Har du moderne skamlæber ?? !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Lunae

Sjov debat

Personligt er mine indre kønslæber større end de yderste, men det er intet problem og ikke noget, som jeg ville gøre noget ved!

Så synes jeg lige at jeg ville fortælle om et program jeg så forleden om en afrikansk stamme, hvor der som kvinde, var prestige i at have lange kønslæber! Det var faktisk sådan at veninder, mødre osv sad og hev i hinandens kønslæber, for at få dem så lange så muligt. Hvis ikke man havde lange kønslæber var det en skam for familien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Gardenia skriver:

Jamen er det her nu ikke bare det samme som plastik-brystet i 1990'erne hvor alle der var bare det mindste skulle spændes op til bristepunktet?
Nu har alle plastikbryster, så er det da logisk det nu skal gå ud over en anden kropsdel?
Med den effekt vi nu har teenage piger der ikke ved hvordan et ægte bryst ser ud og en voksende flok kvinder er tror skamlæber skal se smukke ud..

Personligt tror jeg at jeg har rimeligt normale skamlæber, kæresten brokker sig ihvertfald ikke

Jeg har det svært nok med antallet af kvinder, der får "lavet" bryster, men synes alligevel, dette er mere ekstremt. Brysterne bliver trods alt luftet for andre oftere og er synlige under tøjet - her er tale om en kropsdel, som kun ses af uendeligt få, og som er langt mere følsom. 

Skræmmende, skræmmende. 

Anmeld

6. oktober 2012

Lady Marion <3

Tak for alle jeres svar   Ha ha kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet , største delen har det jo som mig ... Puha har aldrig tænk over at kvinder ubevidst får deres underliv til at ligne et lille barns   og har aldrig tænkt over ordet SKAM læber ,, var det mon fordi de skjulte selve skammen=skeden ????  Det skal vist ikke kaldes skam læber mere .. om de bliver mere slaskede med alderen har jeg faktisk aldrig tænkt over .. Har googlet emnet lidt og kan forstå nogle mænd tænder af på sneglen som de kalder dem   Spurgte min mand i går aftes hvad han ville syntes om sådan en operation ,,, Han syntes simpelthen det kan være bedøvende ligegyldigt hvordan man ser ud dernede   Jeg tror at hvis jeg en dag skulle ud og sexe med en ny mand ville jeg tænke over at de måske var for lange kun pga denne nye viden .. Hvor er man dog fjollet

Anmeld

6. oktober 2012

tumle

Lady Marion <3 skriver:

Aiiiiii hvad sker der nu for at alle piger også skal se komplet ens ud forneden ??   Har kunnet læse mig til at mange får opereret deres inderste skamlæber mindre hvis de stikker ud under de yderste ?? Det er ikke pænt   Shit .... Mine inderste stikker lidt længere ud under de yderste , jeg er umoderne !!!  Godt jeg har en mand ,,, hvordan har du det med dine ??????   Hilsen en MÅLLØS umoderne kvinde .

Nu er det jo ikke alle piger der ønsker denne operation af kosmetiske årsager. Jeg har selv et ønske om at få mine opereret mindre, da de genere mig.

Jeg oplever det eksempelvis til tider problematisk at cykle, da der ofte kommer noget i klemme, hvilket gør virkelig ondt.

Jeg kan ikke bare gå ud og købe de trusser jeg synes er flotte ligesom som mange andre kan det. Bl.a. må jeg gå udenom blonder, da de kan få nevet mig så jeg får sår.

G-strenge er heller ikke det helt store hit da der let glider noget udenfor trussekanten og som så sidder i klemme på den måde, det er slet ikke sjovt når man går midt inde på strøget, for hvordan får man lige rettet på det uden nogen ser det.

Der sikkert en del piger der ønsker at få foretaget operationen af kosmetiske årsager, men det var ikke derfor ønsket om mindre skamlæber opstod i mit tilfælde.

Anmeld

6. oktober 2012

Tona

Lady Marion <3 skriver:

Jeg har egentlig altid tænkt at det var sådan de fleste kvinder så ud ,, altså at de inderste hænger lidt udenfor   Men jeg tager vist fejl

Det er det også. Det er helt normalt at de inderste hænger udenfor.

I min verden er det helt ok at blive opereret hvis man har ønsket om det. Jeg syntes bare at det er enormt synd at få det gjort hvis man føler sig presset ud i det ud fra et unaturligt modebillede og unaturlige forventninger fra andre eller forventninger som man tror at andre har. Jeg syntes dog at man skal holde sig for øje at nogle har så hængende eller store indre kønslæber at de rent faktisk er fysisk generet af det og fx ikke kan cykle eller gå i jeans, har smerter ved sex osv. I så fald vil jeg klart mene at den er værd at få det ordnet så man kan leve sit liv.

Personlig er jeg ret pæn forneden, så jeg kan jo nemt sige at jeg ikke ville have det opereret, men det mener jeg virkelig at jeg heller ikke ville hvis jeg mente at det ikke var optimalt. Ligesom jeg heller ikke vil have opereret de hængepatter jeg har eller den mave jeg har som ligner blæver med strækmærker på. Jeg er sikker på at både mine bryster og min mave kunne opereres så jeg blev meget lækrere og levede mere op til idealet, men jeg er simpelthen så hippie-agtig og samtidig så angst for operationer at jeg slet ikke kan sætte mig ind i at man lader sig skære op for at leve op til et ideal som nogle andre trækker ned over hovedet på en.

