Na-Wi skriver:
Jeg er færdig med mit grundforløb d. 2 november og derefter skal jeg på kontanthjælp..
Jeg er forsørger og ikke gift, jeg mangler 1 måneds arbejde i min akasse før jeg kan få hjælp derfra..
Nu har jeg hørt at os der skal på kontanthjælp først kan få noget udbetalt 1 januar 2013..
Vi får den sidste su i november, og mandag d. 5 november vil jeg gå ned og søge kontanthjælp så de kan se mit afgangsbevis.. Er det korrekt at jeg ikke kan nå at optjene lidt som jeg kan få udbetalt d. 1 december ?
Mvh Nanna
Du har ret til kontanthjælp fra den dag hvor du ikke længere har en indtjening.
Du vil blive bedt om at dokumentere at du ikke har penge (fx ved en udskift fra SU hvor der står på hvornår du har fået SU udbetalt sidste gang. Derefter vil du få kontanthjælp til næste udbetaling hvor du ellers skulle have haft SU.
Jeg forklarer det vist ikke helt godt, men pointen er at når du kommer til d. 1 i måneden og ikke har nogen indtægt der kommer ind, så får du kontanthjælp. Det er dog vigtigt at du ansøger så hurtigt som muligt i forvejen, for ellers kan der desværre være noget behandlingstid som gør at du er halvvejs igennem den første måned før du får denne kontanthjælp.
Anmeld