kattens trædepude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.125 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nogen der ved hvor lang tid der går, før en trædepude heler???

har en kat, hvor dens pude er skåret en hel del op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Noneother

Det er jeg helt sikker på at dyrlægen kan svare på, når du tager den derned. -Den skal nok syes.

Imellemtiden så husk at rense og forbinde såret, så den undgår infektion...

Anmeld

6. oktober 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det er jeg helt sikker på at dyrlægen kan svare på, når du tager den derned. -Den skal nok syes.

Imellemtiden så husk at rense og forbinde såret, så den undgår infektion...

det er renset, hold da op et projekt for det... katten blev sur

Anmeld

6. oktober 2012

Noneother

Anonym skriver:

det er renset, hold da op et projekt for det... katten blev sur

Det kan jeg nemt forestille mig. Ved du hvordan den har skåret sig? mere mht. eventuelle fremedlegemer i såret og lignende...

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

jeg tror altså også det gør en væsentlig forskel, om såret er et helt "rent" snit, eller om det er et flænset sår. 

Anmeld

6. oktober 2012

Anonym trådstarter

jeg ander det ikke, men det skete i min have, så enten på en skarpå sten eller noget dækbak vil jeg lige pt gætte på

Anmeld

6. oktober 2012

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

jeg tror altså også det gør en væsentlig forskel, om såret er et helt "rent" snit, eller om det er et flænset sår. 

det er et stort åbent kødsår, kan man nærmest sige

Anmeld

6. oktober 2012

Noneother

jeg ander det ikke, men det skete i min have, så enten på en skarpå sten eller noget dækbak vil jeg lige pt gætte på

Det lyder ikke rart, men så er der da i det mindste ikke den store chance for at der sidder glaskår eller andet fast inde i såret. med altså.. hvis det er et stort åbent sår som du siger, så skal den jo som sagt nok syes, og så går der nok ca. 10 dage, før stingene skal tages..

Det er sådan meget standard.

Anmeld

6. oktober 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Med et stort åbent kødsår, ville jeg bestemt råde dig til at ringe til dyrlæge vagten. Sådan et sår kan IKKE vente med at blive syet til på mandag...

-for kattens skyld...

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Det tager jeg som at det er flænset og flået, og altså ikke just bare et meget dybt papirssnit/kirurgsnit (altså IKKE et rent snit, med kun 1 retning, og 1 snit)

Jeg synes du skal gå til dyrlægen. Der skal antiseptisk sæbe til at rense det med, og den skal nok som minimum forbindes ordentligt. 

Din kat har ikke en ærlig chance for at holde det rent, når det er på trædepuden, og det lyder osm et flænset sår. Der kan gemme sig voldsomt mange bakterier i, som i sidste ende kan koste din kat sit ben, eller livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.