Jeg kan dog godt forstå at det er svært, især for de helt unge, for presset er stort fra alle kanter for at være perfekt ud fra modeverdenens opfattelse af perfekt.

http://www.kvindekenddinkrop.dk/kkdkpix.html På dette link kan man se hvor stor forskel der er på hvordan helt normale kvinder ser ud forneden. Man skal klikke på "klik her for at komme videre"

Anmeld

6. oktober 2012

tumle

mor-til-vanessa skriver:

jeg synes det er helt okay hvis folk vælger at blive opereret der. hvis de er kede over det så hvorfor ikke hvis det kan gøre en glad.

jeg har selv fåer lavet min bryster og er meget mere glad nu end før. kigger ikke længere i spejlet og "væmmes" ved synes af mine bryster.

hvis min indre kønslæber hang, kunne jeg nok godt finde på at få det opereret mindre. 

hvis det er det man har lyst til, fred være med det

Anmeld

6. oktober 2012

LSU

tumle skriver:

Nu er det jo ikke alle piger der ønsker denne operation af kosmetiske årsager. Jeg har selv et ønske om at få mine opereret mindre, da de genere mig.

Jeg oplever det eksempelvis til tider problematisk at cykle, da der ofte kommer noget i klemme, hvilket gør virkelig ondt.

Jeg kan ikke bare gå ud og købe de trusser jeg synes er flotte ligesom som mange andre kan det. Bl.a. må jeg gå udenom blonder, da de kan få nevet mig så jeg får sår.

G-strenge er heller ikke det helt store hit da der let glider noget udenfor trussekanten og som så sidder i klemme på den måde, det er slet ikke sjovt når man går midt inde på strøget, for hvordan får man lige rettet på det uden nogen ser det.

Der sikkert en del piger der ønsker at få foretaget operationen af kosmetiske årsager, men det var ikke derfor ønsket om mindre skamlæber opstod i mit tilfælde.

Må jeg spørge, hvorfor du ikke har fået det gjort, med de gener du beskriver?

Jeg havde selv de samme og fik mine opereret for 7-8 år siden. Jeg skulle ikke selv betale, da der var fysiske gener forbundet med det :-)

Anmeld

6. oktober 2012

tumle

LSU skriver:

Må jeg spørge, hvorfor du ikke har fået det gjort, med de gener du beskriver?

Jeg havde selv de samme og fik mine opereret for 7-8 år siden. Jeg skulle ikke selv betale, da der var fysiske gener forbundet med det :-)

Det må du gerne. Jeg kontaktede egen læge der undersøgte mig, hun kunne godt se mit problem og lavede derfor en henvisning til mig til en gynækolog på Hvidovre hospital.

Jeg kom til undersøgelse på Hvidovre, men gynækologen mente at mine kønslæber fungerede som de skulle, at de reagerede på berøring ved at de trak sig lidt sammen og at de omsluttede skede som skal være deres funktion.Så hun sagde til mig at jeg måtte gå med bomuldstrusser og lade vær med at cykle.

Derfor går jeg i dag stadig rundt med mit problem.

Anmeld

6. oktober 2012

LSU

tumle skriver:

Det må du gerne. Jeg kontaktede egen læge der undersøgte mig, hun kunne godt se mit problem og lavede derfor en henvisning til mig til en gynækolog på Hvidovre hospital.

Jeg kom til undersøgelse på Hvidovre, men gynækologen mente at mine kønslæber fungerede som de skulle, at de reagerede på berøring ved at de trak sig lidt sammen og at de omsluttede skede som skal være deres funktion.Så hun sagde til mig at jeg måtte gå med bomuldstrusser og lade vær med at cykle.

Derfor går jeg i dag stadig rundt med mit problem.

Hold da op... Jeg havde altså banket i bordet og krævet at få en anden vurdering.
Jeg fik også en henvisning fra egen læge, til Glostrup hospital, her prøvede en sygeplejerske at tale mig fra det og fortalte hvor grimme de ville blive bagefter osv osv, så kom lægen, kiggede på dem i 2 sek og sagde at de var medium størrelse og jeg var egnet til operation.
Kan slet slet ikke forstå at du har fået den behandling... Det er jo voldsomt generede :-(

Anmeld

6. oktober 2012

tumle

LSU skriver:

Hold da op... Jeg havde altså banket i bordet og krævet at få en anden vurdering.
Jeg fik også en henvisning fra egen læge, til Glostrup hospital, her prøvede en sygeplejerske at tale mig fra det og fortalte hvor grimme de ville blive bagefter osv osv, så kom lægen, kiggede på dem i 2 sek og sagde at de var medium størrelse og jeg var egnet til operation.
Kan slet slet ikke forstå at du har fået den behandling... Det er jo voldsomt generede :-(

Jeg følte at gynækologen havde så mange fordomme omkring det, at jeg simpelthen gav op, det lød slet ikke som om det var til diskussion.

Det er virkelig genrende og især når jeg er på arbejde/praktik, er i hjemmeplejen hvor jeg cykler rundt.

Overvejer nu om jeg selv skal betale mig fra det, har tænkt over det længe nu og ved ikke helt om jeg tør at få det gjort når det kommer til stykket. Er bange for om det kan påvirke sexlivet negativt, hvis nu man risikere at få nedsat følsomheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.