hurtig hjælp til lagkage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

Frøken J.

I morgen fejrer vi Roses fødselsdag for familien. Jeg vil gerne lave lagkage. Det bliver købebunde. Men jeg har aldrig lavet sådan en før og har brug for forslag til hvad jeg skal komme i med opskrift og fremgangsmåde. Der må meget gerne være en god blanding af surt og sødt, og tænker noget fyld med lidt knuste makroner som et af lagene. Den skal ikke være for vammel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Karina84

Jeg er ikke ekspert i lagkager, men lavede min første lagkage til min søns fødselsdag ogsaa af købe bunde. Det har mørke bunde, hindbær flødeskum og saa var toppen og rundt om beklædt med nutella flødeskum. Virkelig nemt, og folk var vilde med den.

Er ikke selv til flødeskum, saa jeg maatte faa manden til at smage det til, men jeg ramte det i første forsøg og den var benbart et hit 

Anmeld

6. oktober 2012

Frøken J.

Karina84 skriver:

Jeg er ikke ekspert i lagkager, men lavede min første lagkage til min søns fødselsdag ogsaa af købe bunde. Det har mørke bunde, hindbær flødeskum og saa var toppen og rundt om beklædt med nutella flødeskum. Virkelig nemt, og folk var vilde med den.

Er ikke selv til flødeskum, saa jeg maatte faa manden til at smage det til, men jeg ramte det i første forsøg og den var benbart et hit 

Tak for det! Overvejer 2 lag: en chokoladecreme og en hindbærmousse..

Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lave 1 eller to lagkager! Vi bliver 24 (heraf 1 barn på 1 år og et barn på snart 3 år), og der er en kagemand til 20 personer. Så en lagkage er jo rigeligt, men hvis nu der er mange der også vil smage lagkagen, er 1 jo ikke nok!

Anmeld

6. oktober 2012

pastry26

Frøken J. skriver:

I morgen fejrer vi Roses fødselsdag for familien. Jeg vil gerne lave lagkage. Det bliver købebunde. Men jeg har aldrig lavet sådan en før og har brug for forslag til hvad jeg skal komme i med opskrift og fremgangsmåde. Der må meget gerne være en god blanding af surt og sødt, og tænker noget fyld med lidt knuste makroner som et af lagene. Den skal ikke være for vammel!

Jeg tror du skal lave 2 lagkager. Ved godt det bliver meget kage, når i også servere kagemand, men det er meget normalt, at hvis der er to kager, så tager folk tit et stykke af hver...

Hvad med at lave en lagkage med nogle forskellige frosne bær og marcipan? 

Anmeld

6. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville lave 2, men det er også ud fra at jeg sagtens selv ka spise en hel

Når jeg bare laver det helt enkelt, plejer jeg at putte bananmos i og friske hindbær, eller hindbær marmelade. Så knuser jeg markroner i flødeskum og overdænger kagen med det... 

Kan også finde på at bruge knuste rutebiler i flødskummet.. Vh stine

Anmeld

6. oktober 2012

Hailiesmom11

1 lagkage svarer til 15 personer
Jeg ville nok lave rutebilsflødeskum og hindbærmousse det har jeg god erfaring med ellers har jeg nok 30 opskrifter på fyld hvis det er

Anmeld

6. oktober 2012

Karina84

Frøken J. skriver:

Tak for det! Overvejer 2 lag: en chokoladecreme og en hindbærmousse..

Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lave 1 eller to lagkager! Vi bliver 24 (heraf 1 barn på 1 år og et barn på snart 3 år), og der er en kagemand til 20 personer. Så en lagkage er jo rigeligt, men hvis nu der er mange der også vil smage lagkagen, er 1 jo ikke nok!

Kan se at du har faaet flere svar nu. Men jeg synes da det lyder rigtig fint, og tja tjo du maa nok hellere lave 2 lagkager.

Min erfaring er at der sjældent bliver spist op af lagkager, men jeg er heller ikke selv den store lagkage spiser jo  Alm. kage derimod og kagemand, mums 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.