Hjælp til kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Princesspigen

Na-Wi skriver:

Jeg er færdig med mit grundforløb d. 2 november og derefter skal jeg på kontanthjælp..

Jeg er forsørger og ikke gift, jeg mangler 1 måneds arbejde i min akasse før jeg kan få hjælp derfra..

Nu har jeg hørt at os der skal på kontanthjælp først kan få noget udbetalt 1 januar 2013..

Vi får den sidste su i november, og mandag d. 5 november vil jeg gå ned og søge kontanthjælp så de kan se mit afgangsbevis.. Er det korrekt at jeg ikke kan nå at optjene lidt som jeg kan få udbetalt d. 1 december ?

Mvh Nanna

jeg søgte kontanthjælp den 5 september og fik den udbetalt 1 oktober..  så der mener jeg ikke dem der har sagt andet til dig har ret, men kan selvfølgelig ikke vide det 100 procent andet end hvordan det er for mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Na-Wi skriver:

Det vil jeg da huske

Hvad kommune bor du i ?

Jeg bor i Aalborg kommune 

Anmeld

6. oktober 2012

Tona

Na-Wi skriver:

Jeg er færdig med mit grundforløb d. 2 november og derefter skal jeg på kontanthjælp..

Jeg er forsørger og ikke gift, jeg mangler 1 måneds arbejde i min akasse før jeg kan få hjælp derfra..

Nu har jeg hørt at os der skal på kontanthjælp først kan få noget udbetalt 1 januar 2013..

Vi får den sidste su i november, og mandag d. 5 november vil jeg gå ned og søge kontanthjælp så de kan se mit afgangsbevis.. Er det korrekt at jeg ikke kan nå at optjene lidt som jeg kan få udbetalt d. 1 december ?

Mvh Nanna

Du har ret til kontanthjælp fra den dag hvor du ikke længere har en indtjening.

Du vil blive bedt om at dokumentere at du ikke har penge (fx ved en udskift fra SU hvor der står på hvornår du har fået SU udbetalt sidste gang. Derefter vil du få kontanthjælp til næste udbetaling hvor du ellers skulle have haft SU.

Jeg forklarer det vist ikke helt godt, men pointen er at når du kommer til d. 1 i måneden og ikke har nogen indtægt der kommer ind, så får du kontanthjælp. Det er dog vigtigt at du ansøger så hurtigt som muligt i forvejen, for ellers kan der desværre være noget behandlingstid som gør at du er halvvejs igennem den første måned før du får denne kontanthjælp.

Anmeld

7. oktober 2012

Na-Wi

Amandas-mor skriver:

Du vil blive bedt om at dokumentere at du ikke har penge (fx ved en udskift fra SU hvor der står på hvornår du har fået SU udbetalt sidste gang. Derefter vil du få kontanthjælp til næste udbetaling hvor du ellers skulle have haft SU.

Jeg forklarer det vist ikke helt godt, men pointen er at når du kommer til d. 1 i måneden og ikke har nogen indtægt der kommer ind, så får du kontanthjælp. Det er dog vigtigt at du ansøger så hurtigt som muligt i forvejen, for ellers kan der desværre være noget behandlingstid som gør at du er halvvejs igennem den første måned før du får denne kontanthjælp.

Så tror du at hvis jeg viser dem mit afgangsbevis mandag d. 5 november at jeg har en chance for at få noget udbetalt d. 1 december ?

Anmeld

7. oktober 2012

Na-Wi

Amandas-mor skriver:

eller jeg har jo fået udbetalt min sidste su så jeg har penge at leve for i november, det gør vel at jeg ikke har ret til noget..

Anmeld

7. oktober 2012

Tona

Na-Wi skriver:

Så tror du at hvis jeg viser dem mit afgangsbevis mandag d. 5 november at jeg har en chance for at få noget udbetalt d. 1 december ?

Hvis du har fået udbetalt den sidste SU første november, så har du ret til kontanthjælp udbetalt d. 1 december.

Det er dog ikke sikkert at afgangsbeviset alene er bevis nok. Tror de vil bede om en udskrift fra SU.

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

Na-Wi skriver:

Mvh Nanna

Kan du ikke melde sig i vikarbureau, hvis du kun mangler en måned? Det gjorde jeg OG blev sendt ud allerede dagen efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.