åbent om aftenen. Mon der er særskilte tider i ferien (??)

Ellers kan vi måske have en biograf-dag i stuen, blive blæst godt igennem på stranden med hunden og derefter hjem til boller og kakao, lave et græskarhoved med den mindste ell cykle en tur...

Andre der har nogle geniale foreslag til aktiviteter med teenagere ell skal man bare lade dem være i deres egen lille "Nørde-hule" ??

Du kunne jo kigge på kommunens hjemmeside og finde ud af om der foregår nogle efterårsaktiviteter i jeres område, for større børn, for i langt de fleste kommuner, laver de som regel forskellige aktiviteter i ferierne.

NU har jeg ikke lige tjekket hvor landet du bor, men I kunne jo også se om der er nogle steder i området I kunne besøge...fx en elelr anden vikingeudstilling, en gammel by eller noget, eller måske et slot, en biludstilling osv.

I kunne jo også gå en tur i biffen. Det er tit, at der i ferierne er eftermiddagsforestillinger.

Når min knægt på 15 har den slags korte ferier, tager vi altid på en udflugt af den slags og ser et eller andet.
I påskeferien var vi fx på Ladby skibsmuseum, og så Ladbyskibet.
Andre gange har vi fx været i den gamle by i Odense, eller på lokalhistoriske museer.
De kan godt mukke lidt lige når man siger, at nu skal vi afsted og se det og det, men det ender altid med at de bliver fanget af det og synes det var enormt hyggeligt og ret spændende.

God fornøjelse

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.