Børnehave... Problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

NuZer001

Jeg er ved at være træt af at min søn kommer hjem med gennemblødte  støvler næsten hver dag fra børnehaven fordi de ikke kan finde ud af at give ham regnbukser på, eller trække dem ud over støvlerne for som alle ved så hopper børn i vandpytter hvilket er helt ok med mig har enda indversteret i et par rigtig dyre 100% vandtætte støvler for at være sikker på han ikke fik vand ind i dem (og ja kender mærket og de laver friluftsudstyr både til børn og voksne) har også lige købt nyt regntøj til ham også i god kvalitet.

Han har enda selv testet dem da vi var i givskud zoo i sidste uge skulle han jo lege rundt i vandløbet ved gorillaerne og der stod han ude i vandet med støvler på og regnbukserne trukket ned over støvlerne, med vand op til knæende og de blev overhovede ikke våde (altså pånær udvendig)

Hvad kan man gøre ved børnehaven for har snakket med pædagoerende og de lover og lover at de nok skal hjælpe ham... men er ikke sket endnu!!!

Nogen der har en idé?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

TeamRocket

Køb evt noget han har nemt ved selv at få på? Altså da jeg arbejdede i inst gik vi ikke rundt og tjekkede hvert enkelt barn når vi skulle ud, dem der ikke ku selv fik hjælp men vi tog ikke fat i dem der kunne selv om hjalp dem. Så ville vi jo aldrig nå ud med alle de børn :-) derfor er jeg stor fan af at forældrene vælger udstyr ungerne selv kan ta på rigtigt så de undgår våde fødder lign.

Anmeld

7. oktober 2012

NuZer001

jeg er bare en forældre der vil have funktionelt tøj som gør 100% det det de lover og er  FRILUFTSNØRD og mener ikke at mit barn skal gå i noget der er dårligere end det jeg selv går i!!! og gider ikke have noget L O R T og ja han kan selv tage tøj på men det er en meget lille børnehave de er kun 60 i hele børnehaven fordelt på 3 stuer så de burde kunne komme rundt!!! og prøver da på at lære ham det selv men alle ved at det ikke er nemt at trække bukser uden på støvlerne!!!

Anmeld

7. oktober 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
NuZer001 skriver:

Jeg er ved at være træt af at min søn kommer hjem med gennemblødte  støvler næsten hver dag fra børnehaven fordi de ikke kan finde ud af at give ham regnbukser på, eller trække dem ud over støvlerne for som alle ved så hopper børn i vandpytter hvilket er helt ok med mig har enda indversteret i et par rigtig dyre 100% vandtætte støvler for at være sikker på han ikke fik vand ind i dem (og ja kender mærket og de laver friluftsudstyr både til børn og voksne) har også lige købt nyt regntøj til ham også i god kvalitet.

Han har enda selv testet dem da vi var i givskud zoo i sidste uge skulle han jo lege rundt i vandløbet ved gorillaerne og der stod han ude i vandet med støvler på og regnbukserne trukket ned over støvlerne, med vand op til knæende og de blev overhovede ikke våde (altså pånær udvendig)

Hvad kan man gøre ved børnehaven for har snakket med pædagoerende og de lover og lover at de nok skal hjælpe ham... men er ikke sket endnu!!!

Nogen der har en idé?

Hey 

Er pædagog i en børnehave og må sige at de bliver våde !! Problemet er jo at de ikke bare hopper i vandet, de leger I det og MED det. Og når knægten fx sidder på hug eller i vandpytten, ryger vandet altså indenbords ! Det kan ikke undgås, men men de bør selvfølgelig skifte alt vådt tøj, når de går ind. Henter du ham mens de er ude, ja så vil han højst sandsynligt have våde strømper. Børn elsker vand, men våde bliver de !!!

// Mette

Anmeld

7. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi 2 sæt af ALT, da thea elsker vand, muder og sne når det kommer. Hun er våd næsten hver dag, hele vejen igennem, på trods af at hun har bukserne uden på støvlerne. 

Hun har så bare masser af extra skifte tøj i børnehaven, så hun ik render rundt i vådt tøj.

Tænker at hun er et af de børn, der bare har talent for at blive våd og beskidt, ligesåvel som nogle børn har talent for at at være rene og pæne hele dagen. Måske din søn har samme talent?? Vh stine

Anmeld

7. oktober 2012

EnGodMor

Nogen gange har børnene det med og selv trække regnbukserne op over støvlerne... og andre gange glider bukserne selv op, os selvom der er den der elastiksnor til at sætte under støvlerne...

Når det så er sagt, så skal du igen gå til pædagogerne, og så fortæl dem det så de forstår det... det nytter ikke noget og sige det med et smil på læben.

Håber i finder en løsning... ellers så træn din søn i det, så han selv kan gøre det. På mit arbejde kan børnene selv finde ud af det, de er fra 3 til 5 år dog er det ikke alle der kan finde ud af det, men de fleste kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.